Ako odgađate već mjesecima taj zahtjevni proces, jer ne znate što pisati, koliko će vas koštati i hoće li se ulaganje isplatiti, odgovorite na ovih 5 ključnih pitanja. Umjesto da i dalje ostanete blokirane analizom, pa tako zaglavljene čekate prilike koje nikako ne dolaze, procijenite za sebe: treba li vam web stranica, kada je pravo vrijeme za nju i kako je postaviti na pravi način.
1. Trebam li web stranicu?
Kako vas potencijalni klijenti trenutno pronalaze? Ako ih imate dovoljno, njihov broj i vrijednost narudžbi stalno rastu, sigurno imate drugi način za komunikaciju sa potencijalnih klijentima. Čestitam! Ako ste u takvoj situaciji, iskoristite prednost koju imate, i od klijenata skupite što više recenzija, pisanih, foto i video preporuka, jer će vam trebati za web stranicu kad je odlučite raditi.
Da li često ponavljate iste informacije o svom poslu u porukama ili razgovorima? Ako je odgovor potvrdan, ne zaboravite bilježiti i organizirati vaše odgovore! Čak i ako ćete web raditi malo kasnije, sekcija pitanja i odgovora će biti njen sastavni dio. Bolje da imate materijal spreman prije nego što angažirate dizajnere, koji će od vas to tražiti.
Postoje li ljudi koji su zainteresirani za vaše usluge, ali vas ne mogu lako kontaktirati ili saznati više?
Ako danas netko pretražuje internet za ono što nudite, hoće li vas pronaći?
Savjet: Ako se oslanjate samo na društvene mreže, razmislite o web stranici kao centralnom mjestu gdje imate potpunu kontrolu nad sadržajem i vidljivošću. Sva gore pomenuta pitanja će vam pomoći da pripremite sadržaj i razmislite na vrijeme o pripremi koja vas čeka u radu na web stranici.
2. Kada je pravo vrijeme za izradu web stranice?
Imate li jasnu ponudu i znate kome se obraćate? Ako ste još uvijek neodlučni između nekoliko različitih usluga koje nudite, još uvijek dotjerujete neodoljivu ponudu, možda je bolje sačekati ili zatražiti pomoć da što bolje definirate sadržaj.
Imate li dovoljno sadržaja (fotografije, opise, recenzije) za kvalitetnu web stranicu? Ako su razbacane “na sto strana”, prije angažiranje dizajnera, grupirajte i odaberite fotografije. Svakako angažirajte pomoć (možda virtualne asistente?) da vam ovaj dio procesa ne potroši suviše dragocjenog vremena.
Jeste li već ostvarili prve klijente ili imate iskustvo koje možete prikazati? Ako postavljate web da biste privukli prve klijente, razmislite koja iskustva i preporuke (možda iz volonterskih aktivnosti, usluga koje ste radili za poznanike itd) možete iskorititi i objaviti.
Osjećate li da gubite prilike jer nemate profesionalno mjesto gdje ljudi mogu saznati više? Možda će web pomoći, ali razmislite prije toga kakve prilike želite privući, s kakvim klijentima planirate raditi ili koje prilike sigurno ne želite propustiti.
Savjet: Ne čekajte savršeni trenutak—bolje je imati jednostavnu, ali funkcionalnu stranicu nego nikakvu. Odgovore na gornja pitanja zabilježite, pustite da prenoće, a zatim pretvorite u privlačan sadržaj za web. Sigurno će koristiti da vas pronađu prvi klijenti, da bolje cijene vrijednost vaše ponude, i da vas lakše mogu preporučiti dalje.
3. Kako bi web stranica trebala izgledati i koje informacije mora sadržavati?
Što je ključno da potencijalni klijenti odmah shvate kada posjete vašu stranicu? Zabilježite odgovor na ovo pitanje, i pripremite za suradnju sa web dizajnerima i programerima.
Koje informacije najčešće traže vaši klijenti prije nego se odluče na suradnju? Što više tih informacija imate na web stranici, to bolje!
Što želite da posjetitelji učine nakon što dođu na vašu stranicu? (Kontaktiraju vas, kupe proizvod, prijave se na newsletter…)
Hoće li stranica biti više informativna (npr. portfolio, blog) ili prodajna (web shop, rezervacije, ponude)?
Savjet: Fokusirajte se na jednostavnost i jasne pozive na akciju—ljudi ne vole kad se osjećaju zbunjeni ili ako je suviše komplicirano tražiti informacije.
4. Koliko trebam uložiti u web stranicu?
Koliko vrijedi jedno novo poslovno partnerstvo ili klijent za vas? Ako računate na nove poslove zahvaljujući web stranici, promislite koliko vam to vrijedi. Ako će web stranica koštati više od onoga što možete zaraditi za par mjeseci, možda je bolje da se posvetite drugom načinu privlačenja i komunikacije sa klijentima, koji će biti isplativiji.
Da li biste rado investirali u web ako znate da će vam donijeti više posla?
Možete li sami održavati stranicu ili vam treba netko da se brine o tome? Održavanje se odnosi i na tehnički i na sadržajni dio. Ako nemate vremena ili kapacitete da redovno osvježavate sadržaj, pišete novosti i dotjerujete tehnička rješenja, možda je bolje da razmislite o drugom rješenju. Možete li angažirati virtualne asistente da to rade za vas?
Imate li trenutno budžet za profesionalnu izradu ili biste krenuli s nečim jednostavnim i kasnije nadograđivali? Web stranica jeste investicija, i cijene se kreću od besplatnog pa do desetaka tisuća eura. Pazite ipak da vas besplatna rješenja ne koštaju previše, i ne propustite provjeriti da li skupa rješenja zaista toliko vrijede – pročitajte recenzije, pitajte drudge za iskustva i svjesno odlučite. Naravno, uvijek možete pitati za pomoć!
Savjet: Web stranica je investicija, a ne trošak—početna verzija može biti jednostavna, ali važno je da izgleda profesionalno i bude funkcionalna.
5. Ako se ne odlučim za web stranicu, kako mogu osigurati online prisutnost?
Da li ste aktivni na društvenim mrežama i imate li strategiju objava? Nažalost, samo postojanje web stranice ne garantira da će ona biti i vidljiva vašim budućim klijentima. Ako imate prisustvo na društvenim mrežama, ne zaboravite i tamo proširiti vijest da imate novi web, zamolite za preporuke i ponudite motiv (nagradu ili bonus) partnerima, suradnicima i klijentima da prošire informacije i link do vaše web stranice. Možda će dio investicije biti vezan i za plaćeno oglašavanje, pa uračunajte i to u ukupnu vrijednost investicije.

Koristite li LinkedIn, Google My Business ili druge platforme za vidljivost? Imate li način da prikupljate kontakte (newsletter, direktne poruke, preporuke)?
Savjet: Web stranica nije jedini alat, ali je snažna baza. Ako se oslanjate samo na društvene mreže, rizik postoji jer ste “na unajmljenom prostoru” i ne kontrolirate uvjete.
Kad odgovorite na ova pitanja, sami odlučite bez pritiska i požurivanja, ali s jasnim razumijevanjem koristi i trenutka kada je pravo vrijeme za web stranicu. Kad odlučite, iskoristite i sljedećih 10 savjeta.
10 ključnih pravila efektne web stranice u 2025
- Komunicirajte jasno i razumljivo! Hoće li posjetitelji već na prvi pogled (5 sekundi) shvatiti čime se bavite i kako im možete biti korisni?
- Ne zanemarujte SEO. Ako vas pretraživači ne mogu pronaći, neće ni vaši potencijalni klijenti. Koristite prave ključne riječi, optimizirajte za mobilne uređaje i pravilno strukturirajte sadržaj kako biste poboljšali rangiranje.
- Ne igrajte se sa strpljenjem posjetitelja. Ljudi su nestrpljivi i odlaze ako ne mogu pronaći ono što traže u 2-3 klika. Neka vam navigacija bude jednostavna i provjerite (zatražite pomoć ako treba) kakvo je korisničko iskustvo.
- Olakšajte navigaciju za različite ciljne skupine. Ako imate različite vrste klijenata, pomozite im da brzo pronađu informacije koje su njima relevantne. Kreirajte putokaze i smjernice koji će ih dovesti do sadržaja koji je prilagođen njihovim potrebama.
- Je li im jasno šta im predlažete da urade? (CTA) Što želite da posjetitelji učine? Zakažu poziv? Upišu se za newsletter? Jasno im to recite, i neka polja budu uočljiva.
- Obavezno se pozabavite brzinom i sigurnošću. Redovito provjeravajte brzinu stranice, osigurajte aktivan SSL certifikat i ažurirajte dodatke kako biste spriječili sigurnosne rizike. Zatražite tehničku pomoć jer ne morate sve sami.
- Ključna je usklađenost sa brendom. Nemojte zbunjivati posjetioce neusklađenim vizualima, porukama i cjelokupnim izgledom! Kad su zbunjeni, brzo će otići.
- Ostanite relevantni dodajući svjež sadržaj. Ako je vaš posljednji blog objavljen prije godinu i pol,kakav dojam ostavljate? Redovito ažurirani sadržaj poboljšava SEO i zadržava posjetitelje zainteresiranima.
- Ne zaboravite olakšati i uljuditi kontakt! Nije dovoljno samo staviti kontakt formu. Omogućite više načina da vas posjetitelji kontaktiraju i neka poruka bude kratka i zvuči prijateljski.
- Neka stranica bude privlačna i prilagođena posjetiteljima. Ako su fontovi teško čitljivi, ako se sadržaj sporo učitava i ako im je teško da se snađu, odbijate posjetitelje.
Kad odlučite ozbiljnije raditi na svom webu, sadržaju i dijeljenju sadržaja tako da postanete VIDLJIVI online, javite se!