Promjene su neizbježan dio života i poslovanja, ali ih mnoge poduzetnice izbjegavaju zbog nelagode koju sa sobom nose. Ipak, upravo u tim promjenama kriju se prilike za osobni i profesionalni rast, kao i za rast vašeg biznisa. Da biste unaprijedile svoj biznis i dosegle sljedeći nivo, ključno je razumjeti i prigrliti promjene, a ne izbjegavati ih.
Na vlastitom primjeru ću pokazati kako promjena može postati katalizator uspjeha i pomoći vam da svoj biznis podignete na viši nivo. Nakon 25 godina uspješne menadžerske karijere odlučila sam napustiti korporaciju i posvetiti se izgradnji svog online coaching biznisa. Ova promjena, iako izazovna, bila je ključna za moj profesionalni rast i osobno zadovoljstvo te mi je pomogla da ojačam vjeru u sebe.
Ovdje dijelim sedam koraka koji su mi pomogli da izgradim svoj coaching biznis i lansiram ga na viši nivo u samo dvije i pol godine. Ovi koraci nisu univerzalna pravila, već smjernice koje vam mogu olakšati proces. Prilagodite ih svom biznisu i trenutnim okolnostima kako biste učinkovitije upravljali promjenama i potaknuli rast svog biznisa.
1. Identificirajte što želite promijeniti i zašto
Jasno definiranje ciljeva prvi je korak na putu prema uspjehu. Kada sam odlučila napustiti korporativnu karijeru i posvetiti se coachingu, postavila sam si konkretan i mjerljiv cilj: “Želim izgraditi uspješan online coaching biznis unutar dvije godine.” Ova odluka nije bila samo profesionalni iskorak, već i ostvarenje moje želje da radim ono što me ispunjava, biram svoje klijentice i uživam u vremenskoj i financijskoj slobodi. Kombinacija mog menadžerskog iskustva s provjerenim coaching tehnikama najboljih svjetskih škola omogućila mi je da razvijem učinkovit proces koji pomaže mojim klijenticama da ostvare svoje ciljeve i uživaju u procesu.
2. Budite proaktivne i napravite plan
Nakon postavljanja konkretnog cilja, sljedeći korak je izrada detaljnog plana aktivnosti. U prvoj godini, fokusirala sam se na izgradnju online prisutnosti. Lansirala sam web stranicu, pokrenula blog i započela slanje newslettera kako bih stvorila bazu pretplatnica. Iako je moj newsletter u početku imao samo desetak pretplatnica, to me nije obeshrabrilo. Otvorila sam profile na Facebooku i Instagramu te organizirala besplatne konzultacije kako bih bolje razumjela potrebe i izazove svojih potencijalnih klijentica.
U drugoj godini poslovanja, kako bih proširila doseg i približila benefite coachinga većem broju žena, počela sam organizirati besplatne webinare. Ovi webinari omogućili su većem broju žena da se upoznaju s mojim radom, što je značajno povećalo broj članica u mojoj zajednici.
3. Poduzmite prvi korak
Nakon izrade plana, ključno je odmah krenuti u akciju. Moj prvi konkretan korak bio je lansiranje web stranice i bloga, koji su mi bili osnovni kanali za komunikaciju s potencijalnim klijenticama. Istovremeno, pokrenula sam newsletter i aktivirala profile na društvenim mrežama kako bih izgradila online prisutnost. Iako su početni izazovi uključivali nisku vidljivost i ograničen broj pretplatnica, s vremenom su mi ove platforme omogućile širenje zajednice.
4. Budite dosljedne
Dosljednost u provedbi isplaniranog je ključna za uspjeh. Ovakav pristup osigurava ne samo učinkovitu realizaciju planova, već i njihovu prilagodbu prema stvarnim potrebama klijenata i postignutim rezultatima. Na primjer, u prvoj godini poslovanja primijetila sam rast interesa za grupni rad, što me potaknulo da osmislim grupni program “Život po tvojoj mjeri”. Program je ubrzo stekao popularnost, a nakon što je prva grupa žena završila program i izrazila želju za nastavkom suradnje, odlučila sam pokrenuti membership program i online platformu za kontinuiranu podršku u osobnom i poslovnom razvoju. Ova dosljednost u prilagodbi ponude omogućila mi je rast i stabilnost mog biznisa, čime sam dodatno učvrstila vjeru u svoj uspjeh.
5. Provjerite napredak
Redovito analizirajte rezultate svojih aktivnosti. Praćenjem uspjeha kampanja, broja prijava na webinare i povratnih informacija od klijentica pomoglo mi je da shvatim što funkcionira, a što ne. Na primjer, ako su neki webinari bili manje uspješni, prilagodila sam ih kako bih bolje odgovarali potrebama ciljne publike. Također sam optimizirala sadržaje na društvenim mrežama i blogu te unaprijedila strategiju za privlačenje novih klijentica.
6. Fokusirajte se na ono što želite postići
Kroz sve promjene i izazove, nikada nisam gubila iz vida svoju viziju – izgraditi zajednicu vrijednih i sposobnih žena dobrog srca koje se međusobno podržavaju i rastu uz moju mentorsku podršku. Ova vizija bila je moj glavni motivator i vodilja u svemu što radim. Fokus na nju omogućio mi je da usmjerim aktivnosti prema stvaranju prostora u kojem se žene osjećaju podržane, motivirane i sposobne ostvariti svoje ciljeve. Izgradnja takve zajednice nije bila samo poslovni cilj, već i osobna misija koja me ispunjava i daje smisao mom radu. Moj fokus i dalje je usmjeren na budućnost i praćenje potreba mojih klijentica – sljedeće godine planiram održati prvi premium retreat za moje klijentice i uživam u pripremama za taj događaj.
7. Pohvalite se i nastavite
Zahvalnost je ključ održivog uspjeha. Zahvalna sam svakoj ženi koja mi je rekla “da” i pridružila se mom programu, ali i onima koje su mi rekle “ne”, i oslobodile prostor za moje idealne klijentice. Redovito prakticiranje zahvalnosti, osobito za male uspjehe, pomoglo mi je da zadržim pozitivan stav i motivaciju. Svaka faza mog poslovanja – od lansiranja web stranice do kreiranja membership programa – bila je prilika za rast, slavlje i učenje. Integriranjem zahvalnosti u svakodnevnu rutinu, naučila sam kako više vjerovati i cijeniti sebe te uživati u procesu promjene što je ključno za uspjeh u poslu.
Pridružite se Masterclassu!
Detaljnije o promjenama na poduzetničkom putu pričat ću na Masterclassu “Promjene kao pokretačka snaga za izgradnju uspješnog online i proizvodnog biznisa”, koji ću održati 27.8. u 10 h na Zoomu, zajedno s mojom klijenticom Sanjom Tot, ženom koja stoji iza brendova Nisha i Stena. Ne propustite priliku da saznate kako smo zahvaljujući promjenama izgradile uspješan online i proizvodni biznis. Prijave su putem ovog linka. Vidimo se!