Pozdrav! Moje ime je Matea. Rodom sam iz Pule, ali već 4 godine živim u Zagrebu. Sebe smatram veselom, nasmijanom, društvenom osobom, dobrom slušateljicom i pouzdanom suradnicom. Obožavam kavu i čokoladu, volim putovati i provoditi vrijeme u prirodi, fotografijom zabilježiti najljepše trenutke, te provoditi vrijeme sa svojim najbližima. More je moj lijek za dušu i tijelo.
Od malena sam imala jasnu viziju svog profesionalnog puta – znala sam koju srednju školu želim pohađati, koji fakultet upisati i čime se želim baviti u životu. Dok nisam shvatila da postoji više i da to nije sve što mogu ostvariti.
Oduvijek sam bila (i ostala) maštovita i kreativna duša koja voli crtati, ali istovremeno ima strast prema brojkama, analizama i tehnologiji. Iako se mnogima to može činiti kontradiktornim, za mene je to savršeni spoj. Volim proučavati ljude i njihovo ponašanje, pronalaziti rješenja problema i provoditi analize.
S više od 10 godina radnog, iskustva između ostalog u marketingu, financijama, analitici, istraživanju tržišta i konkurencije — od čega 8 godina u globalnoj IT kompaniji — stekla sam dragocjeno znanje i vještine. Osim toga upoznala sam divne ljude od kojih su neki postali i moji najbliži prijatelji. Danas sam vlasnica obrta Anivan.Design putem kojeg pružam usluge UX i web dizajna, kao i izrade i održavanja web stranica i online trgovina.
Što je bio ključni trenutak kad si odlučila napustiti sigurnost “stalnog posla” i krenuti u poduzetništvo?
Ne tako davno sebe nisam mogla zamisliti u poduzetništvu. Smatrala sam da poduzetništvo nije za mene, već za tamo neke druge ljude. Ja sam bila zadovoljna svojim “sigurnim” poslom koji sam obavljala od ponedjeljka do petka od 9-17h. Uvijek sam bila ambiciozna, ali svoj rast i razvoj vidjela sam u korporaciji. Međutim, došlo je do zasićenja i nezadovoljstva. Nezadovoljstvo tadašnjim poslom, velike i česte organizacijske promjene, nemogućnost daljnjeg poslovnog razvoja i napredovanja potaknuli su me na promjenu. Znala sam da mogu više i bolje. Znala sam čime se želim baviti, i to je bio trenutak kada je poduzetništvo postalo jedna od opcija. Dugo sam razmatrala sve opcije, “vagala” i promišljala, jer odluke ne donosim brzopleto i nesmotreno. Trebala sam biti 100% sigurna u svoju odluku. Bilo je tu mnogo emocija, straha i preispitivanja. No, odlučila sam se odvažiti, dati otkaz i pokrenuti Anivan.Design.
Kako si se osjećala kad si prvi put ozbiljno pomislila na poduzetništvo? Je li bilo nekih sumnji?
Iskreno, bilo me strah. Razmišljala sam o svim mogućim opcijama. Pitala sam se hoću li ja to moći, da li je to za mene, što ako ovo, što ako ono… Previše sam razmišljala. Svjesna sam da je poduzetništvo nepredvidivo i da ne možemo znati sve što će se dogoditi, kada i na koji način. I to me plašilo. Jer ja sam osoba koja voli znati unaprijed, planirati unaprijed, imati sve (barem donekle) spremno i dogovoreno. Upravo u tom periodu partner i ja smo razmišljali o kupnji vlastitog stana. I tada me sve to još više plašilo. Čak sam razmišljala da odustanem od otkaza i strpim se još malo. No, je li potrebno odustati od jednog sna da bi ostvario drugi? Odlučili smo da to nije bio taj slučaj. Jer shvatila sam da je najgore što se može dogoditi to da se opet zaposlim u nekoj korporaciji.
Kako je izgledao tvoj proces otkrivanja UX dizajna i što te najviše privuklo toj specifičnoj kombinaciji kreativnosti i analitike?
Prije tri godine, u razgovoru s kolegicom otkrila sam UX dizajn i odmah me privukao. Počela sam istraživati to područje i uvidjela da već posjedujem mnoge vještine i znanja koja mogu primijeniti u ovom polju. Shvatila da je to ono čime se želim baviti. Kombinacija kreativnosti, tehnologije, pomaganje korisnicima u snalaženju na webu, analize korisničkog ponašanja te “dovođena stvari u red” – sve je to savršeno sjedinjeno u UX dizajnu i primjenjivo prilikom kreiranja dizajna za web stranice i mobilne aplikacije. Krenula sam s edukacijom, najprije samostalno, a potom i kroz formalne programe. Dobila sam priliku za rad na stvarnim projektima što je samo potvrdilo da je to moj pravi poziv. U UX dizajnu kao i u web dizajnu te u kreiranju funkcionalnih, korisnicima prilagođenih i intuitivnih web stranica, web trgovina i mobilnih aplikacija, fokus je na korisnicima i njihovim željama i potrebama. Svrha web stranica je educiranje i pružanje informacija korisnicima. Web stranice se kreiraju radi korisnika. Važno je da ispunjavaju njihove potrebe i rješavaju njihove probleme. Naravno, ljudi su vizualna bića, s toga digitalni proizvod osim što je funkcionalan treba biti i oku ugodan. Kombinacija estetike i funkcionalnosti pruža najbolje rezultate, dok podaci o načinu korištenja digitalnih proizvoda pomažu u boljem razumijevanju korisnika i prilagođavanju proizvoda njihovim potrebama.
S obzirom na tvoje iskustvo u različitim područjima (marketing, financije, analitika), što smatraš svojom najvećom prednošću kao poduzetnice u dizajnu?
Smatram da moja najveća prednost proizlazi iz analitičkog i strateškog razmišljanja, dubokog razumijevanja korisničkih potreba kao i poslovnih procesa. Iskustva stečena radom u različitim odjelima omogućila su mi da sagledam proces kreiranja web stranice iz šire perspektive. Zbog toga dizajniranje i izradu web stranice ne smatram samo tehničkim zadatkom, već cjelovitim procesom koji spaja estetiku, funkcionalnost i poslovne ciljeve.
Ako netko lijepo crta, razumije teoriju boja ili zna kombinirati boje, to ga ne čini dobrim web dizajnerom. To su vještine koje će mu svakako pomoći, ali nisu dovoljne same po sebi. Web dizajn nadilazi stvaranje vizualno atraktivnog (digitalnog) proizvoda – ključ je u njegovoj funkcionalnosti i prilagodbi korisniku. Ako je proizvod samo lijep, a nije funkcionalan, niti je prilagođen korisniku i ne rješava njegove probleme, onda taj proizvod zapravo nema vrijednost. Takve web stranice i aplikacije se obično vrlo brzo napuštaju. Dobar web dizajner, osim estetike, treba poznavati i razumjeti principe dizajna korisničkog iskustva, poslovne procese, analitiku, način komuniciranja s korisnicima. To je kompleksna slagalica sastavljena od brojnih ključnih “kockica”. Mnogi dizajneri nemaju iskustva izvan područja dizajna, pozadina im je “čisto kreativna”, često ističu biznis stranu kao njihovu slabiju stranu. Ako su uvijek bili primarno usmjereni na kreativni aspekt dizajna, poslovni procesi i strategije mogu im biti strani, što zahtjeva dodatno vrijeme za prilagodbu i učenje.
Smatram da mi je moje dugogodišnje iskustvo u globalnoj IT korporaciji, uz kontinuirano usavršavanje kroz edukacije, omogućilo duboko razumijevanje poslovnih procesa i međuljudskih odnosa, što me oblikovalo u empatičnog slušatelja i učinkovitog komunikatora. Naučila sam jasno, razumljivo i činjenicama potkrijepljeno komunicirati s različitim profilima osoba. Razumijem potrebe korisnika, ali i pružatelja usluga te na temelju istraživanja i prikupljenih podataka, predlažem rješenja koja osiguravaju obostrano zadovoljstvo.
Kako tvoje prethodno iskustvo rada u globalnoj IT kompaniji oblikuje način na koji pristupaš klijentima i projektima?
Rad u dinamičnom okruženju često me stavljao u situacije gdje sam se morala sama snaći – bilo da se radilo o vođenju projekta u koji nisam bila uključena od početka, pronalaženju rješenja bez podrške ili preuzimanju nove pozicije bez formalnog onboardinga. Takve situacije naučile su me vjerovati u sebe i svoje sposobnosti te da, unatoč izazovima, uvijek postoji način da pronađem rješenje i ispunim zadano u roku.
Kod prethodnog poslodavca, kolege su mi često govorili da sam dobar edukator, jer sam znala prenijeti znanje na jednostavan i razumljiv način. Pisanje procedura, kreiranje dokumentacije i istraživanje novih mogućnosti postali su sastavni dio mog pristupa. I danas primjenjujem te navike – bilježim sve korake, šaljem follow-up mailove, vodim detaljnu projektnu dokumentaciju i povijest rada s klijentima. To mi omogućuje strukturirani pristup poslovanju i pružanje personaliziranih rješenja za svakog klijenta. Osim tehničkih i organizacijskih vještina, iskustvo rada s različitim profilima ljudi naučilo me fleksibilnosti i empatiji. Svjesna sam da svi pristupamo poslu na različite načine i da nije moguće očekivati od drugih da funkcioniraju na isti način kao mi. Umjesto toga, prilagođavam svoj pristup svakom pojedincu.
Moji klijenti često ističu moju sposobnost slušanja i jasnog objašnjavanja kompleksnih tehničkih koncepata na jednostavan, razumljiv način. To mi pomaže izgraditi povjerenje i osigurati da se moji klijenti osjećaju uključeno i razumiju svaki korak procesa. Smatram to rezultatom godina truda i rada. Zadovoljni klijenti najbolja su potvrda vrijednosti mog pristupa, jer nema boljeg osjećaja od zadovoljnih klijenata koji cijene tebe i tvoj rad.Spomenula si da te strah od neuspjeha motivira.
Možeš li podijeliti na koji način ga preusmjeravaš u pokretačku snagu?
Neuspjeh mi nikada nije bio opcija. Iako danas na neuspjeh gledam na drugačiji način, uvijek me motivirao da dam sve od sebe. Kada osjećam strah ili sumnjam u sebe i svoje sposobnosti, prvo duboko udahnem, pa otpustim te misli, a onda se fokusiram na pronalaženje rješenja. Smatram da je neuspjeh samo onda kad se nisam trudila dovoljno ili nisam dala svoj maksimum. Ne odustajem lako – okrenem stvari naopačke, razmotrim svaki mogući put prije nego kažem da nešto nije za mene ili da je nemoguće. Pasti i ponovno se dignuti nije neuspjeh. To je snaga. To su iskustva koja nas oblikuju i koja nam pomažu postati bolja verzija sebe. Za sve postoji rješenje samo je pitanje koliko smo rada i truda spremni uložiti. Sve se svodi na to koliko nam je stalo do cilja i koliko želimo ostvariti ono što smo zacrtali.
Koje izazove si iskusila na samim počecima i kako si ih prevladala?
Kada sam kretala u poduzetništvo krenula sam u novu industriju, bez dogovorenih projekata, bez prepoznatog imena i bez značajnih poslovnih konekcija u toj industriji. U početku ti jako puno ljudi obeća pomoći, ali kada dođe vrijeme većina “nestane” ili se povuče s raznim izgovorima. Naučiš se više pouzdati u sebe, a manje oslanjati na druge. Pronađeš način kako nastaviti, iako rezultate u tom trenutku ne vidiš. Često su mi pomogli ljudi od kojih to nisam očekivala. Počela sam s prvim klijentima, ali nisam znala kako pravilno naplatiti usluge. Osjećala sam se neugodno tražeći pravu cijenu jer, iako sam znala da moj rad vrijedi puno više, nisam željela biti “preskupa”. U početku sam pristajala na niže cijene jer nisam imala dovoljno klijenata, a nisam tražila avans jer nisam znala kako to izreći. Kasnije sam odlučila postaviti realnije cijene. Na mnogo poslanih ponuda, često nisam dobila odgovor ili su me odbili zbog cijene. Pitala sam se jesam li zaista preskupa ili možda nisam privukla svoje idealne klijente. U tom procesu sam naučila da nije loše preispitati sebe i shvatiti da nisi za svakoga, što je sasvim u redu.
Iako sam znala da bi umrežavanje, prisutnost na društvenim mrežama i odlazak na live evente bili korisni, osjećala sam nelagodu i strah. No, s vremenom sam shvatila da je želja za uspjehom jača od tog straha. Krenula sam, i vidjela da nije tako strašno 🙂 S vremenom mi je to postalo normalno. Danas ne marim previše za to što će drugi misliti o meni. Ono što je važno je kako se ja osjećam sama sa sobom. Shvatila sam da je važno slušati svoju intuiciju i slijediti ono u što vjerujem, često izlazeći iz svoje zone komfora. Jer, izvan te zone događaju se stvarno izuzetne stvari.
Što bi savjetovala onima koji su još uvijek na pragu odluke hoće li zakoračiti u svijet poduzetništva?
Moj savjet je da dobro promisle što žele. Ako još uvijek ne znaju što žele, neka krenu od onoga što ne žele. Na taj način iskristalizirati će im se gdje žele biti i što žele postići. Ne treba brzati. Ja sam o svojoj promjeni razmišljala godinu dana. Ne kažem da treba toliko dugo. Toliko je trajao moj proces. Svačiji je drugačiji. Važno je dobro promisliti, staviti sve na papir, kreirati plan (i glavni i rezervni), i tek onda krenuti u akciju. Poduzetništvo nije za svakoga i to je sasvim u redu. A možda samo trenutno nije opcija za nekoga. Nije bilo niti moja opcija prije niti 2 godine. Pa je postalo 🙂 Važno je ne kretati bez plana i ući u to “glavom bez obzira”. Dobar plan je pola posla, a često i ključ uspjeha.
Imaš li viziju za budućnost Anivan.Design-a i smjera u kojem želiš razvijati svoje poslovanje?
Imam 🙂 Jako puno toga je u planu, a neka promjene planiram već od ove godine (2025.). Veselim se svemu što slijedi.
Iako za sada neću otkrivati detalje, spremam puno zanimljivih novosti pa vas pozivam da me zapratite na društvenim mrežama i ostanemo u kontaktu!
I za kraj, gdje te mogu pronaći osobe zainteresirane za tvoje usluge?
Mogu me pronaći na Instagram-u i LinkedIn-u.