3 razloga zašto poznavati osnove marketinga – marketing za početnike.

Želite više klijenata? Veću vidljivost vašeg biznisa ili samo znati više? Osnove marketinga ne trebaju biti teške, nejasne ili teško dostupne informacije.

by Katarina Gudec
280 views

Želite više klijenata? Veću vidljivost vašeg biznisa ili samo znati više? Osnove marketinga ne trebaju biti nejasne ili teško dostupne informacije.

Marketing zaista je široki pojam. Iako se često, pogrešno, poistovjećuje samo sa agresivnim pristupom ili „reklamama“ (TV oglasima), on je puno više. On je vaš alat ne samo do veće prodaje (koja dolazi kao rezultat uspješne primjene marketinga) već do izgradnje odnosa s klijentima.

Povjerenje, preporuka, dugoročna suradnja – osnove marketinga pružaju vam baš to. Tko si to ne bi želio u svojem biznisu?

Marketing za početnike, otkud krenuti?

Izdvojila sam 3 glavna razloga zašto je važno poznavati osnove marketinga.

  1. Poznavanjem osnova marketinga imate jasnoću vašeg biznisa.
  2. Financijska stabilnost kao rezultat posložene strategije poslovanja.
  3. Smanjenje straha i nesigurnosti u vaš poduzetnički pothvat.

Krenimo redom.

  1. Poznavanjem osnova marketinga imate jasnoću vašeg biznisa.

Jasnoća vašeg biznisa dolazi onda kada posložite osnove marketinga. To znači da definirate ključne stavke:

  1. viziju i misiju vašeg biznisa
  2. SMART ciljeve
  3. istražite tržište
  4. SWOT analizu
  5. definirate vašeg idealnog klijenta
  6. postavite 4P / 7P .

Kada imate postavljene ključne osnovne stavke marketinga, dobivate jasnoću, plan razvoja biznisa a onda vam je lakši i put do klijenata.

Kako je lakši put do klijenata?

Zamislite si da prodajete proizvod za koji ne znate tko će ga kupiti, postoji li interes za njim, gdje ćete ga prodavati po kojoj cijeni, koliko trebate prodati proizvoda da biste zaradili i slično. Kada jasno odredite odgovore na ta pitanja – lakši je i put do klijenata.

Primjerice ako definirate da se vaš idealni klijenti nalaze na Instagramu i LinkedInu, nećete trošiti vrijeme i novac za promociju na Facebooku. Vrijeme i novac – vrlo oskudni resursi.

Jednako tako, ako poznajete trendove industrije koje ste utvrditi istraživanjem tržišta, brže ćete doći do veće vidljivosti i stvoriti prepoznatljivost u industriji.

Iako na prvu djeluje komplicirano, većina marketinških izraza zapravo je akronim.

Tako su SMART ciljevi ništa drugo nego jasno napisani, specifični, mjerljivi, vremenski realno ostvarivi ciljevi npr.  ako prodajete nakit SMART cilj bi bio: „U 2025. želim povećati prodaju nakita za 20 % i to ću raditi sa 2 kampanje na Googleu i 6 blog objava na vlastitoj web stranici“, dok je SWOT analiza definiranje snaga i slabosti te prilika i prijetnji u odnosu na konkurenciju.

Naravno da tu ima posla i da nije dovoljno ispisati samo rečenicu dvije temeljem istraživanja.

Marketing za početnike ipak je lakši kad uz sebe imate mentora i kada zaista razumijete važnost poznavanja barem osnova.

2. Financijska stabilnost kao rezultat posložene strategije poslovanja.

Nakon što ste definirali osnovne postavke marketinga, ne samo da imate jasan smjer već vam pravilno definiranje sastavnica daje financijsku stabilnost.

Marketing osigurava financijsku stabilnost

To znači da dolazi više klijenata jer ste napravili takvu strategiju koja funkcionira. Ne gađate u prazno. Ne rasipate resurse. Radite ciljano, tamo gdje su vaši klijenti / kupci nudite baš ono što im treba. Vi ste rješenje njihovih problema.

Plan komunikacije posebice bitan je za vašu vidljivost na webu i društvenim mrežama. Kada je Content marketing (marketing sadržaja) takav da vi svojim sadržajem dajete vrijednost, naravno time dolazi i do vaše prepoznatljivosti (koja se gradi mjesecima pa i godinama). Pravim marketingom vi ne prodajete agresivno već ste tu za klijente – vi ih inspirirate i informirate o vašem području rada, prodaja dolazi kao rezultat.

Vaša strategija je tako dobra, idealan klijent jasno i detaljno definiran da vama prihodi dolaze. I ne samo to, kada prilagodite i akcije / plan komunikacije s idealnim klijentom on ne postaje samo vaš klijent već i vaš dugoročni „partner“.

Financijska stabilnost rezultat je poznavanja osnova marketinga ali, važno je poznavati i vaše osobne financije.

Poznavanje osnova dakle vodi do jasnoće i financijske stabilnosti, ali naravno to je samo podloga za ono što slijedi. Kreiranje pravog sadržaja idući je korak.

Marketing sadržaja nema smisla ako nemate posložene osnove marketinga. Ciljano za ciljane klijente.

3. Smanjenje straha i nesigurnosti u vaš poduzetnički pothvat.

Strah i nesigurnost normalni su kada radimo nešto nepoznato. Ipak, kada imamo raspisan plan, jasno definirane ciljeve, 4 P / 7P,  raspisanog idealnog klijenta, istraženo tržite i veoma bitno – kada poznajemo snage i slabosti, prilike i prijetnje nas u odnosu na konkurenciju (SWOT analiza) mi SMANJUJEMO strah i nesigurnost a povećavamo pozitivni pogled na naš biznis, prihode i vlastito zadovoljstvo biznisom.

I na kraju, marketing je proces koji obuhvaća aktivnosti privlačenja, zadržavanja i njegovanja odnosa s klijentima kroz kreiranje, isporuku i komunikaciju VRIJEDNOSTI za klijenta.

Da bi sve aktivnosti od navedenih bile uspješne nužno je definirati, istražiti i razumjeti osnove marketinga.

Radi se o pružanju i kreiranju VRIJEDNOSTI.

Više klijenata, veća vidljivost biznisa i jasan i siguran smjer?  Moguće je uz pravilno definiranje osnova biznisa – osnova marketinga.

Ja sam Katarina, žena, majka, poduzetnica. Pomažem vam da postavite temelje marketinga i stvarate ciljani sadržaj za ciljane klijente koji kreira VRIJEDNOST i dugoročno privlači više klijenata.

You may also like

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More