Knjigovodstvo, nužno zlo ili?

by Ivana Legin
1.2K views

Većina poduzetnika je stava da je knjigovodstvo „nužno zlo“ jer bilježi poslovne događaje koji su se dogodili i predaje PDV obrazac svakog mjeseca na poreznu. Isto tako, velika većina poduzetnika od svojih knjigovođa očekuje da im napišu ugovor o radu, vode knjige, brinu se da je sve po zakonu i po mogućnosti sve to za 500-1.000 kuna jer je to „nužno zlo“ koje ispunjava želje i potrebe države za raznim izvještajima.

Prije nego pronađete knjigovođu/knjigovodstvo, savjetujem ti da se zapitaš sljedeće:

Želim li zaista razumjeti svoje brojeve i donositi poslovne odluke pomoću njih, ili želim i dalje držati glavu u pijesku kao noj i vjerovati da će se nekim čudom sve posložiti?

Većinu ljudi brojevi zastrašuju jer ih ne razumiju, možda ih se čak i boje. Izbjegavaju ih, koliko puta si izbjegla pogledati svoj tekući račun ili poslovni račun svog poduzeća jer te bilo strah što ćeš tamo vidjeti i nisi si željela stvarati stres oko toga? Mnogo puta, zar ne?

Kod predaje godišnjih financijskih izvještaja poduzetnici potpisuju Izjavu o odgovornosti. Ona glasi ovako:

Uprava je odgovorna za pripremu financijskih izvještaja za svaku financijsku godinu, koja daju istinit i vjeran prikaz financijskog položaja Društva, rezultata poslovanja te novčanog toka u skladu s primjenjivim računovodstvenim standardima, i odgovorna je za vođenje vjerodostojne knjigovodstvene evidencije potrebne za pripremu financijskih izvještaja u bilo koje vrijeme. Uprava ima općenitu odgovornost za poduzimanje koraka u cilju očuvanja imovine Društva te u sprečavanju i otkrivanju prijevara i ostalih nepravilnosti.

Uprava je odgovorna za odabir prikladnih računovodstvenih politika, u skladu s primjenjivim računovodstvenim standardima, koje će dosljedno primjenjivati, donošenje razumnih i razboritih prosudbi i procjena, pripremu financijskih izvještaja temeljem principa neograničenosti vremena poslovanja, osim ako je pretpostavka da će Društvo nastaviti s poslovanjem neprimjerena.

Žao mi je ako si mislila da možeš prebaciti odgovornost na knjigovođu. To baš i nije tako, a potpisom svojih financijskih izvještaja i sama bi trebala biti svjesna toga. Ako još nisi ovo osvijestila, vrijeme je da to što prije osvijestiš i da napraviš korake kako bi to promijenila.

Sada kada znaš sve to, da li i dalje misliš da je dobra ideja držati „glavu u pijesku“?

Posljednjih 12 godina provela sam na raznim pozicijama u financijama ali i u menadžmentu. Kako sam bila na obje strane osvijestila sam kako je sve krivo zapravo postavljeno kod većine poduzetnika.

Prvo, svi miješaju knjigovodstvo i računovodstvo. Rijetko tko zna razliku i kako je svima lakše govoriti knjigovodstvo tako i govore. A u konačnici, većina poduzetnika i ima samo „knjigovođu“.

Knjigovođa: se bavi izradom, vođenjem, pohranjivanjem i održavanjem financijske i nefinancijske dokumentacije u različitim institucijama. (LINK: https://e-usmjeravanje.hzz.hr/Search?q=knjigovođa)

Računovođa: vodi brigu o tome da se financijski poslovi u poduzeću obavljaju u skladu s važećim pravilnicima, standardima i zakonskim propisima. Sastavlja bilance, računovodstvene izvještaje i drugo.

Drugo, stava sam da se ovaj sektor nije prilagodio modernom poduzetniku, a moderni poduzetnik ignorira svoje brojeve pa nije ni siguran što zapravo treba. Tebi treba „financijski savjetnik“. Osoba koja će voditi tvoje financijske knjige ali koja će ti dati izvještaje o tvom poslovanju. Trebaš osobu na koju ćeš se moći osloniti kod donošenja svojih poslovnih odluka i koju ćeš moći tražiti savjet. Prekasno je kada je odluka donesena, a svaka odluka se odražava na tvoja financijska izvješća.

Prilikom izbora svog financijskog savjetnika uzmi u obzir sljedeće:

  • da li mu/joj vjeruješ? Osoba koja će se brinuti o tvojem knjigovodstvu je osoba koja će sve znati o tvom poslovanju, bitno je da joj vjeruješ
  • da li si spreman izdvojiti malo više novaca za njihove usluge ali da onda dobiješ i ono što bi trebao dobiti, a to je izvještaje svakog mjeseca, bar jednom mjesečno sastanak sa svojim savjetnikom da porazgovarate o stanju tvog poslovanja…
  • da li je ozbiljan/a? Razmisli dobro da li želiš nekoga tko radi taj posao iz hobija ili honorarno ili nekoga tko je posvetio svoj radni dan tom poslu. O tome uvelike ovisi usluga koju ćeš dobiti.
  • i zapamti, tvoj savjetnik mora svakodnevno pratiti razne propise kako bi bio u toku sa izmjenama i kako bi ti mogao predložiti izmjene u poslovanju kako bi tvoje poslovanje bilo što profitabilnije.

I ne zaboravi, tvoji brojevi pričaju, i više nego što ti misliš. Zato ih slušaj a da bi ih mogla slušati moraš dobiti izvještaje koje ćeš razumjeti  Ne, ne moraš znati knjižiti, ali moraš znati pročitati bilancu i račun dobiti i gubitka i znati bar osnove kako bi znala kako svaka tvoja poslovna odluka utječe na tvoju bilancu a u konačnici i na to koliko ćeš novaca imati na računu.

You may also like

Leave a Comment

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More