Što god ti o tome mislila, influencer marketing nije mala stvar ni kratkotrajni trend koji je moguće zanemariti. A postizanje i uspješno ostvarivanje mitskog ”utjecaja” na veliku brojku ljudi zahtjevniji je posao od onog što se čini kada pogledamo scenografiju fotografije ili reelsa na Instagram profilu. I mnogi su se ljudi s mnogo strpljenja naradili da dođu do trenutka u kojem predstavljaju nešto, a mnogo ih ljudi – sluša i prati.
Čujem kako ljudi oko mene (i neki moji klijenti) ponekad banaliziraju takvu vrstu posla na ”plaćaju ga da se slika”, ali zar isto ne bismo mogli napraviti i s nogometašima – 22 lika trče za jednom loptom i plaćeni su… (malo je reći!) vrlo značajnim iznosima?
Ipak, takva rasprava nije tema današnjeg članka niti će bilo kakva predrasuda ikada donijeti progres. Želim razgovarati o onom trenutku u kojem si u svom poslovanju postala spremna uložiti novac, vrijeme i trud u određenog influencera za kojeg želiš da tvoj proizvod pokaže svojoj zajednici. Kakav bi on trebao biti i koji su parametri koje treba uzeti u obzir kada ga biraš?
Je li brojka bitna?
Broj pratitelja često donosi veću vidljivost i bilo bi smiješno reći da je taj parametar posve zanemariv, ali nije dobro da velike brojke budu jedino mjerilo. Nerijetko mi se događalo da mi influencer sa 4-5 tisuća pratitelja koji vjerno prate njegov sadržaj poluči drastično bolji rezultat. Zašto? Jer je evidentno nano ili mikro-influencer striktno usmjeren na jednu nišu, jedan tip sadržaja i jedan tematski krug kojeg prati manji broj ljudi kojeg ta tema jako privlači. Na profilu velikog influencera riskiraš da se ”utopiš” u moru sadržaja i drastično većih i prepoznatljivih brendova.
Kada bih morala dati generalni savjet (iako doista ne volim generalizirati), više bih voljela brend upoznati preko manjeg influncera koji se bavi nišom u kojoj ja i moj brend jesmo, gdje znam da će se mom proizvodu pristupiti ležerno i s razumijevanjem, gdje moj sadržaj neće izgledati neprirodno u odnosu na ostatak.
Brend je više od proizvoda – i za tebe i za influencera
Naravno, veoma je važno da se tvoj sustav vrijednosti poklapa s influencerovim sustavom. Ako si brend koji se zalaže za ekologiju, održivost i ne testiraš na životinjama, odabir influencera koji ne podržava iste ciljeve i ne govori o istim problemima potencijalna je greška. Slow-fashion brend ne može predstavljati influncer koji svaki dan stavlja novi Zara haul. Mislim, može, ali… koliko relevantno, koliko strastveno i koliko iskreno?
Ne znači nužno da bi posao odradio loše, ali ne bi istaknuo tvoje vrijednosti u potpunom sjaju. Dobar odabir učinio bi da tvoj influencer sa strašću i entuzijazmom govori o nekim zajedničkim ciljevima, idejama u koje vjerujete.
Jer brend je mnogo, mnogo više od proizvoda. I za tebe i za influencera.
Ja preferiram influencere koji educiraju, daju stvarnu vrijednost svojoj zajednici po pitanju neke teme – trudnoće, ljepote, njege kože,… I našla sam ih jako puno kod nas! Možda neće uvijek iskočiti prvi na tvom feedu, ali njihov sadržaj je često neprocjenjiv.
Prati, prati, prati
Nažalost ili srećom, ne možeš dobro odabrati influencera ukoliko ih sama ne pratiš i kritički promišljaš konzumirane sadržaje. Svi mi upijamo privide, ono što osoba odabere pokazati, ali slijedi intuiciju – koliko je neki influencer svoj, kako nudi sadržaj, kako piše, kako fotka? O kojim temama priča? Primjerice, ako biraš mamu influencericu, želiš li da to bude ona koja baš uvijek prikazuje savršen dom, savršenu frizuru i savršenu šminku? Ili, pak, želiš onu koja se ne libi progovoriti o teškoćama i izazovima? Oba odabira su u redu, ali dobro je znati da – biraš i koji je više u skladu s tvojim brendom. Mjesec dana prije nego kreneš sa slanjem poruka i komunikacijom dobro prouči svoju nišu i influencere koji u njoj djeluju. Racionalno analiziraj, ali i intuitivno proučavaj. I postavi si važno pitanje – što ti se sviđa, tko ti se sviđa? Svaka strategija pada u vodu ako jednostavno… niste kliknuli?
Kako pristupiti influncerima?
Da, da, i sam pristup influenceru mora govoriti o tvojoj profesionalnosti i posvećenosti procesu. Za početak, ne šalji im poruke u inbox Instagrama. Zašto? Inbox je stvoren za ležerniji tip komunikacije, a ti želiš poslovno komunicirati. Savjetujem da se uvijek javljaš na mail. Većina influencera ima mail dostupan u opisu profila na Instagramu i koristi njega.
Napiši mail kao što ga pišeš medijima, suradnicima. Predstavi se u vlastitom stilu i kaži pokoju riječ o svojim proizvodima. Ako već imaš negdje objavljen PR tekst, vlastitu web stranicu, profil na društvenoj mreži – ostavi linkove kako bi influencer mogao saznati više o tebi.
Kakvu suradnju želiš?
Ukoliko si odredila neki budžet i želiš platiti suradnju, od influencera zatraži ponudu. Zapravo, zatraži je od više njih zajedno s pripadajućim media kit-om u kojem ćeš saznati više o njihovim brojevima i opcijama te paketima koje nude. Cijene? Teško je prognozirati. Kod mikro-influencera zasigurno ćeš vidjeti pristupačnije iznose nego kod većih influencera, ali zatraži više ponuda i sama usporedi. Youtube, TikTok, Instagram, blogovi, podcasti, male i kvalitetne web stranice – razni su kanali na kojima suradnja može biti predstavljena. Pogledaj što tvoj influencer nudi i zapamti – opcija s najvećim brojkama nije uvijek najbolja opcija.
Također, možda trenutno nisi u situaciji da platiš suradnju, ali znaš da imaš kvalitetan proizvod koji bi influncer mogao spontano zavoljeti? Budi otvorena i pošalji prijedlog da mu pošalješ PR paketić. Ipak, PR paket ne obvezuje influencera ni da slika ni da snima niti da komentira na svom kanalu. I upravo ovo jest veliki kamen spoticanja u gradnji budućeg odnosa i zabluda u koju se upada češće nego što misliš. Dakle, ako si ”samo” slala PR paket – ostavi očekivanja sa strane. Predstavila si svoj proizvod i, ako si dobro odabrala, doći će na plodno polje. Vjerojatno ćeš se pojaviti na storyima. Ali nemoj slati hrpe poruka ni gnjaviti. Sve je to kontraproduktivno. Udah-izdah. I pričekaj.
Što kada influencer slučajno otkrije jedan tvoj proizvod?
I influenceri spontano kupuju. I možda se dogodi da su već unaprijed čuli i zavoljeli tvoj proizvod ili o njemu spontano pričali. Nemoj propustiti zahvaliti za pažnju. Pošalji lijepo dekoriran PR paket s lijepom porukicom. Skreni pažnju na sebe jer su rijetki petci u kojima se otvara tako krasna prilika. To je potencijalni temelj jednog prekrasnog odnosa.
Poštovanje kreativnog procesa
Jesi li već naletjela na isti proizvod koji je taj dan podignulo barem pet influencera i to ga je predstavilo na vrlo sličan način? Živciralo te? Dakako! Ali moraš znati da to od njih traže brendovi. Je li to pametna odluka? Nekima jest, meni većinu vremena – ne. Ja vjerujem da influenceru treba biti dan dio kreativne slobode u pisanju teksta, odabiru stila i pristupa. Naravno da se neke stvari poput osnovnih informacija moraju ispoštovati, ali previše uvjetovanja može biti ograničavajuće i izgledati umjetno.
Ukoliko se želiš upustiti u influencer marketing ili već jesi, slobodno se javi da prokomentiramo! I želim ti puno sreće i uspješnih kampanja!