Savjeti za poduzetnice na društvenim mrežama

Kako si olakšati objavljivanje na društvenim mrežama

by Marija Kos
1.1K views

Svi već znamo da se bez društvenih mreža danas ne može. Svatko tko želi neki proizvod ili uslugu, prvo će uzeti mobitel u ruke i provjeriti što se nudi. Sa strane poduzetnika to može biti odlična prilika za predstavljanje svog proizvoda ili usluge, društvene mreže su lako dostupne, besplatne, možeš dijeliti sadržaj koji želiš i predstavljati svoj posao na način koji želiš. No što kad ti to postane prenaporno?
Moramo priznati da je teško raditi sve sam, voditi svoje poslovanje, brinuti o klijentima i još uz sve to voditi društvene mreže. Donosim nekoliko savjeta koji ti mogu pomoći u tome!

1.ZAPISUJ IDEJE

Kad ti padne na pamet neka ideja za sadržaj, odmah je zapiši. Ako vidiš neki reel ili objavu koja ti se sviđa, spremi ju. Napravi svoju banku ideja iz koje ćeš crpiti inspiraciju. Osim toga, uvijek možeš posjetiti stranice poput https://answerthepublic.com/ ili https://answersocrates.com/ gdje upišeš pojam koji te zanima i dobiješ listu onoga što ljudi najčešće pitaju vezano uz taj pojam. Osim toga, napravi si popis najčešćih pitanja koje dobivaš, prolistaj komentare, inboks i sigurno ćeš naći neku ideju. Možeš i pitati svoju publiku što želi vidjeti kod tebe primjerice preko pitanja na priči na Instagram-u. https://whattotweet.com/ je još jedan izvor inspiracije, inače je napravljeno za Twitter, ali može ti
poslužiti kao izvor ideja.

2.ODABERI 2 DO 3 MREŽE NA KOJIMA ĆEŠ OBJAVLJIVATI

Ne moraš biti prisutna na svim društvenim mrežama, ponekad je dovoljna i jedna. Sve ovisi o tome gdje su tvoji idealni klijenti najviše aktivni. Razmisli malo o profilu i navikama svojih idealnih klijenata i prema tome odaberi mrežu. Možda je to Instagram, možda Facebook, LinkedIn ili TikTok? Ili Youtube? Ako ne možeš odabrati, testiraj nekoliko mreža kroz određeni period i prati analitiku, ubrzo ćeš saznati gdje je tvoj sadržaj napopularniji.

3.POVEŽI INSTAGRAM I FACEBOOK

Najlakši način za objavljivanje na više mreža je da si povežeš Instagram i Facebook i na taj način uštediš vrijeme. Preko Meta Business Suite možeš zakazivati objave i priče, možeš prilagoditi objave posebno za Instagram i Facebook, a možeš i objavljivati isti sadržaj.

4.ODREDI KAKAV SADRŽAJ ŽELIŠ OBJAVLJIVATI

Hoće li to biti edukativan, zabavan, inspirativan sadržaj? Može biti i kombinacija ova 3, možeš dodati još nešto. Ono što je bitno je da znaš što želiš poručiti svojoj publici preko sadržaja. Ako imaš novi proizvod ili uslugu, fokusirat ćeš se na prodaju. Možeš i napraviti tjedni raspored pa jedan dan objaviti edukativnu objavu, jedan dan inspirativnu, a treći dan zabavnu. Probaj, testiraj i vidi što tvojoj publici i tebi odgovara!

5.NAPRAVI PLAN

Kreiranje sadržaja može biti iscrpljujuće, fali ti ideja, nemaš volje svaki dan osmišljavati nešto novo, nemaš vremena… Moj savjet je da radiš tjedni/mjesečni plan za objave. Umjesto da svaki dan ili svaki drugi iznova osmišljavaš što ćeš objaviti, sjedni jedan dan i u miru osmisli objave za cijeli tjedan/mjesec. Na prvu ti se možda čini da nećeš uštedjeti vrijeme, ali puno se lakše fokusirati kada odrediš vrijeme samo za to i sve odradiš odjednom. Jednom ćeš obaviti kreiranje sadržaja za cijeli tjedan/mjesec i onda si mirna!

6.ZAKAŽI OBJAVE

Nemoj svaki dan čekati s objavljivanjem, zakaži objave unaprijed i oslobodi si raspored. Možeš ih zakazati u jednom od alata poput HootSuite, Preview ili direktno preko Meta Business Suite.

7.U KOJE VRIJEME OBJAVLJIVATI SADRŽAJ?

Osim toga što ćeš objaviti, često je jako bitno i kada ćeš objaviti svoj sadržaj. Nažalost, ne postoji jedno idealno vrijeme kada objaviti sadržaj. Ono što možeš je poslužiti se analitikom svoje publike i vidjeti kada su najviše aktivni. Razmisli tko je tvoja idealna publika i u koje vrijeme su online. Primjerice ako su tvoja idealna publika mame koje su doma s djecom, objavi sadržaj između 12 i 2 ili navečer iza 20 sati. Ako su to poslovni ljudi, razmisli u koje vrijeme dolaze doma s posla pa objavi u 17 sati recimo. Sve ovisi o navikama tvoje publike i klijenata. Zašto je ovo bitno? Društvene mreže preplavljene su sadržajem i postoji velika mogućnost da tvoj idealni klijent ne vidi tvoju objavu ako ju objaviš u krivo vrijeme. Skoro
svaka društvena mreža ima svoje alate za analitiku pa ih iskoristi pametno!

8.KORISTI OGLASE

Oglase na društvenim mrežama poput Facebook-a ili Instagram-a lako je postaviti, sama određuješ koliko će trajati i koliki ti je budžet za oglas. Pažljivo odaberi publiku kako bi tvoj oglas stigao do tvog idealnog klijenta.

9.BUDI REDOVITA, ALI NE OPTEREĆUJ SE AKO PRESKOČIŠ KOJI DAN

Stalno čujem savjete poput objavljuj 5 puta tjedno, uvijek u isto vrijeme, tako ćeš dobiti najviše pratitelja. Je li to istina? Pa moguće da ćeš dobiti više pratitelja, ali realno tko od nas primjeti ako netko koga pratimo ne objavi ništa tjedan dana? Upravo tako, nitko. Ako propustiš neki od svojih dana za objavljivanje jer nisi imala vremena/inspiracije/volje, ne brini, svijet nije propao. Samo nastavi gdje si stala i pokušaj si postaviti neki realan plan. Probaj objavljivati 2 puta tjedno za početak. Ako imaš više društvenih mreža, pobrini se da su usklađene (ne mora biti isti sadržaj na svakoj, ali je bitno da su informacije o tebi iste i da si prepoznatljiva na svakoj).

10.BUDI AUTENTIČNA

Zamisli da je tvoj profil na društvenim mrežama tvoj virtualni ured. Što želiš pokazati ljudima? Hoćeš li biti svoja ili kopirati druge? Ljudi vole autentičnost, povezivanje s drugima i ne moraš biti savršena na društvenim mrežama da bi to postigla. Možeš dijeliti svoje greške, mane, iskustva, citate koji su te nadahnuli, nešto što te veseli. Budi opuštena i svoja!

You may also like

Leave a Comment

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More