Video je kao kanal promocije popularniji nego ikad! Videa stavljamo na YouTube kanal koji je ujedno druga po redu najveća tražilica u svijetu, stavljamo ga na web stranicu i na društvene mreže, šaljemo u newsletteru. Mogućnosti su gotovo beskonačne, baš kao i koristi koje dobivamo.
Ako vam snimanje videa već dugo stoji na to-do listi, ali se još niste ohrabrile, evo nekoliko savjeta u nastavku.
Kako snimiti kvalitetan video i što nam sve treba?
Prije pripreme i snimanja prvog videa pitanja je mnogo. Zato sam u nastavku pokušala odgovoriti na ona najčešća pitanja koja se obično vrte po glavi.
Pitanje 1: Mogu li dobar video snimiti besplatno?
Možeš. U današnje vrijeme od kvalitetne produkcije važniji je sadržaj videa. Odnosno, kvalitetnim videom smatra se onaj koji je zanimljiv gledateljima i ima velik broj pregleda.
Pitanje 2: Koliko dugo bi trebao video trajati?
Što kraće, to bolje. Osim ako snimaš tutorijal koji ćeš postaviti na YouTubeu. Tada video može trajati i do pola sata. Ako snimaš za društvene mreže, od 15 do 60 sekundi je sasvim dovoljno.
Pitanje 3: Kako povećati broj sekundi gledanja dužeg videa?
Tako što ćeš na početku videa ubaciti takozvani teaser, odnosno najavu najvažnijih tema o kojima ćeš pričati kroz video. To ti je kao ona najava filma u kinu.
Pitanje 4: Trebam li video promovirati?
Najmanje što možeš učiniti je da snimljeni video podijeliš na različitim platformama koje koristiš. Promocija videa u bilo kojem obliku svakako može pomoći, barem u početku kada video još nije dobio organski promet. Zamisli to kao najmoderniji brod koji stoji u luci, ali nikad nije poguran u more. Nekoliko eura promocije može napraviti upravo to – odličan video progurati da zaplovi bespućima interneta.
Pitanje 5: Mogu li zarađivati od snimljenih videa?
Možeš, ali to nije toliko jednostavno koliko jednostavno zvuči. Drugim riječima, kreiranje bilo kakvog sadržaja, a pogotovo video sadržaja je – posao. Nećeš se obogatiti ako snimaš par sati tjedno. To je full time posao koji iziskuje osim vremena i tvoje znanje, kreativnost, originalnost, razumijevanje algoritma npr. YouTubea, odlično poznavanje svoje ciljane skupine, trendova na tržištu itd.
Pitanje 6: Je li potrebno optimizirati opis videa?
O da! Bez obzira na platformu na kojoj objavljuješ video, potrebno je optimizirati tekstualni opis. Recimo, proces SEO-a videa na YouTubeu je sličan kao i SEO-a na Googleu, samo prije toga svakako provjeri koje ključne riječi ciljana skupina koristi kada želi doći do teme kojom se ti baviš. Ključne riječi na YouTubeu i Googleu su ipak nešto drugačije. Pisala sam svojevremeno o optimizaciji sadržaja na YouTubeu pa ako imaš volje, pročitaj.
Pitanje 7: Koliko je važna priprema?
Priprema je 80% videa! Prije snimanja svakako izradi barem okvirni scenarij, a u idealnom slučaju možeš napisati tekst koji ćeš onda tijekom snimanja čitati s blesimetra. Teleprompter se meni pokazao kao odličan alat za to, a osnovno korištenje je besplatno.
Također, prije snimanja probaj nabaviti neki dobar mikrofon (iako za prva videa može poslužiti i mikrofon iz laptopa) i svakako se pobrini za kvalitetnu rasvjetu. To ne znači da ćeš odmah trčati u trgovinu po rasvjetu od nekoliko tisuća kuna. To znači da je bolje snimati po danu kada u prostoriji ima dovoljno prirodnog svjetla, koje onda možeš pojačati dodatnim izvorima svjetlosti.
Pitanje 8: Sa čime snimati?
Video možeš snimati profesionalnom kamerom, digitalnim fotoaparatom ili mobitelom. Poslužit će sve navedeno, a da bi snimka bila kvalitetna, drži se savjeta o dobroj rasvjeti.
Pitanje 9: Postoji li neki jednostavni program za montažu videa?
Kako radim na MacBooku, osobno koristim njihov iMovie program koji je besplatan. Snimim video mobitelom, koristim opciju AirDrop za prebacivanje na laptop i onda ga obradim u tom programu.
Od jednostavnijih alata, tu je svakako Movie Maker, no on ima svoje limitirane mogućnosti.
Naravno, tu su i različite mobilne aplikacije koje ti mogu poslužiti i za obradu videa.
Pitanje 10: Vide li svi nedostatke koje ja vidim?
Da, znam. Nije ugodno gledati niti čuti sebe, barem dok se ne izvježbaš. No ispada da smo mi sebi najvažnije, ali drugima nismo toliko. Drugi, oni koji gledaju naša videa, posvećeni su sadržaju, a ne našim borama, prištevima i tonu glasa.
Tako da, isprika više nema, na redu je snimanje. Strah i nelagoda u početku su sasvim normalni, no ubrzo se navikneš. I onda se pitaš – Kojeg vraga mi je toliko dugo trebalo da krenem?!