7 nepoduzetničkih knjiga za ljetni predah

by Barbara Boltiš
439 views

Budući da se bavim pisanjem blog postova za tvrtke, dosta svog vremena provodim istražujući i čitajući o temama o kojima pišem. Teme o kojima pišem često su dijametralno suprotne od mojih osobnih interesa. Često teme o kojima pišem nisu „seksi“. Ipak, volim pisati o temama koje su mi daleke i nepoznate kako bih još bolje izoštrila svoje istraživačke i spisateljske sposobnosti. U tom procesu jako mi je važno da sakupim što je više moguće informacija kako bi blog post bio kvalitetan.

Upravo zato kada ne radim, volim čitati knjige koje mi pružaju odmor od kompliciranih informacija. Tijekom ovog ljetnog perioda, čitam vjerojatno najviše. Kad je knjiga odlična, često znam u 2-3 dana proždrijeti knjigu, ponekad ostajući zalijepljena za knjigu dugo u noć.

Ako i ti tražiš predah od kompliciranih informacija i želiš ovog ljeta čitati knjige koje će te držati budnom dugo u noć, baci oko na 7 naslova koje sam probrala niže (priznajem, ponegdje sam stavila i koju knjigu ekstra).

1. Divljina: Cheryl Strayed – Inspirirano istinitim događajima

Inače je normalno prvo pročitati knjigu, a onda pogledati film. Kad sam pogledala film „Wild“ s Reese Witherspoon u glavnoj ulozi, morala sam kupiti i pročitati knjigu prema kojoj je film nastao. Radi se o istinitoj priči o žalovanju nakon smrti majke i ponovnoj izgradnji vlastitog identiteta.

Nakon što izgubi majku, Cheryl izgubi svaki smisao života. Na neki način počne kažnjavati samu sebe kako bi otpustila svu tugu. Kad dotakne dno, jednog dana ugleda planinarski vodič za „Pacific Crest Trail“. Odluči to protumačiti kao znak da je to put koji treba prijeći. Ideja je da sve emocije i sjećanja probavi kroz solo planinarenje na 3 mjeseca. Priča se odvija kroz retrospektivu isprepletenu trenutnim događajima tijekom planinarenja.

2. Kad nismo bili stranci: Renee Carlino – Ljubavni roman

Čitam poprilično raznovrsne žanrove. Volim jednako pročitati dobar ljubić kao i krimić, putopis ili knjigu poezije. Iz svake knjige možemo nešto naučiti ako smo dovoljno otvoreni. Ono što mi je najvažnije kod knjiga koje čitam jest da se moraju doimati stvarnim. Osjećaji, odnosi, događaji opisani u knjigama trebaju biti živi. Trebaju pobuditi i emocije u meni dok ih čitam.

Jedna od posljednjih knjiga koju sam pročitala jest „Kad nismo bili stranci“. Riječ je o ljubavi koja se rađa iz prijateljstva, koja je jednostavna i prirodna. Za razliku od brojnih današnjih ljubavnih romana koji stalno forsiraju seks, dramu i likove koji su zapleteni u svojih strahovima i mislima, ova priča stavlja u fokus prijateljstvo i intimu, razumijevanje i duboko poštovanje – odnos vođen intuicijom. „Kad nismo bili stranci“ jedna je od onih knjiga koju ne možete pustiti iz ruku.

3. Što bi dao da si na mom mjestu: Dušan Vesić – Biografija benda Bijelo Dugme

Dobivam osjećaj utjehe čitajući kako je stvarnost izgledala prije mobitela i modernizacije. I ja sam neko kratko vrijeme živjela u tom svijetu. Kao što mi je bilo genijalno gledati seriju „Crno-bijeli svijet“ koja kroz priču govori i o tadašnjoj ex-yu glazbenoj sceni, tako mi je jednako genijalno čitati o Bijelom Dugmetu. Njihov karijerni put je nevjerojatan i inspirirajući. Samo osjetiti energiju tog vremena, ludila koje je haralo i avantura koje su proživljavali daje mi neku nadu da je apsolutno sve moguće bez obzira gdje se nalaziš.

4. 1000 dana ljeta i 1000 dana proljeća: Tomislav Perko – Putopis

Kad ne mogu putovati, rado zavirim u putopise i putujem kroz knjige. Dvije knjige Tomislava Perka o njegovom putovanju oko svijeta nalaze se pri vrhu mojih putopisnih favorita. Nakon što odustaje od studija ekonomije, Perko odlučuje otići na put oko svijeta s minimalnim budžetom. Ova mi je knjiga blizu srcu jer govori o prepuštanju životu. Sirovo i iskreno proživljava različita mjesta i kulture bez osuđivanja.

Ako voliš čitati putopise koji više obrađuju povijest, političku i ekonomsku situaciju zemalja preporučam knjige Jasena Boke. Meni je osobni favorit „Latinskom Amerikom uzvodno“ koja priča o Che Guevari. Knjiga je inspirirana Che Guevarovom rutom Južnom Amerikom koju je prošao na motociklu.

5. Trilogija Igra, Mamac i Plijen: Anders de la Motte – Kriminalistički roman

Već je općepoznato da Skandinavci pišu odlične krimiće. U trilogiji Šveđanina Andersa de la Mottea radnja započinje kada glavni lik nakon izlaska u vlaku pronađe mobitel. Ubrzo počinju stizati poruke s njegovim inicijalima koji ga pozivaju da se pridruži igri kroz različite izazove. Sudjelovanjem u samoj igri, glavni lik pokušava razotkriti tko se krije iza izazova i dolazi do brojnih neočekivanih raspleta.

6. Last seen in Santorini: Vivian Conroy – Kriminalistički roman

Ovu sam knjigu kupila na aerodromu u Thessalonikiju sestri koja voli krimiće. Budući da joj se knjiga nije svidjela, ja sam joj dala priliku i ubrzo sam se uvukla u radnju. Mene je ovaj stil pisanja i sama knjiga podsjetila na Agathu Christie i romane o Poirotu čija se radnja odvija 30-ih godina prošlog stoljeća. Istražiteljica koja se pretvara da je dadilja dolazi u bogatu obitelj istražiti smrt prethodne dadilje. Knjiga je prepuna zapleta, a usporedno prati i stvaranje romanse između istražiteljice i muškarca koji joj pomaže otkriti ubojicu.

7. Veće od kuće: Dorta Jagić – Crtice iz života

Jagić u knjizi „Veće od kuće“ dijeli svoju intimu. Kada sam čitala ovu knjigu s toliko toga sam se mogla poistovjetiti. Bilo mi je nevjerojatno koliko možemo proživljavati slične priče. Nekako mi je ovu knjigu malo teže opisati, zato za kraj ovog teksta ostavljam niže jedan citat iz knjige.

“Treba rasporiti kofer po sredini, kao ribu. Ponekad, kad ga rasporiš, moraš se boriti s gvaljavom masom u žurbi krivo izabranih potrepština: previše odjeće, načetih bilježnica, tableta, kabela, olovaka, stvari koje iz njega naviru, ispadaju kao neke buduće uspomene.”

– Dorta Jagić, Veće od kuće

Koju god knjigu ovog ljeta podigneš, znam da nećeš pogriješiti. Samo se sjeti uzeti pauzu i pročitati ono što tebe veseli i za tvoj je gušt. Nije važno da je naučno, da ima veze s tvojim poslom ili koji je žanr u pitanju. Glavno je da čitaš i da si dopustiš uroniti u neke druge svjetove, pogotovo ako trenutno ne možeš biti na godišnjem.