1,433 milijun korisnika mjesečno koristi Pinterest. Ako tu brojku usporedimo s Facebookom koji mjesečno ima 2,91 bilijun korisnika, reklo bi se malo.
Statistika Instagrama i Facebooka
Međutim, stvarnost je malo drugačija. Procijenjeno je da između 40 i 60 posto korisnika ima dupli Fb profil. Samo u SAD FB ima više otvorenih profila osoba između 18 i 30 godina negoli ih u općoj populaciji po popisu stanovništva postoji. Pri predaji tromjesečnih brojeva korisnika, tvrtka ne uklanja s popisa „duple“ ili višestruke profile te one raznih pseudonima.
Kakva je situacija s Instagramom?
Statistike kažu da Instagram ima milijardu korisnika mjesečno. Druga je platforma po količini korisnika iza FB i Youtube. Od milijardu korisnika, 71% je osoba ispod 35 godina. 25 milijuna poslovnih profila.
Facebook i Instagram funkcioniraju kao društvene platforme koje se koriste za poslovanje, vidljivost, prepoznatljivost, informacije, međusobnu komunikaciju članova, gdje se treba strogo paziti na prisutnost i dinamiku prisutnosti da ne biste jednostavno nestali u oceanu korisnika.
Zašto Pinterest?
Brojke su jedno, učinkovitost nešto sasvim drugo. Pokušajmo sagledati činjenice koje Pinterest ipak čine jednom od najpoželjnijih platformi segmenta prodaje usprkos brojkama koje, naizgled, idu u korist FB i Instagrama.
Pinterest ima najbrže dosegnutu brojku od 10 milijuna jedinstvenih posjetitelja mjesečno. Što je to broj jedinstvenih posjetitelja mjesečno detaljno ću objasniti u jednom od sljedećih članaka. Za sada je bitno znati da je to jedinstveni broj (samo jednom brojen) posjetitelja vaše web stranice tijekom određenog vremenskog razdoblja. To je prava slika koliko ste privukli ljudi da pogledaju vaš proizvod.
Zašto je Pinterest privukao toliki broj unique visitora? Ako ste pratili što se događa kad tražite neku specifičnu sliku putem Google tražilice, mogli ste primijetiti da je većina slika s Pinteresta. Kad je pokušate sačuvati, ona vas najprije vodi na Pinterest potom na željenu WEB stranicu.
On nije klasična društvena platforma. On je katalizator. Smanjuje energiju i povećava brzinu vidljivosti na Googlu. Mogao bi se klasificirati kao usluga 2u1.
Pinterest suvereno drži 14. mjesto svjetskog poretka među domenama s naviše poveznica na WEB stranice. Što bi značilo da prisustvom na Pinterestu najviše ljudi privlačite k sebi.
On je 4. najpopularnija mreža u SAD-u s najvećom korisničkom bazom.
Tražite li dobrostojeću 50+ publiku, na pravom ste mjestu!
Izuzetno bitna činjenica za promotore posla putem Pinteresta: najpopularnija je platforma kod financijski dobrostojeće publike starijie od 50 godina. Usporedbom prethodno navedenih mreža s Pinterestom, sada imamo ciljanu skupinu 50+ s tim da ovdje znamo da su financijski dobrostojeći, a to znači da kupuju, koriste, troše. Žene ga koriste više nego muškarci, a žene su statistički veći potrošači.
Nemate previše vremena? Na dobrom ste mjestu.
Pinterest nije potrošač vremena zato ga mnogi, koji vode računa o tome, vole. Npr. Korisnici iz UK provode na mreži manje od sat vremena dnevno. Ta činjenica na prvu loptu možda ne izgleda odlično, ali već samo plitkom analizom dolazimo do zaključka da je točno to ono što tražimo.
Ne trošimo vrijeme na pitanja, upoznavanja, ne pričamo, ne razjašnjavamo, ne trošimo vrijeme na konverzacije od kojih poslovno i prodajno nema ostvarenja. Ovo nije dinamička mreža u smislu osobnih kontakata, praćenja informacija, objava, komentiranja, „iskakanja iz pašteta“. Tu nemaju što raditi osobe koje grade svoj posao po sistemu osobnog nametanja i sveprisutnosti jer ovdje to NE funkcionira. Nije bitno ni kako izgledate, jeste li se slikali u kuhinji, iza bijele, crne, sive pozadine, za radnim stolom… ništa od toga nije nimalo bitno. Ovdje je isključivo bitan kvalitetan proizvod/usluga, kvaliteta slike, tehnički savršeno odrađena SEO pozadina iste te slike te broj pratitelja i mjesečni pregledi na temelju kojih algoritam zaključuje tko je bitan, a tko nije za veći prikaz.
Kako prodati na Pinterestu?
Najlakše ćete si prikazati Pinterest kao oglasnu ploču gdje pribadačom dodajete svoj rad uz sve ostale radove koji mora biti savršeno vizualan. To je doista platforma koja bi se mogla u žargonu nazvati „ljubav na prvi pogled“. Mora imati savršeno odrađenu tehničku pozadinu koja je gledatelju nevidljiva, ali ga odvede gdje vi želite i tu je priči kraj. Vaš rad trajno stoji na ogromnoj oglasnoj ploči i trajno privlači vašu ciljanu publiku.
Najviše WEB prometa Pinterestu upućuju Google i Amazon te na taj način ostvaruje treći najveći broj posjeta među svim platformama društvenih medija u SAD-u. Služi kao most između publike i WEB odredišta, a mamac je slika. Ima točno definiranu namjenu – slika koja prodaje. Zbog toga nema duplih profila, nema skandala, nema ničeg što klasične društvene mreže imaju jer on NIJE klasična društvena mreža. Ne u onom obliku u kojem velika većina publike doživljava društvene mreže te samim time komparativne statistike nisu primjenjive.
Jedna zanimljiva i bitna činjenica poduzetnicima koji svoj proizvod ili uslugu žele predstaviti svijetu, brendirana pretraživanja na Pinterestu zaista su rijetka. Iako osobno imam nekoliko svjetski poznatih osoba za pratitelje koji si mogu priuštiti cjenovno apsolutno sulude svote, u analitici mi pokazuje trend isključivo prema kvalitetnom i oku ugodnom proizvodu.
Pojednostavljeno: na Pinterestu nije bitno da se zovete Hermes. Bitno je da je vaša torbica nekome zapela za oko. To je izuzetna prilika da ostvarite prihode o kojima niste ni sanjali, pod uvjetom da vam netko odlično odradi marketinški dio priče po svim pravilima projektnog menadžmenta. Shvatite ovo kao jedinstvenu poslovnu priliku.
Kako ne upasti u zamku?
Zašto je bitno da vam netko odradi, ako ne znate sami, odličan tehnički dio i SEO optimizaciju fotografije proizvoda i usluge? Upravo zato da se ne bi dogodilo ovo:
Kod gore navedenih proizvoda nedostaje pozadinska tehnička obrada slike koja prodaje. Mene korisnici pitaju gdje da kupe proizvod ili cijenu proizvoda što nisam niti ja znala jer pin nije moj, a ne sadrži takve informacije.
Većina prometa na Pinterestu odvija se izravno. Korisnik vidi fotografiju predmeta (Pin) koji mu se jako sviđa i želi kupiti proizvod ili uslugu sa slike. Klikne na pin koji vodi direktno na WEB vlasnika, proizvođača, te kupuje direktno na vašem WEBu, Blogu, što već koristite za promociju i prodaju. Ako mu se samo sviđa pin, dodaje ga na svoj board (oglasnu ploču). Pretpostavimo da ima velik broj pratitelja i algoritam ga prepoznaje kao referentnog za prikaz zajednici onog sadržaja kojeg je on odabrao. Pin s vašim proizvodom na taj način vidi više milijuna ljudi, ne samo korisnika mreže, nego i onih koji traže fotografije na Googlu.
Pinterest je izvanredna platforma za pronalaženje ideja te jedina platforma gdje je zabranjeno plasirati oglase za mršavljenje. Očekivanja su da će prihod oglasa do 2026, premašiti brojku od milijarde dolara. Ostvarili su 80% predviđanja za 2021. godinu. Statistički, najviše korisnika spada u Milenijalce rođene između 1980. i 2000. godine.
Godišnji trend
Dokazano je da utječe na odluke svojih korisnika o kupnji. I ne samo njihovih korisnika već Pinterest stvara godišnje trendove. Njihovi korisnici imaju veće online košarice. Njihovi postovi imaju najduži životni vijek na internetu. Zaradili su575 milijuna dolara u prvom kvartalu 2022. godine. Potrošili su 780 milijuna dolara na istraživanje i razvoj. Proglašeni su najrelevantnijim brendom u 2021. Pinterest trendovi rastu mnogo brže od trendova uočenih drugdje na internetu.
Mreža pozitivnih obilježja
Pinterest je jedino mjesto na internetu gdje ćete pronaći pozitivu, zdrave navike, gdje možete biti jednaki i gdje se ističete isključivo kvalitetom proizvoda i usluge, a ne osobnošću i „maskama“ koje ljudi žele vidjeti. Ovdje ste vi, kao osoba, u desetom planu. Bitan je vaš rad, znanje i posvećenost tom radu. Nitko ne zna i nije ga ni briga, stoji li iza tog proizvoda invalid, osoba neprihvaćena u društvu, introvert, koje ste nacionalnosti, vjere, državljanstva, nikog nije briga prati li vas najpoznatija osoba svijeta ili susjed iz geta. Jednostavno, to nije takva platforma. Međutim, svojim odabirom pinova dajete zajednici smjernice o vašem karakteru i sklonostima.
Kvaliteta rada ovdje vam može otvoriti vrata onog što smo zvali „američki san“ na tržištu cijelog svijeta.
Za Pinterest akademiju prijavite se klikom OVDJE.
U sljedećem članku pročitajte kako početi s Pinterestom.