Većina ljudi s kojima svakodnevno razgovaram, nemajući dovoljno iskustva, misle da moraju raditi sve što im kažu oni iskusniji. Tako od svakog uzmu po nešto, u nadi da će izgraditi solidnu strategiju. Međutim vrlo brzo se umore, a još uvijek ne postižu željene rezultate. Ne možemo slijediti sve, niti možemo izgraditi solidnu strategiju na način da od svakog uzmemo po nešto.
Ono što vam je potrebno je netko tko je bio tu gdje ste vi sada, tko vam može pomoći da izgradite uspješnu strategiju baš za vas. U svom radu ne koristim copy – paste metode, baš zato što je svaki klijent jedinstven. Koristim metode privlačnog marketinga, što se pokazalo izvrsnim. Istina je da treba malo vremena (u početku), ali ovaj model jako dobro funkcionira.
Zašto privlačni marketing
Kod privlačnog marketinga dajemo stalnu vrijednost putem minipostova, FB livea, storyja i dr. Tako se pozicioniramo kao eksperti u svom području. Ima i drugih elemenata, ovo nije jedini, no ovim blog-postom upravo želim naglasiti važnost pisanja sadržaja. Bitno je naglasiti da samo 20 % sadržaja može biti promocija (konkretno nuđenje usluge ili proizvoda); a 80 % ostalo (vidi dolje u nastavku teksta).
Vrlo je poznat i mrežni marketing. To je poslovni model gdje mi direktno i gotovo odmah komuniciramo s publikom i ponudimo da vide ono što nudimo (proizvod/uslugu/poslovnu mogućnost). Ova metoda sama po sebi više ne funkcionira, odbija ljude; ali može biti dobra u kombinaciji s privlačnim marketingom.
Kako napisati kvalitetan post; koja je njegova svrha te kako zadobiti pozornost i povjerenje
Prije dijeljenja posta uvijek moramo imati na umu zašto dijelimo to što dijelimo. Želimo li educirati, tražimo li odgovore (istraživanje tržišta), želimo li popričati o zajedničkoj temi s našom publikom i drugo.
Ono što vrlo često ponavljam jest da je za uspješnu prodaju bitno da zadovoljimo tzv. “know, like and trust“ faktor; što znači da ljudi kupuju od onih koje poznaju (ovo se gradi – upoznavanje); koji im se sviđaju i kojima vjeruju. Prije nego su zadovoljeni ti osnovni uvjeti; vrlo je mala vjerojatnost da će netko odabrati vaš proizvod ili uslugu.
Izdvojila sam 8 postova s pojašnjenjima, pa krenimo redom:
1. Post koji potiče znatiželju; iliti post “digni ruku”
Ovakvim postom vi pozivate ljude da sami zatraže nešto što vi imate.
Primjeri:
Vrlo je jednostavno. Ovakvi postovi slabije funkcioniraju ako nudite nešto što naplaćujete (ako još niste primijenili faktor “know, like and trust” . Obično u početku nudimo nešto što je besplatno. Tako dajemo ljudima vrijednost; oni djelomično dobiju odgovor na ono što ih trenutno muči (npr. ovdje ljudi nisu sigurno kako bi trebao izgledati njihov FB profil, kako bi ih ljudi prilikom posjete profila zapratili).
Nakon što zatraže PDF, pošaljemo im privatnu poruku. Nakon toga je vrlo jednostavno nastaviti komunikaciju, a imamo i zeleno svijetlo da dalje postavljamo pitanja koja će nam reći više o njihovom problemu, stoga će nama biti lakše ponuditi ono što je za njih najbolje, u pravom trenutku.
2. Post vrijednosti
Postovi vrijednosti pomažu vam da razvijete vjerne pratitelje jer ljudi traže rješenja za svoje probleme
Više vrijednosti = više ljudi će vas slijediti.
U postu vrijednosti educiramo, dijelimo savjet(e) iz područja u kojem smo stručni.
Ovakvom vrstom postova stječemo kredibilitet i autoritet.
Napomena: postovi vrijednosti nemaju toliko lajkova i komentara, što ne znači da ih ljudi ne vide.
Postovi s grafikom su vidljiviji.
3. Video koji daje vrijednost
Sve je isto kao i u postu vrijednosti, samo je u videoformatu.
Video ne mora biti dugačak, osim ako se radi o nekoj edukaciji. To mogu biti i kratki videosadržaji od nekoliko minuta, u kojima ćete vi podijeliti vrijednost. Ljudi govore kako nemaju puno vremena za pripremu, međutim gotovo na svim društvenim mrežama, jednostavno možete kliknuti “live video” i podijeliti vrijednost u nekoliko minuta.
Napomena: Live video ima bolji angažman od snimanog videa jer ljudi znaju da ste tu i da im možete odmah odgovoriti na pitanja. Bolja je interakcija. Pozovite ljude da podijele vaš video i komentiraju. FB voli angažman. Što je veći angažman, to ste vidljiviji. Naravno, bitno je da znamo tko nam je idealni klijent jer angažman ne znači nužno i prodaju.
4. Pitanja
Zvuči suviše jednostavno, zar ne? Međutim, razmislite zašto ljudi dolaze na društvene mreže. Oni ne žele da ih se bombardira s mogućnostima. Ljudi se dođu odmoriti, zabaviti nakon napornog dana. Razmišljajte o svom profilu kao o TV-kanalu. Zamislite da kad uključite TV –vuvijek isti program. Vrlo brzo biste odustali i pronašli nešto zanimljivije. Tako je i na društvenim mrežama.
Imamo dvije vrste pitanja, koje možemo postaviti.
a) općenita pitanja, kako bismo se upoznali i povezali
Primjer: Čaj ili kava? / Što volite čitati? / Koliko je velika ili mala vaša obitelj?
b) pitanja kojima detektiramo probleme naše publike ili cilj kojem teže
Još nekoliko primjera:
Koji vam je najveći izazov vezano za društvene mreže?
Što biste napravili kada biste imali 10.000 kn viška? (ovdje ćemo dobiti odgovor čemu teže)
Napomena: s obzirom na to da ćete ovdje dobiti velik broj odgovora, dobro je nakon toga podijeliti nešto što želite da vidi velik broj ljudi; npr. poziv na edukaciju, webinar i sl.
5. Postovi koji potiču interakciju
Slično kao i pitanja; odnosno pitanja ujedno i jesu interaktivni postovi, imamo i postove interakcije “ispuni prazninu“.
6. Lifestyle post
To je post koji otkriva ono tko ste i što ste vi. Crtice iz vašeg privatnog života. Neki moment koji vam je važan. Vaša obitelj (ako se žele slikati). Sve ovisi koliko sebe želite pokazati.
𝐙𝐚š𝐭𝐨 𝐣𝐞 𝐨𝐯𝐨 𝐛𝐢𝐭𝐧𝐨?
Zato što ljudi kupuju uvijek od onih s kojima se prvo povežu, a ne mogu se povezati s nekim koga uopće ne poznaju (faktor “know, like and trust” – vidi gore u postu).
7. Promotivni post
Kod promoposta bitno je istaknuti koji problem idealni klijent ima i na koji način nudite rješenje istog. Bitno je da im date sliku, kako će njihov život (poslovni, pa onda i privatni) izgledati nakon transformacije koja će uslijediti nakon određenog treninga, edukacije ili proizvoda, ako prodajete proizvod.
Primjer promo posta:
8. Post predstavljanja
S obzirom na to da stalno novi ljudi dolaze na naše profile, a i u grupe u kojima smo aktivni (Facebook), dobro je da se barem jednom u 7-14 dana predstavimo.
Još neke smjernice za dobro napisan post:
- naslov koji privlači (ovo je jako bitno jer ako ih naslov ne potakne da se zaustave, neće čitati dalje);
- sadržaj (meso);
- odvojiti tekst u manje dijelove kako bi se publici olakšalo čitanje;
- emoji – kako biste potaknuli emociju, nikako ne previše, uvijek je bitno zadržati profesionalnost;
- poziv na akciju (jasan).
Web stranica: www.smartbizcoaching.com
Facebook grupa: https://web.facebook.com/groups/strategijeuspjeha
Mastermind grupa: https://web.facebook.com/groups/poslovnirastiosobnirazoj
Instagram: https://instagram.com/rahela_drusko
LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/rahela-vukusic-drusko
Naša priča: http://proknjizime.com/2022/05/10/smart-biz-coaching/