Zašto krenuti u poduzetništvo “kako treba”

by Franka Jakoliš
846 views

“Sada ti je lako, sada radiš kako ti želiš.”. Kao novopečena poduzetnica, često čujem rečenice slične ovoj.

Nema veće istine od toga. Sada stvarno radim onako kako ja želim, bilo da se radi o vremenu, mjestu rada, načinu, pristupu itd.

Međutim, za mene ta rečenica ne znači da ne pratim svoje vrijeme rada, ne pišem izvještaje, ne vodim evidencije… Taj dio posla nekima se često čini kao samo još jedna dodatna radnja na koju se nepotrebno gubi vrijeme. Međutim, količina korisnih informacija koja se iz takvog načina rada može izvući je ogromna, i meni vrlo dragocjena pogotovo u ovom stadiju poduzetništva.

Izdvojite vrijeme za strategiju

Strategija je vrlo fina riječ koja se često u potpunosti ne razumije, a koristi se za određivanje smjera u kojem želimo da naše poduzeće ide u budućem periodu. Svaka ekonomska škola naučit će nas da poduzeća moraju imati misiju, viziju i ciljeve, ali važno je napomenuti da oni mogu biti u bilo kojem obliku koji odgovara poslu koji radite te kako želite da vas okolina percipira.

Misiji, viziji i ciljevima u svom slučaju dodala sam još neke stvari, a to su vrijednosti, konkurentske prednosti, potencijalni strateški problemi, željeni smjer za iduće tri godine i segmentiranje klijenata.

Zašto su mi svi ovi podaci važni? Njima se vraćam kad god moram donijeti neku odluku. U trenutcima kada mi se neka ideja čini dobra za moje poslovanje, vratim se svom strateškom pregledu i razmislim gdje se ta ideja uklapa. Koliko god ideja bila dobra, ako odskače od onoga gdje želim vidjeti svoje poslovanje za nekoliko godina, ideja neće biti propagirana dalje.

Zašto je važno odrediti smjer u kojem želimo ići? Sve što radimo u poduzeću radimo s nekim konačnim ciljem kojeg je važno osvijestiti. Ako to ne napravimo, može se dogoditi na nas izvrsne ideje zanesu na neki drugi put i u konačnici više ne možemo dosegnuti svoj konačni cilj. Takve situacije mnogo su poduzetnica i poduzetnika koštale njihovog poslovanja.

Analitikom protiv uskih grla

Već sam spomenula kako pratim vlastito vrijeme, pišem određene izvještaje i vodim nekoliko evidencija. Zašto? Kako bih mogla analizirati svoje radnje i pronaći one koje gutaju resurse.

Ovaj dio smatram vrlo bitnim upravo kod početka rada kao poduzetnik. Mnogo nas se u poduzetništvu po prvi puta susretne s nekim stvarima, kao npr. knjigovodstvo. U ovom slučaju, informacija o vremenu koje trošim na administraciju i knjigovodstvo vrlo mi je bitna kako bih mogla procijeniti hoću li to nastaviti sama, ili ću angažirati stručnjaka.

Slično je i sa svim ostalim radnjama, a pogotovo onima koje uključuju rad za klijenta. Omjer uloženog i dobivenog bitan je aspekt za korigiranje cijena vlastitih usluga. Osim toga, praćenje vremena koje se utroši na neki zadatak može ukazati na uska grla što nam jasno daje do znanja da se kod tih procesa nešto mora promijeniti. Potrošnja vremena na određene zadatke može pokazati i potrebu za dodatnim obrazovanjem u tom području, što je također ključno za daljnji napredak poduzeća.

Digitalnim alatima do organiziranog poslovanja

Naravno, praćenje svih ovih podataka nemoguće je s olovkom i papirom. Internet i razvoj različitih digitalnih proizvoda omogućio je vrlo jednostavno i lako praćenje poslovanja, koje nam u ovo “novo normalno” vrijeme omogućuje rad bilo kada i bilo gdje.

To, naravno, ovisi o vrsti posla, no u svakom poslu i svakoj industriji moguće je iskoristiti maksimalne blagodati digitalnog svijeta. Mnogi alati mogu poslužiti za vođenje bilješki, praćenje zadataka, vremena, troškova i prihoda, a svi ti alati također se mogu integrirati i prikazivati podatke na jednom mjestu. Uz to, većina alata dostupna je na bilo kojem uređaju i olakšava posao u bilo kojem trenutku.

Digitalnih alata koje i sama koristim ima nekoliko, a neki od njih su Notion (za pohranjivanje i dijeljenje statičkih dokumenata i bilješki, ali ima još mnoštvo funkcija) i Asana (za praćenje radnih zadataka i to-do lista).

Ne odgovara svaki alat svakome i to je u redu. Koji alat ćete koristiti u vašem poslovanju ovisi o prirodi posla, dostupnosti digitalnih uređaja i, na kraju krajeva, poznavanjem korištenja tih uređaja i alata. Međutim, kako se digitalni svijet razvija ogromnom brzinom, alati postaju sve intuitivniji i lakši, a korisničko iskustvo u većem je fokusu nego ikada.

Bitno je krenuti, kontinuirano se obrazovati i pokušati promijeniti stvari na bolje. I ne brinite ako niste od početka krenuli “kako treba”. Svi procesi se, uz malo volje i truda, mogu dovesti u optimalno stanje za vaše poslovanje.

You may also like

Leave a Comment

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More