Tea Marija Šantić nova je poduzetnica koja je osmislila jedinstven proizvod namijenjen djeci, Kućica Smirilica. Čime se sve bavi te zašto je važno emocionalno djece ali i odraslih, odgovorila nam je u razgovoru.
Reci nam, za početak odakle si i čime se baviš?
Rođena sam i živim u Zagrebu, a trenutno se pored odgojiteljskog rada bavim razvijanjem vlastitog obrta „Minutica“ za emocionalno osnaživanje djece i odraslih koji sam pokrenula početkom ove godine.
Nova si poduzetnica. Kako je sve krenulo?
Krenulo je tako što me kompleksna tema razumijevanja načina funkcioniranja individue, počevši od najranije dobi, počela zanimati vrlo rano. To je preraslo u trajnu strast istraživanja svega što utječe na ono što postanemo, izbora koje donosimo, mogućnosti za promjenu, osvještavanja autentičnih želja i potreba te konačno preuzimanja odgovornosti za vlastiti život. Na to se nadovezalo razmišljanje – što ako od početka napravimo „posao“ kako treba i obraćamo se i pristupamo djetetu s punom pozornošću, ljubavlju i poštovanjem, bez projiciranja vlastitih nesigurnosti, želja i strahova u njega?
S takvim pristupom, mogli bismo biti puna podrška djetetu u istraživanju vlastitog puta i razvoja njegovih potencijala. To bi povećalo šanse da dijete vremenom izraste u samopouzdanu, empatičnu odraslu osobu, sposobnu za ostvarivanje bliskih i ispunjujućih odnosa. Drugim riječima, oblikovali bismo emocionalno kompetentnu osobu.
Odakle ideja za proizvod „Kućica smirilica“?
Upravo je ovaj način razmišljanja glavna inspiracija za kompleksne teme kojima se „Minutica“ bavi među kojima su osvještavanje unutarnjih konflikata koji nas vode što ispunjenijem i kvalitetnijem životu i posljedično smanjuju prenošenje disfunkcionalnih obrazaca na djecu.
Uvjerenje da je mentalna higijena od neizmjerne važnosti zbog čega je s emocionalnim opismenjavanjem važno krenuti čim prije dovelo je i do ideje za stvaranje alata za poticanje razvoja emocionalne inteligencije djece, „Kućica Smirilica“. Djecu je potrebno naučiti socijalnim i emocionalnim vještinama jednako kao i čitanju i pisanju, no većina odraslih osoba treba dodatno znanje i vodstvo kako to postići. Kako bi to bilo moguće, važno je da i odrasli prošire svoje kapacitete, zbog čega je širi cilj biti poticaj i podrška roditeljima na tom putu.
Zbog čega je važno osnaživanje odnosa roditelja i djeteta?
Iz tog razloga, važno je i osnaživanje odnosa roditelja i djeteta jer mi kao ljudi općenito, dopuštamo utjecaj druge osobe na nas tek kad se osjetimo sigurno, povezano i kad imamo razvijenu značajnu bliskost. To se naročito odnosi na rani razvoj i djecu. U takvim uvjetima djeca nemaju razloga pružati otpor, najpovoljnije uče i svoju energiju koriste za kreativni razvoj. Kada se ta energija „rasipa“ i troši na borbe moći, prepirke i zaštitu od straha (koje naše nesvjesne reakcije u djeci često bude), ne preostaje je mnogo za emocionalno obogaćivanje. Dakle, suradnja djece ovisi o izgrađenosti odnosa i našoj povezanosti s njima. Zbog svega spomenutog je zdrav, blizak odnos između roditelja i djeteta od neprocjenjive važnosti za daljnji smjer djetetovog razvoja.
Što sve nudite, koje proizvode?
Sve je još vrlo svježe s obzirom na to da iza rada obrta nema ni puna tri mjeseca. Proizvod koji je trenutno u najvećem fokusu i još uvijek u fazi samog prezentiranja publici je „Kućica Smirlica“, posebno osmišljena kutijica za potpomaganje samoregulacije djece. Pored toga, usluge koje nudim su individualna psihoterapija za odrasle, edukativni i savjetodavni rad s roditeljima, a u pripremi su programi usmjereni na specifična područja izazova roditeljstva, kao i individualni i grupni programi za emocionalno osnaživanje djece. O svemu će biti više detalja na web stranici koja je u procesu izrade u suradnji s divnom i plemenitom članicom Facebook grupe Be your own boss koja se dobrovoljno javila i ponudila pomoć.
Kako se predstavljaš na tržištu i dolaziš do klijenata?
Trenutačno su društvene mreže, umrežavanje i usmena preporuka kolega stručnjaka i postojećih klijenata glavni način predstavljanja i dolaska do novih klijenata. Uskoro će se to proširiti i preko web stranice, a u suradnji s kolegicom slijedi i održavanje raznih predavanja pa će i to biti jedan od kanala.
Kakvi su dojmovi tvojih dosadašnjih klijenata i kupaca?
Poruke koje su došle do mene s više različitih strana je prepoznavanje topline, strasti i entuzijazma koje stoji iza cijele priče i proizvoda i uočavanje i cijenjenje te autentičnosti me iznimno raduje i ohrabruje za ići naprijed.
S kojim se izazovima susrećeš u svakodnevnom poslovanju?
Izazovno mi je što priličnu količinu vremena moram koristiti za učenje i razvijanje novih vještina potrebnih za poslovanje, poput marketinških, vođenja društvenih mreža, poslovne komunikacije te brinuti da je sve usklađeno sa zakonskim propisima i slično. Što se unutarnjih izazova tiče, borim se s otpuštanjem kontrole u područjima na koja ne mogu utjecati i nastojim smanjiti perfekcionizam. Vjerujem da je to čest slučaj kod mnogih poduzetnika.
Koji su ti daljnji planovi?
Vezano za „Kućicu Smirilicu“, postoje ideje za nadogradnju, ali prije svega smatram da je važno osluškivati potrebe klijenata i uskladiti i unaprijediti proizvod u skladu s time i realnim mogućnostima. Upravo time smo se i vodili prije finaliziranja samog proizvoda te izvršili određene izmjene nakon faze testiranja prve verzije na temelju povratnih informacija roditelja.
Pored toga, za spomenute programe osnaživanja roditeljskih vještina, a posebice radionice poticanja emocionalnog zdravlja djece, potreban je posebno opremljen prostor tako da je najam i opremanje jedan od idućih prioritetnih koraka.
Što se tiče neke dalje budućnosti, snova i većih ambicija, voljela bih jednog dana vidjeti „Kućicu Smirilicu“, odnosno programe njegovanja emocionalne pismenosti kao sastavni dio odgojno obrazovnog kurikuluma.