Najzahtjevnija sam prema sebi, ali ne štedim ni druge.
Ako me može spasiti ovo priznanje, javno molim oprost.
Griješila sam – iako uvijek u najboljoj namjeri.
Idemo redom:
- Ne želim najjeftinije. Želim da znam šta nudiš, koliko možeš, a šta ne radiš. Želim da ispuniš obećanje. Hoću kvalitetu koju smo dogovorili. Ako se dogovorimo da je isporuka tog dana, ili da je u isporuku uključeno xy, očekujem iskrenost. Jasno mi je da se život desi, da uvijek možemo očekivati neočekivane probleme, ali moram dobiti kompletnu informaciju i znati na vrijeme. Obično i ja ispunjavam svoja obećanja svojim klijentima i poslodavcima, oslanjajući se na iskrenost i ispunjavanje obećanja drugih. Griješila sam svaki put kad sam odgovarala “Ma, u redu je!” i zato tražim oprost. Nije u redu da zaviruješi u moj novčanik i nudiš manju cijenu (misleći da ja želim platiti manje nego što vrijedi) ako će to uzrokovati neispunjena obećanja.
- Ne zanima me višak informacija ako one nemaju veze s onim što tražim i kupujem. Forsirani i neiskreni testimonijali, kupljeni lajkovi, naručene recenzije, ne djeluju na mene. Ne želim znati koliko dugo radite, ako ne znam šta se sve bitno promijenilo u međuvremenu. Vrijeđa me kad pretpostaviš da sam naivna, kao i netražena ponuda da mi pomogneš riješiti problem kojeg nemam (ili ne zovem istim imenom!). Ne vjerujem da je kod vas sve savršeno. Iritira me ponavljanje slogana i izlaganje logoa i gdje treba i gdje ne treba. Jednostavno, ne želim gubiti vrijeme odbijajući loše ciljane reklamne poruke.
- Igranje s mojim emocijama dovodi nas sve na tanak led. Više cijenim ljudskost i nesavršenost, humor i iskrenost nego sterilne pokušaje dodvoravanja. Ipak, ako si divna osoba, možemo se družiti mimo posla. Kad radimo, tražimo rezultate jer to je ono što nam se plaća.
- Rado odgovaram na pitanja ako procijenim da tako komuniciramo. Ako pak procijenim da su pitanja postavljena samo zato da mi se još nešto proda, bježim glavom bez obzira.
Tražim poštovanje: mojih stavova, želja, emocija i vrijednosti.
Istovremeno, razumijem da smo možda različiti, i poštujem to.
Iskreno želim podržati mlade, posebno žene i trudim se ojačati njihovo samopouzdanje. To ne znači da sam glupa ili naivna. Ipak želm uzajamno poštovanje i tražim da se držimo dogovora. Žeim dogovoreni rezultat. To najbolje ojačava samopouzdanje. To je najjača preporuka i testimonial.
Priznajem. Ja sam zahjevan klijent, ali pošteno plaćam i poštujem one s kojima radim. Znam šta želim kupiti, ali želim znati i šta mi se naplaćuje.
Srela sam u životu mnogo mladih žena koje strahuju od zahtjevnih klijenata. One ponekad slušaju pogrešne ili nepotpune savjete, i to ih samo udaljava od novih kupaca i poslova.
Kako se nositi sa zahtjevnim klijentima?
Zapravo, kad ojačaš svoje “soft skills” – što podrazumijeva komunikacijske vještine, pregovaračke sposobnosti i snalaženje u nepoznatim situacijama – lakše pronalaziš i zadržavaš idealne klijente (čaki kad smo zahtjevni).
Upravo zato sam svoje dugogodišnje iskustvo zahtjevnog klijenta povezala sa profesionalnim i akademskim znanjem o ekonomiji, menadžmentu i komunikacijama: želeći da “mlađoj sebi” pomognem snalaženje na početku karijere.
Dio toga sam ponudila ubesplatno na portalima za koje pišem (uključujući i ovaj), a detaljnije to radim s klijentima (uglavnom ženama) u mojim mentorskim programima.
Priznajem. Jesam zahtjevan klijent. Ono što me možda spasi je da sam možda istovremeno i – tvoj idealni klijent.