Kako bez nelagode zatražiti recenzije i preporuke?

Savjeti za bolje preporuke

by Nela Kačmarčik-Maduna
317 views

Uradiš sjajan posao za klijenta. Oduševljeni su rezultatom. Pomisliš: “Ovo je savršena prilika za preporuku!”

Ali onda… zastaneš. 😕

  • Kako da ih pitam, a da ne zvučim napadno?”
  • “Što ako kažu ne? Ili još gore, pristanu, a nikad ne pošalju?”
  • “Čak i kad dobijem preporuku, nekako zvuči… mlako. Nije ono što sam se nadala.”

Isto se dešava mnogima. Osjećaju se neugodno, možda čak i pomalo očajno. I onda… odustanu. Ili pošalju onaj generički mlaki upit “Biste li nam napisali preporuku?” e-mailom koji završi ignoriran u nečijem inboxu.

Kako zatražiti preporuku?

Preporuke su zapravo nastavak komunikacije s klijentom, isto kao i uspješno završen posao. Kako smo svi okupirani vlastitim prioritetima i obvezama, jednostavno ne razmišljamo šta drugima treba, dok nam to ne zatraže, zar ne? Isto je i sa preporukama nakon završenog posla.

Ako te zanima mini tečaj kako zatražiti preporuke, a da to bude tebi korisno, a da ti ne stvara nelagodu – čitaj dalje! Proces se može sažeti u pet koraka, koji klijentu ne zadaju posao niti troše previše vremena. Istovremeno, ovakav nastavak komunikacije i tebi pomaže da bolje osmisliš novu ili dodatnu ponudu. Kad slijediš ovaj proces, rezultat je win-win za sve!

  1. Budi sigurna da je klijent zadovoljan i da si ispunila obećanje koje si dala na početku suradnje.

Uz ovaj korak dolazi i upozorenje. Ne traži preporuku prije završenog posla, jer bi to moglo biti kontraproduktivno.

  1. Ne zaboravi klijenta pitati da opiše svoju situaciju ili problem na samom početku svog rada ili procesa.

Zašto je ovo bitno? Jer će ti pomoći da privučeš još klijenata koji su u takvoj situaciji.

  1. Svakako pitaj za komentar ili ocjenu na kraju suradnje.

Ovo se podrazumijeva, ali ipak treba naglasiti da od klijenta ne tražimo ocjenu naše osobnosti illi uzajamnih simpatija. Za drudge klijente koje želiš privući takva preporuka možda neće biti relevantna.

  1. Zatraži iskrene sugestije.

Budući da možeš odlučiti da te sugestije uvažiš ili zanemariš, slobodno traži iskrenost, jer će ti biti korisnija od neiskrenih pohvala.

  1. Potrudi se da olakšaš klijentu da napiše ili pošalje recenziju i pitaj za dozvolu da to koristiš javno.

Zašto je ovo bitno – jer ako očekuješ da netko odvoji vrijeme i trud da tebi učini uslugu, pametno je potruditi se da im to pojednostaviš i olakšaš. Cijeli proces  je detaljnije opisan u priručniku.

Kako preporukama privući nove klijente?

Nikako ne zaboravi da se zahvališ ili čak nagradiš odlične recenzije. Najvažnije – sjeti se da su preporuke najbolji i najjeftiniji način i najsigurniji put da privučeš više novih klijenata. Zahvalni bivši klijenti su najbolji marketing koji privlači nove klijente. 

Zahvaljujući inspiraciji i primjeru koji sam dobila od Leile Hormozi, pripremila sam šalabahter kako tražiti i dobiti preporuke koji možeš preuzeti OVDJE.

Naravno, preuzimanjem dokumenta ostavljate svoju email adresu, na koju mogu poslati informaciju o novim programima, nove korisne materijale i nedjeljni sažetak epizoda mog podcasta VIDLJIV/A/I.

Za kraj i upozorenje, na osnovu vlastitih iskustava koje imam kao klijentica:  razmisli i o vremenu KAD tražiš preporuke ili recenzije, i o načinu KAKO ih tražiš. Ako ih zatražiš prije završenog posla, ili ako klijent ne bude iskreno zadovoljan rezultatom, kakve bi te recenzije i preporuke mogle biti? Zato vjerujem da će uputstvo biti jako korisno i želim ti puno uspjeha u primjeni!

You may also like

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More