Ne kuhaš isto za sebe i svoje ukućane kao što bi to radila u restoranu s Michelinovom zvjezdicom, zar ne? Zašto onda kreiraš sadržaj za svoj poslovni Instagram profil na jednak način kao što to radiš na svom privatnom profilu? Bez nekog reda, cilja i strategije.
„Ali meni ne treba da moj Instagram izgleda lijepo.“ Bile su riječi klijentice koja je svoj profil vodila sama godinama, no u posljednje je vrijeme počela primjećivati značajan pad Instagram followera.
Slažem se, rekla sam, ali tvojoj zajednici treba. Baš kao i svim onim ljudima koji će te tek zapratiti, odgovorila sam joj.
Naime, prilikom prvog posjeta njezinom profilu, dobila sam dojam isključivo – općeg kaosa. Boje su varirale od nježno ružičaste do kričavo zelene. Biografija nije uopće bila napisana tako da bi se dolaskom na profil smjesta moglo zaključiti čime se bavi, a nedosljednost u obvezivanju bilo kojoj kolor paleti, s obzirom na moju profesiju grafičke dizajnerice, u meni je izazivala nelagodu.
Instagram je zamišljen kao vizualna platforma
Što znači da je vizualni dio u prvome planu. Znaš li da je prosječnoj osobi potrebno oko 8 sekundi da stekne prvi dojam o drugoj osobi? Isto se pravilo primjenjuje na prvi susret s Instagram profilom tvog brenda.
Naravno, bez kvalitetnog sadržaja, savršen vizualni dio je samo fasada te se, bez da poradimo na ovom faktoru, ljudi na našem profilu neće previše zadržavati. No, kako bi se potrudili doznati nešto više o našem brendu, moramo ih ipak nečime privući.
Predložila sam joj eksperiment – mjesec ću dana za njezin profil kreirati vizualno ujednačene vizuale i zatim ćemo analizirati reakciju njezine zajednice na promjenu.
Ma nema šanse da primijete! Rekla je.
No, bila je u krivu.
Što je to Instagram feed?
Prilikom posjeta nečijem Instagram profilu, feed je zajednička riječ za sve ono što se na njemu nalazi.
Od opisa profila, glavne fotografije, reelsa, carousela ili single objava.
Sav bi sadržaj trebao tvoriti jednu cjelovitu priču iz koje bi bilo tko, čak i ako se na tvojem profilu nađe sasvim slučajno, mogao zaključiti čime se točno baviš i na koji način može surađivati s tobom.
Ovo se vrlo može postići pravilnom kombinacijom vizualnih elemenata, teksta i ponekog trika. Evo kako:
Odaberi paletu boja
Boja je jedan od ključnih čimbenika vizualnog identiteta Instagram feeda. Odaberi 3 do 5 boja i neka one budu dio apsolutno svakog vizuala kojeg ćeš kreirati za ovu platformu. Naravno, ne moraš upotrijebiti svih 5 boja odjednom. Također, bilo bi dobro da poštuješ komplementarnost boja ili odrediš jednu glavnu boju i koristiš njezine nijanse za optimalni vizualni dojam.
Organiziraj svoj Instagram grid
Kako bi postigla dojam urednog Instagram grida, svoj sadržaj možeš organizirati tako da odabereš obrazac kojime ćeš kreirati svoje objave. Hoće li to biti – 3 fotografije zaredom, pa zatim tri vizuala isključivo s tekstom na nekoj neutralnoj podlozi pa zatim ponovo 3 fotografije. Hoćeš li objavljivati naizmjenično jednu objavu u kojoj je fotografija dominantan element, a drugu u kojoj je tekst u prvom planu? Bitno je da, kada odabereš određeni stil tvojeg Instagram grida, da se toga uistinu i držiš.
Planiranje i dosljednost sastojci su skladnog vizualnog dojma
Nema smisla da kreneš primjenjivati jednu paletu boja i kreiraš sadržaj prema određenom obrascu, a nakon toga se ponovo vratiš na staro – objavljuješ što ti dođe i kada ti dođe na pamet. Za vizualno atraktivan Instagram feed, kreiranje sadržaja treba isplanirati unaprijed. Odredi u koje ćeš dane objaviti carousel, fotografiju ili reel. Tek kada imaš jasno razrađen plan sadržaja, barem za tjedan dana, možeš početi slagati vizualni dio.
Neka se osobe u tvoj Instagram profil zaljube na prvi pogled!
Nadam se da sam ti pomogla da shvatiš koliko je vizualni dojam važan kada se radi o Instagram profilu, baš kao što sam pomogla klijentici s početka ovog članka. Iako je bila uvjerena da će ova „mala“ promjena proći nezapažena, već u prvih tjedan dana, počela je dobivati poruke poput: „Wow, koji napredak. Baš si me iznenadila. Ima li još mjesta na tvojem programu?“ Osim toga, porastao je i broj pratitelja koji dolaskom na njezin profil, više nisu imali dojam da se radi o privatnoj osobi sa zgodnim hobijem, već o ozbiljnoj poduzetnici koja rješava konkretne probleme.
Ako želiš poraditi na vizualnom djelu svog Instagram grida, obavještavam te da je snimka radionice „Brzo i lako do WOW vizuala u Canvi“ u paketu s 30-minutnim konzultacijama dostupna na LINKU.
U ovu sam radionicu utkala svoju ljubav, znanje i iskustvo izrade vizualnog identiteta Instagram feeda te na identičan način, opisan u ovoj radionici, kreiram sadržaj za svoje klijente.
Ako želiš doznati više o meni, zapratiti me možeš na Instagramu, gdje redovito dijelim savjete o kreiranju sadržaja s naglaskom na vizualni dojam i uštedu vremena.
O meni
Ja sam Valentina Babić, magistra sam kulturologije, grafička dizajnerica i specijalistica digitalnog marketinga i brendiranja te vlasnica obrta za digitalni marketing i kreiranje sadržaja VB Creative.
Kombinacija pisane riječi, vizualnog dojma i strategije koja omogućuje pojedinom brendu da ispriča svoju jedinstvenu priču – za mene je to bila ljubav kakva se rodi jednom u životu! No, shvatila sam da ne želim samo kreirati sadržaj za Instagram.
Želim kreirati sadržaj za Instagram koji izgleda vizualno atraktivno. Koji bojama, fotografijama i elementima priča priču brenda. Cjelovitu priču. Iako to nije bila glavna ideja s kojom sam krenula kada sam otvorila obrt, moja je kreativna strana uporno izbijala na površinu i odlučila sam da ću, koristeći svoje znanje rada u profesionalnim grafičkim alatima, krenuti educirati poduzetnice o ispravnom načinu korištenja najvećeg neprijatelja svih grafičkih dizajnera – CANVE.
Moja prva online radionica – „Brzo i lako do WOW vizuala u Canvi“, nadmašila je sva očekivanja, kao i odaziv na webinar u kojemu sam podijelila način pripreme Canva dizajna za tisak, na koji se prijavilo ukupno 217 ljudi! Zahvaljujući tome, otkrila sam da je educiranje drugih moj životni poziv.
Osim kreiranja vizualno atraktivnog sadržaja za druge, individualne konzultacije u kojima te učim da to isto napraviš za sebe u što manje vremena, ne zanemarujući pritom kvalitetu, najdraži je dio mojeg posla.
Ako želiš Instagram profil BAŠ po tvojoj mjeri, kontaktiraj me na: valentinababicsocialmedia@gmail.com