CASE STUDY: Kako SEO optimizacijom povećati promet web stranice!

by Jelena Drljo
831 views

Sjećate se onih malih pravokutnih kartica? Mislim da su se zvale vizitke… Šalu na stranu. Nemam ništa protiv vizit kartica, ali činjenica je da se u današnjem svijetu digitalizacije puno češće šaljemo link na web stranicu ili profil društvenih mreža kada drugima želimo pokazati čime se točno bavimo. Svatko od nas želi svoje usluge i proizvode predstaviti u što boljem svijetlu. Želimo privući što veći broj ljudi, jer se iza svakoga krije potencijalni kupac.

No, što kada „digitalna vizit kartica“ ne radi najbolje za nas? Kada je primjerice web stranica prespora za učitavanje ili kada netko dođe na našu stranicu, a zapravo pojma nema o čemu se mi bavimo jer nismo bili dovoljno jasni? Odgovor je vrlo jednostavan: gubimo potencijalne klijente!

Danas ću vam pokazati primjer internet stranice expertise.hr koja je u relativno kratkom roku upravo zahvaljujući  SEO-u povećala promet za čak 300%!

Prvi korak: SEO Audit

Klaru Frančišković sam upoznala u Mastermind grupi krajem 2021 godine. Privukla me je  njena energija i predanost poslu. Jednostavno smo kliknule. Tijekom ta tri mjeseca smo upoznale jedna drugu, čime se bavimo te je Klara ubrzo zaključila da joj potreban SEO! Bila je tek na početku svog poslovnog puta, ali je shvatila da joj optimizacija internet stranice može pomoći povećati broj klijenata. Iako je bila svjesna da tada ja još nisam imala mnogo samostalnog iskustva, dala mi je sve svoje povjerenje. I nije požalila!

Prvi korak SEO optimizacije je tzv. SEO audit. Sastoji se od detaljne analize svake stranice i podstranice, utvrđivanja trenutnog rangiranja na Google-u, stanja u odnosu na konkurenciju i tehničkog SEO-a.

Početkom 2022 godine stranica expertise.hr rangirala je za jednu ključnu riječ virtualni asistent, ali tek na 60 mjestu, odnosno na 6 stranici Google-a. Vidljivost je bila praktički nula!

Naslovna stranica nije davala mnogo vrijednosti, nije bilo teksta ni za čovjeka a ni za Google. Meta podaci nisu bili optimizirani. Čak je postojao veliki tehnički problem.

Ali prvi korak je napravljen. Snimila sam stanje. Otkrila sam probleme, ali i ogroman potencijal stranice.

Drugi korak: Implementacija SEO mjera

Naslovna stranica je bila jedan od najvećih problema u smislu SEO optimizacije. Uz tehničke probleme poput lošeg H1 naslova ( u tom trenu H1 naslov je bio slogan Unaprijedimo Vaše poslovanje zajedno) do problema s dvostrukom redirekcijom koji je nastao zbog plug-ina za prijevod, krucijalni problem je bio nedostatak teksta.

Bilo je potrebno dodati sadržaj s ključnim riječima za koje je stranica trebala rangirati. S obzirom na to da je Klarin glavni posao VIRTUALNI ASISTENT, bilo je logično da je to primarna ključna riječ.

Dodali smo potreban tekst, stranicu s FAQ o virtualnim asistentima, optimizirali stranicu usluga koje pruža, posvetili se blogovima…  I stranica je u roku od samo dva mjeseca došla sa šeste na prvu stranicu Google-a!

Dok je još u veljači 2022. broj klikova za ključnu riječ virtualni asistent bio svega 1, danas samo ta ključna riječ ima preko 290 klikova.

Uspredba broj klikova i impresija po ključnim riječima prije i poslije optimizacije:

Razoblje od 19.12.2021. – 28.02.2022.
Razoblje od 01.03.2022. – 05.11.2022.

Organski promet se povećava iz mjeseca u mjesec  i iznosi preko 60% ukupnog mjesečnog prometa!

Klara, odnosno njena stranica,  je za ključnu riječ VIRTUALNI ASISTENT napokon bila broj 1!

Treći korak: Kontinuirano održavanje SEO-a

Koliko je redovito ažuriranje i održavanje SEO bitno, pokazala je nedavna situacija. Praktički preko noći je promet pao za 50%. Vidljivosti je s preko 25% odjednom pala na manje od 10%. Bilo je i više nego jasno da se nešto događa. Upravo u tom razdoblju je expertise promijenio hosting, ali to nije mogao biti jedini razlog pada. Detaljnom analizom i uz pomoć Google search console sam pronašla potencijalni problem! Došlo je do tzv. kanibalizacije ključne riječi, odnosno dvije stranice na domeni expertise.hr su konkurirale za istu ključnu riječ. Znači stranica je bila konkurencija sama sebi.

Pad organskog prometa i promjena pozicioniranja za pojedine ključne riječi su normalne pojave u SEO svijetu,ali ih je važno prepoznati i na vrijeme reagirati.

ZAKLJUČAK

SEO je vrlo moćan alat u digitalnom marketingu. Iako je proces dugotrajan i prvi rezultati nisu odmah vidljivi, a možda će vam se na početni troškovi SEO-a činiti visoki , ulaganje u SEO se u konačnici isplati.  Jer kada vas Google jednom prepozna kao nekoga tko nudi vrijedan sadržaj svojim posjetiteljima, dugo ostaje na njegovoj top ljestvici.

Ako želite znati kako vaša stranica rangira na Google-u te kako vam SEO može pomoći u vašem poslovanju, kontaktirajte me!

You may also like

Leave a Comment

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More