Grafička dizajnerica Valentina Babić: Moje vrijeme je previše dragocjeno da bih ga trošila na posao u kojem ne uživam!

by Danijela
427 views

Bok, ja sam Valentina – žena, majka prekrasne šestogodišnje curice i poduzetnica iz malog sela u Istri. Iako sam veći dio života provela u gradu, uključujući i period studiranja, tek sam, okruživši se prirodom, pronašla sebe. Magistra sam kulturologije, grafička dizajnerica i specijalistica za internet marketing i brendiranje. Ove tri profesije spojila sam u VB Creative, obrt za digitalni marketing i kreiranje sadržaja, koji je prošlog proljeća proslavio prvu godišnjicu.

Nakon karijere u novinarstvu i nakon što sam postala majka, zaposlila sam se u vinariji gdje sam radila kao suradnica u marketingu i administraciji. Taj posao me potaknuo na daljnji rad na sebi, pa sam, uz obaveze na poslu i kod kuće, završila edukaciju za grafičku dizajnericu. To je ujedno bio i moj posljednji posao za nekog drugog. Oduvijek sam znala da želim biti bossica, no smatrala sam da ću pokrenuti svoj posao tek kad budem spremna.

Međutim, život je imao drugačije planove, a pravi trenutak došao je s dijagnozom multiple skleroze. Tada sam shvatila da više nemam što čekati i odlučila preuzeti kontrolu nad svojim životom i karijerom.

Možete li podijeliti kako je vaša dijagnoza multiple skleroze utjecala na vašu odluku da krenete u poduzetništvo? Kako ste promijenili svoj stil života nakon dijagnoze?

Iako sam o poduzetništvu sanjala odmalena, dijagnoza je potpuno promijenila moj pogled na vrijeme provedeno na poslu. Shvatila sam da je moje vrijeme previše dragocjeno da bih ga trošila na posao u kojem ne uživam, ili trpjela osuđujuće poglede zbog načina prehrane i čestih pauza zbog jakih bolova u leđima. Iako sam u poduzetništvo prešla zbog dijagnoze, to ne znači da se taj korak u jednom trenutku mog života ne bi dogodio i bez nje.

Nakon dijagnoze, brzo sam prešla na prehranu bez glutena, mliječnih proizvoda i šećera, što je znatno poboljšalo moje stanje – neki simptomi su čak i nestali. Koliko god šokantna dijagnoza bila, smatram da je moj način prehrane ono što mojoj okolini još uvijek najteže pada. Posebno je izazovno kada idemo u restorane, a ja ispitujem konobara o sastojcima jela. No, osobe koje me uistinu podržavaju i razumiju, taj dio ne smatraju pretjeranim.


Vaš rad se fokusira na kreiranje cjelovitih brend priča kroz vizualne elemente. Što za vas čini jedan sadržaj vizualno atraktivnim i učinkovitom pričom brenda?

Neću spominjati riječ “autentičnost” jer znam da se nekima od nje već diže kosa na glavi, no moram naglasiti važnost osnovnih pravila grafičkog dizajna.

Prvo i najvažnije pravilo je: Manje je više. Klijentice koje dolaze kod mene često nisu zadovoljne svojim kreacijama jer su mislile da će natrpavanjem različitih elemenata postići atraktivniji dizajn, što nije točno.

Drugo, kompatibilnost boja i fontova. To je zapravo prilično jednostavno, pogotovo ako koristimo pomoćne alate koji nam olakšavaju njihov odabir.

Treće, raspored elemenata čini pola posla. Ponekad dizajn izgleda neskladno, iako smo poštovali navedena pravila. Ako elementi nisu pravilno poravnani, prvo jedni u odnosu na druge, a zatim u odnosu na cijelu stranicu, dizajn gubi onu skladnost koja privlači oko. Raspored elemenata treba biti uravnotežen i proporcionalan kako bi dizajn izgledao profesionalno i estetski ugodno.


Canva je postala važno oruđe u vašem radu. Što vas je potaknulo da educirate druge o Canvi, i zašto smatrate da je ona „najveći neprijatelj“ grafičkih dizajnera?

Iako su moji dizajnerski počeci bili prilično nespretni i uključivali su besplatne programe koji su prethodili Canvi (GIMP i Inkscape), a zatim i samu Canvu, smatram da je upravo to iskustvo „nabadanja“, prije no što sam završila edukaciju za profesionalnog grafičkog dizajnera, kao i rad u tiskari, doprinijelo mom razumijevanju procesa i grešaka kroz koje prolaze dizajneri amateri. U svojim počecima bavila sam se uglavnom kreiranjem sadržaja za društvene mreže, no primijetila sam da mi se sve veći broj klijenata obraća s pitanjima o Canvi.

Kap koja je prelila čašu bio je ručak s prijateljicom, tijekom kojeg mi je objašnjavala da ne razumije zašto joj u tiskari nisu htjeli isprintati dizajn koji je kreirala u Canvi. Bacila sam jedan pogled na dizajn i odmah mi je bilo jasno gdje je pogriješila. Taj događaj postao je inspiracija za moj prvi webinar s temom pripreme Canva dizajna za tisak, na koji se prijavilo dvjestotinjak ljudi.

Nakon toga, usmjerila sam se na edukacijske programe koji uključuju Canvu, a danas surađujem s brojnim poduzetničkim inkubatorima i učilištima te provodim razne programe, dulje ili kraće, koji imaju za cilj ne samo naučiti polaznike kako koristiti Canvu, već kako je koristiti pravilno, u skladu s principima grafičkog dizajna.


Kroz vaše edukacijske programe prošlo je preko 800 poduzetnika. Koji su najčešći izazovi s kojima se susreću kada počnu koristiti Canvu, i kako im pomažete da ih prevladaju?

Trenutačno najpopularniji oblik suradnje jest personalizirani program „Canva za poslovne korisnike“ namijenjen obrtnicima ili manjim tvrtkama, koje se sastoje od jedne do pet osoba. Osim toga, povremeno održavam i grupni program „Od početnika do Canva majstora u 6 (+1) tjedana“ www.subscribepage.io/zOZA3z u koji primam samo 15 polaznika. Također nudim i individualne Canva konzultacije, ako netko treba riješiti konkretan izazov, poput pripreme trifold brošure za tisak.

Najčešći izazovi uključuju snalaženje u ovom alatu i brzinu kreiranja dizajna. Iako je Canva vrlo user-friendly, korisnici se često ne mogu sjetiti gdje su pronašli neku opciju ili kako ubrzati proces dizajniranja. Osim toga, budući da uglavnom radim s početnicima, mnogi ne znaju pravilno uskladiti elemente, boje ili fontove, niti razumiju što točno znači “vizualni identitet.”

Još jedan izazov, koji mnogi ne prepoznaju odmah, je priprema dizajna za tisak. Zato ovoj temi posvećujem puno vremena tijekom svojih edukacija.

Cilj suradnje je detektirati slabe točke budućeg Canva dizajnera i postupno, od osnova, prijeći  na složenije zadatke. Uvijek nastojim razumjeti klijenticu i prilagoditi se njezinom predznanju. Priznajem, to je ponekad teže u grupnim programima, ali rad u grupi ima svoje prednosti.


Kako uspijevate pronaći balans između poslovnih obaveza i brige o vlastitom zdravlju?

Balans postižem postavljanjem čvrstih granica prema svojim klijentima. Nakon 15:30 sati gasim laptop, a na poruke primljene poslije tog vremena odgovaram tek sljedeći dan. U početku ta granica nije postojala, ali sam je morala uvesti radi očuvanja vlastitog zdravlja.

U svoju sam rutinu uvela jutarnje šetnje, tjelovježbu, meditaciju i odlazak na spavanje u isto vrijeme svakog dana, bez iznimke – čak i vikendom. Nedjeljom često ugasim mobitel i posvećujem se svojoj obitelji. Stalno naglašavam da sam u ovom poslu zbog zdravlja, ali istina je da trenutačno ne mogu zamisliti da radim nešto drugo. Uistinu uživam u prenošenju znanja iz područja u kojem sam stručna. U educiranju drugih pronašla sam svoj pravi poziv.


Što vas najviše ispunjava izvan posla? Kako njegujete svoju kreativnost u svakodnevnom životu?

Obožavam čitati, provoditi vrijeme s prijateljima, planinariti i igrati društvene igre. Kreativnost izbija iz svake pore mog bića, pa sam često pokretač zanimljivih aktivnosti, bilo da se radi o organiziranju tematskih večeri s prijateljima, stvaranju rukotvorina ili osmišljavanju novih projekata.

U čitanju pronalazim inspiraciju i nove ideje koje mi pomažu u svakodnevnom poslu, dok mi planinarenje i boravak u prirodi donose mir i jasnoću. Svaki uspon do vrha pruža mi osjećaj postignuća i podsjeća me na važnost ulaganja truda i posvećenosti onome što uistinu volim.


Koji su vaši dugoročni planovi za razvijanje VB Creative i kako planirate širiti svoje edukacijske programe u budućnosti?

Iako smatram da je jedna od glavnih prednosti mojih programa to što se odvijaju u stvarnom vremenu, planiram kreirati i online Canva tečaj koji će polaznici moći pohađati samostalno.

Također se nadam suradnji s većim kompanijama koje će moj edukacijski program uključiti u program obrazovanja svojih zaposlenika, što je, s obzirom na popularnost ovog alata, itekako moguće.


Koji trenuci u vašem poduzetničkom putovanju su vas najviše osobno promijenili?

Smrt mog oca, koja se dogodila prije godinu dana, ostavila je dubok trag na mene. Nešto više od tri mjeseca nakon otvaranja obrta suočila sam se s gubitkom koji me potpuno slomio. Otac je bio moja inspiracija i jedan od glavnih razloga zašto sam odlučila pokrenuti vlastiti posao. Također je bio poduzetnik, zaljubljen u svoj rad, živeći i dišući svoj posao. Njegova strast prema onome što je radio uvijek me inspirirala.

Nakon što je otišao preko noći, zakopala sam se u posao pokušavajući pobjeći od boli koja me iznenada preplavila. No, taj bijeg doveo me do ozbiljnog burnouta, od kojeg se još uvijek oporavljam.

Unatoč svemu, shvatila sam da ne želim odustati od onoga što sam izgradila i da gubitak oca ne znači gubitak sebe. Misao na njega daje mi snagu da se nastavim boriti, truditi se i gristi, ali i da odvojim određeno vrijeme u danu i tjednu za sebe – nešto što on nikada nije mogao.


Koji savjet biste dali poduzetnicama koje tek započinju s brendiranjem svojih biznisa i korištenjem vizualnih alata poput Canve?

Ne morate učiti na vlastitim greškama; odaberite mentora koji je prošao kroz sve ono što vi prolazite, bilo da se radi o brendiranju ili učenju vizualnih alata. Brendiranje nije samo vizualni identitet, a vizualni identitet nije brendiranje. Za izgradnju dobrog brenda najčešće je potrebno – vrijeme.

Samostalno učenje Canve je sasvim u redu, ako imate vremena. Puno, puno vremena. No, mentor će vas do rezultata dovesti mnogo brže i učinkovitije, bez obzira o kojem se polju radilo.


I za kraj, gdje vas mogu pronaći osobe zainteresirane za vaše usluge? 

Osim Instagrama (https://www.instagram.com/valentinababic_socialmedia/), možete me pronaći i na LinkedInu (https://www.linkedin.com/in/valentina-babic/).

Osim toga, s velikim uzbuđenjem objavljujem da su prijave za veliku Canva edukaciju pod nazivom „Od početnika do Canva majstora u 6 (+1) tjedana“ službeno otvorene!

Kroz ukupno 7 tjedana, družit ćemo se subotom u jutarnjim satima. Cijena za sve bossice do 15.10.2024. iznosi 350 € umjesto 400 €, a krećemo već 2.11.2024.

Svoje mjesto možete rezervirati na: www.subscribepage.io/zOZA3z  

Veselim se našoj Canva avanturi!

You may also like

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More