Promjena perspektive – korisna vještina u poduzetništvu

by Gordana Trošt-Lanča
720 views

Svi smo mi naučeni gledati na život iz te neke svoje, sigurne perspektive, gdje je A uvijek jednako B, gdje su stvari predvidive i očekivane, gdje razumijemo što se i zašto dogodilo.

Ali je li to doista tako ili je sve samo privid? 

Ukoliko ste krenuli u poduzetništvo vjerujem da vam je brzo postalo kristalno jasno da sigurnosti ustvari nema, da je sve privid, sigurna kućica koju ste kreirali svojim mislima i uvjerenjima. 

A poduzetništvo tu kućicu drma. 

Kao u priči o Tri prašćića, kad dođe vuk i otpuše kućicu od slame. Onda si složite neka nova uvjerenja, sigurni da sad znate bolje, da vam je sad sve jasno, ali opet dođe zločesti vuk (a.k.a. izazovi poduzetništva) i otpuše i ta nova uvjerenja kao kućicu od dasaka.

Sad vam je već jasno gdje priča vodi i pitate se: što su to moje cigle u poduzetništvu, cigle kojima ću izgraditi stabilan posao? Ali pitanje koje si ustvari trebate postaviti je: što je to što će držati moje cigle na mjestu, da vuk ne može ništa mojoj kućici? Što je vezivno sredstvo?

Jer cigle su različite za svaku od nas, ovisno o poslu kojim se bavimo, proizvodima ili uslugama koje kreiramo i ciljnoj grupi kojoj to nudimo. Ono što ih drži stabilno na mjestu je uvijek isto: poduzetnički mindset. 

Tema je preširoka da stane u jedan tekst i zato ću danas navesti samo jedan sastojak dobrog vezivnog sredstva: promjenu perspektive. Kad na isti problem gledate sa različitih strana, možete pronaći i više rješenja za njega i zatim odabrati ono koje vam u tom trenutku najviše odgovara. 

Evo nekoliko primjera kako vam postavljanje pravih pitanja može pomoći da promijenite perspektivu i tako nađete nove odgovore za bolje poslovanje:

Ovo je nemoguće! možete pretvoriti u A kako je moguće?

Ne znam kako riješiti ovaj problem! možete pretvoriti u A što znam vezano uz ovaj problem?

Nitko ne kupuje! možete pretvoriti u Što sve mogu uraditi da nađem svoje kupce?

Misle da sam preskupa! možete pretvoriti u Na koji način mojim klijentima mogu pokazati vrijednost koju dobivaju angažirajući/kupujući od mene?

Nema dovoljno kupaca za moj proizvod/uslugu na našem tržištu! možete pretvoriti u Na koji način mogu proširiti svoje tržište? Što mi treba da na postojećem tržištu povećam potražnju za moj proizvod/uslugu?

Ništa mi ne ide od ruke! Možda poduzetništvo i nije za mene! možete pretvoriti u Što je to što me privuklo poduzetništvu i kako tome mogu dati veći značaj već danas?

Kako vam ide promjena perspektive?

Photo by Anika Huizinga on Unsplash

You may also like

1 comment

Napravi 5 webinara i živi k’o kraljica- priča o frustraciji marketingom upitnih obećanja | Be your own boss May 29, 2023 - 9:04 am

[…] sebi- da imamo pravo biti frustrirane, kao i razlogu naše frustracije. Ponekad samo drugačiji pristup osobi ili događaju, radi veliku […]

Comments are closed.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More