Ivana Granić Vican vlasnica je obrta za marketinše usluge, Studio CroBrand, koja se bavi i edukacijom te prenosi znanje o PR-u svojim klijentima ne bi li oni sami, na najbolji mogući način, radili promociju vlastitog brenda.
Za početak nam se ukratko predstavi.
Iako na mojim papirima piše da sam profesorica talijanskog jezika i magistra komparativne književnosti, karijera me odvela u smjeru novinarstva i digitalnog marketinga. Nakon rada u nekoliko medijskih kuća i jednoj maloj IT agenciji, danas sam vlasnica malog obrta za marketinške usluge Studio CroBrand. Riječ je zapravo o agenciji usmjerenoj isključivo na brendiranje i digitalni marketing za hrvatske brendove. Osim izravnog rada na društvenim mrežama i pisanja PR tekstove, cilj mi je sve više educirati male poduzetnike kako da sami drže kontrolu nad svojim brendom u digitalnim vodama. Jer vjerujem da je njihova energija, njihova priča i njihov sentiment prema tim uslugama i proizvodima jedini put do autentičnosti i autentične prodaje.
Kad i kako je krenuo tvoj poduzetnički put?
Moj poduzetnički put krenuo je kada sam, sa svojom svekrvom Majom Vican, izgradila brendove Soul of Nature i Svichu. Tu sam testirala svu naučenu teoriju i pokušajima i promašajima svaki dan znala sve više. Upijala sam, gradila, pisala, volontirala. I onda je otvaranje obrta bio logičan korak. Išla sam sporo, puževim korakom. Ali danas znam da je svaki taj mali korak bio potreban da dođem do svoje male tvornice snova.
Koje usluge pruža tvoja agencija?
Za svoje klijente vodim društvene mreže, kreiram sadržaj, ali ih i usmjeravam u prvim digitalnim koracima. Osim toga, pišem razne vrste sadržaja i PR. Uvijek puno razgovaram s klijentima, približavam im digitalno, vučem njihove ideje, učim njihov jezik. Upravo me taj razgovor nadahnjuje, potiče, inspirira – čini me boljom. Oni uče od mene, ja od njih. Od njih učim hrabrost koje ponekad nemam i brdo sadržaja vezanih za njihove proizvode koje nikada ne bih saznala.
Odakle ideja za edukaciju, prenošenje znanja o PR-u drugima?
Edukacija mi nije bila ni na kraj pameti kad sam kretala, ali ljudi su odlično reagirali na neke moje besplatne sadržaje. Nakon toga sam bila mentorica u programu grupe Be Your Own Boss i moje žene, koje doista nikada neću zaboraviti, pokazale su da imam potrebnu toplinu, ali i znanje. Tada sam saznala da mogu. Danas su iza mene prve dvije radionice, a uskoro stižu i druge dvije. Jedna je usmjerena baš na PR koji je izazov mnogima, a druga na početke procesa brendiranja i kretanje od nule. Jer je prvi korak najteži, a kasnije samo klizi.
Na koji način dolaziš do klijenata?
S obzirom na to da moje društvene mreže ne izgledaju kao da se time profesionalno bavim – ja vjerujem da klijente dobijem energijom, strašću s kojom radim posao koji radim i vjerom da su ti koraci dobri koraci. Negdje me vide, čuju, osjete, prepoznamo se, netko me preporuči.
Također, radim na tome da ljude podučavam i besplatnim sadržajem kojeg spremam za društvene mreže te newsletter, ali i podcast za koji još uvijek čekam radni materijal. Mnogo je želja i planova, ali prvo klijenti pa onda za samopromociju – što ostane. A nikad baš ne ostane jer me čeka i jedan todler.
S kojim se izazovima u poslu najčešće suočavaš?
Moj izazov je fokus. Ponekad mi misli lete toliko brzo da ih ne mogu uloviti. I, također, moj posao je usamljen posao. Ponekad mi nedostaje kolega da se izjadam. Ali ovo sam izabrala i time sam zadovoljna. Pogledam oko sebe i mislim – lipo mi je.
Imaš li kakav savjet za one koji se tek planiraju okušati u poduzetništvu?
Ja u suštini ne dijelim mnogo savjeta izvan svog posla. U poduzetništvu se još uvijek više smatram učenicom nego učiteljem. Ali nekako bih uvijek rekla jednu stvar – samo kreni! Jer oduvijek se vodim tom jednom mišlju da čovjek više žali za onim što nije probao, nego za onim što je učinio. Pa makar bilo krivo.