Pozdrav Josipa, možeš li nam se za početak predstaviti.
Moje ime je Josipa, bavim se kreiranjem online sadržaja, vođenjem društvenih mreža i edukacijama iz toga područja. Podržavam poduzetnice u ostvarenju redovitosti na društvenim mrežama tako da se mogu posvetiti svojem osnovnom poslovanju i na kraju dana imati više vremena za sebe.
Po struci sam nastavnica hrvatskoga jezika, lektorica i specijalistica digitalnoga marketinga. Osim vođenja nekoliko Instagram profila, pišem za druge na LinkedInu, pišem prodajne stranice, newslettere..
Odlučila sam se više posvetiti edukacijama i spojiti moje dvije strasti – poučavanje i marketing.
Volim ulogu mentora zato što me ispunjuje raditi u manjim grupama, prenositi naučeno i vidjeti ozarena lica svojih polaznika nakon rezultata rada. Odlučila sam se na poduzetništvo radi samostalnoga upravljanja svojim vremenom, što je vrlo izazovno majci trojici dječaka.
Tvoj profesionalni put uključuje nastavničku karijeru, a zatim copywriting i vođenje društvenih mreža. Kako su se ta različita iskustva kombinirala i oblikovala tvoj trenutni posao?
Moj profesionalni put čini se kao raznolik niz iskustava, ali zapravo su se ova područja sjajno preklopila i oblikovala moj trenutni posao.
Kao nastavnica, razvila sam vještine komunikacije, planiranja i prilagođavanja. Rad s učenicima različitih dobnih skupina i razina znanja naučio me kako pojednostaviti kompleksne koncepte i jasno ih prenijeti. Pisanje je oduvijek bilo važan dio mene, a tek uz copywriting shvatila sam koliku snagu ima.
Kao poduzetnica koja pruža usluge digitalnog marketinga i komunikacije, mogu koristiti svoje pedagoške vještine kako bih jasno prenijela poruke. Sve te kompetencije zajedno čine moj posao bogatijim i raznovrsnijim te mi omogućavaju da bolje razumijem i zadovoljim potrebe mojih klijentica u online svijetu.
Odluka da se okreneš poduzetništvu na trećem porodiljnom izgleda kao značajna promjena. Kako si se osjećala kada si donijela tu odluku i što te motiviralo da kreneš u tu avanturu?
Ponajprije, motivirala me nezaposlenost i činjenica da sam se već pomalo “zaljubila” u marketing. Kada se to spojilo, jedino logično bilo je otvoriti svoj obrt.
Kroz svoje prethodno iskustvo i istraživanje, shvatila sam koliko je marketing dinamičan i odlučila se posvetiti online edukcijama. Živim u malom gradu gdje mogućnosti za posao nisu velike, pogotovo u specifičnim sektorima poput marketinga. Željela sam sama planirati svoj radni dan i biti fleksibilna u prilagodbi svojeg radnog vremena potrebama moje obitelji. Od samog početka, nisam sumnjala ni trenutka da je to pravi put.
Znala sam da moram iskoristiti svoje vještine i strast prema marketingu kako bih sama sebi oblikovala budućnost. To je bio moj glavni pokretač za ulazak u avanturu poduzetništva.
Jesi li imala podršku okoline?
Imala sam najveću podršku svoje obitelji, prije svega muža i mojih roditelja. Nitko u mojoj obitelji nije poduzetnik i taj dio mi je bio potpuno stran. Zahvalna sam svima koji su bili tu za mene jer nije bilo nimalo lako organizirati se i planirati edukacije uz troje vrlo male djece.
Tvoj fokus na podršci majkama koje vode online poslove i usklađuju poslovne i privatne obveze zvuči izuzetno važno. Možeš li podijeliti neke konkretne načine na koje pomažeš tim majkama da uspješno žongliraju između obaveza?
Moj fokus pri podršci majkama koje pokušavaju balansirati poslovne i privatne obveze oslanja se na pružanje konkretne pomoći kako bi njihov dan bio manje stresan.
Radim s coachevima koji vode svoje online poslovanje, a u nekom trenutku osjećaju da su društvene mreže, poput LinkedIn-a i Instagrama, postale teret. Najčešći problem s kojim se suočavaju jest nedostatak vremena koji vodi do neredovitost na tim platformama. Moje klijentice shvatile su da ih društvene mreže udaljavaju od posla kojem se žele više posvetiti i da su previše “svjetovne” i opipljive u odnosu na njihovu strast.
Kako bih im pomogla, preuzimam sve što se tiče društvenih mreža, ali i pisanje svih vrsta sadržaja. Suradnja sa mnom omogućuje im da se usmjere na svoj osnovni posao i obitelj, bez potrebe za gubljenjem energije i vremena na tehničke dijelove upravljanja društvenim mrežama.
Drugi način podrške su edukacije usmjerene na vođenje društvenih mreža, kreiranje online sadržaja, copywriting za poduzetnice koje žele same uspješno voditi svoje online poslovanje.
Kao majka trojice dječaka i poduzetnica, sigurno imaš puno savjeta za podijeliti. Možeš li podijeliti neki izazov koji je oblikovao tvoj pristup radu i životu?
Kao majka trojice dječaka i poduzetnica, suočavam se s mnogim izazovima koji su oblikovali moj pristup radu i životu. Jedan od najznačajnijih izazova s kojim sam se suočila je ravnoteža između obitelji i poslovnog života. Prvi korak u rješavanju ovog izazova bio je uspostavljanje jasnih prioriteta.
Shvatila sam da ne mogu biti sve za svakoga u isto vrijeme, i to je u redu. Postavila sam svoje prioritete tako da moja obitelj uvijek bude na prvom mjestu, a zatim dolazi posao. To nije uvijek lako, ali pomaže mi da ostanem usredotočena na ono što je zaista važno.
Drugi izazov bio je efikasno upravljanje vremenom. Kako bih se nosila s obvezama u obitelji i poslu, morala sam naučiti kako bolje planirati svoje vrijeme i postavljati realna očekivanja. Vrlo brzo fleksibilnost je postala bitan dio mog pristupa radu. Često se pojave neočekivane situacije u obitelji ili poslu, stoga je ključno biti spremna prilagoditi se i tražiti rješenja koja će odgovarati svim stranama.
U BYOB zajednici pronašla si čak dvije business besties. Kako je umrežavanje i podrška drugih poduzetnica utjecalo na tvoj rast i razvoj?
Umrežavanje i podrška drugih poduzetnica u BYOB zajednici imali su značajan utjecaj na moj poduzetnički put. Umrežavanje s drugim majkama, koje su u tome trenutku bile u identičnoj situaciji kao ja – bilo je ključno za moj rast i razvoj. Iako sam imala podršku obitelji, postoji taj dio o kojem nisam mogla razgovarati s mužem, sestrom, prijateljicama. Jednostavno, nisu previše bili upućeni u to čime se bavim, ali i izazove koje poduzetništvo nosi.
Moje business besties postale su siguran prostor za dijeljenje iskustava, ideja i izazova. Svakodnevno razmjenjujemo savjete, dajemo podršku jedna drugoj kako bismo prevladale prepreke. To iskustvo je neprocjenjivo jer se osjećamo manje usamljeno u poduzetničkom putovanju. Niti sama nisam znala što me čeka dok nisam otvorila obrt.
Koje su ključne poruke koje želiš prenijeti onima koje možda razmišljaju o pokretanju vlastitog posla?
Prva poruka je umrežite se i povežete s osobama koje su u identičnim životnim situacijama kao vi. Poduzetnički put je izazovan, ali kada imate podršku ljudi koji razumiju vaše izazove, sve postaje lakše. Preporučujem upravo program business bestie ili slične zajednice koje vam pružaju svakodnevnu podršku i priliku za razmjenu iskustava s drugim poduzetnicima u istim vodama.
Drugi ključan korak jest odrediti jasan cilj i razraditi ga na manje korake. Veliki snovi i ambicije su sjajni, ali često nam se čini nedostižnima. Kako biste ih ostvarile, važno je razbiti ih na manje, konkretnije korake. Stavljanje tih koraka na papir čini ih mjerljivima i olakšava praćenje njihovog napretka. Ako imate cilj koji želite postići, gledajte u njega svaki dan kada sjednete za radni prostor. To će vas motivirati i podsjećati na svrhu vašeg rada.
Treća poruka je da se aktivirate na društvenim mrežama prije pokretanja posla. Čak 8 mjeseci prije otvaranja obrta počela sam pisati na LinkedInu, umrežila se i povezala s potencijalnim klijenticama. U trenutku početka rada obrta imala sam dogovorene suradnje za ghostwriting na LinkedInu. Zatim, uložite u edukacije i mentore jer će vaš napredak biti drastično brži, nego da se same mučite. Mentori su prošli već ovo što vi trenutno prolazite i uz lakoću će vam pokazati pravi put. Moja mentorica osvijestila mi je koliko toga znam i koliko sputavam samu sebe. Pogurala da već sad pokrenem edukacije o vođenju društvenih mreža i copywritingu. Dok bih ja još mjesecima, možda i godinama, marljivo radila u sjeni i čekala pravi trenutak.
Kako vidiš svoju budućnost kao copywriter i social media manager? Imaš li neke posebne projekte ili ciljeve koje planiraš ostvariti?
I dalje planiram voditi Instagram profile i pisati za druge na LinkedInu, jer smatram da je ova mreža idealna za izgradnju osobnoga branda.
Trenutno sam svoju energiju i projekte usmjerila na edukacije – jer je poučavanje dio mene. Osim rada s klijenticama, 18.10. počinje program “Sadržajem do cilja”, koji će olakšati poduzetnicama samostalno vođenje svojih profila na društvenim mrežama pri čemu je naglasak na autentičnom planiranju i pisanju sadržaja.
Novost je moja strast prema pisanju newslettera pri čemu iznimno uživam. Oduševljena sam odazivom jer sam ga pokrenula prije 5 mjeseci, a rekacije su pune podrške. Čak i većina mojih suradnji dolazi upravo s newslettera.
Kako održavaš ravnotežu između obaveza kao majke i tvojeg posla? Imaš li neke strategije ili rituale koji pomažu u tome?
Ovo ljeto bilo je posebno izazovno s obzirom na moju djecu različitih dobnih skupina – učenika drugoga razreda, vrtićanca i jasličara. U takvim situacijama, oslanjam se na dugoročno planiranje svih aktivnosti vezanih uz posao. Moj posao omogućuje mi da sadržaj za klijentice planiram i raspisujem za mjesec unaprijed.
Najčešće, zadnji tjedan u mjesecu posvećen je planiranju i djelomičnom pisanju sadržaja, ovisno i ciljevima poslovanja mojih klijentica. To mi omogućuje fleksibilnost tijekom ostatka mjeseca jer ne moram svaki dan provoditi na društvenim mrežama. Postoje i dani kada se neke obveze iznenada isprepliću i tada se oslanjam na podršku obitelji. Prihvatila sam da neke situacije ne mogu kontrolirati i da nije ključno da sve mora biti savršeno. Jer nikad nije.
Zahvalna sam svojim klijenticama koje apsolutno razumiju da će biti iznimnih situacija i promjena planova. U konačnici, održavanje ravnoteže između majčinstva i posla zahtijeva prilagodljivost, organizaciju i podršku okoline.
Kako vidiš ulogu žena u poduzetništvu i njihov doprinos poslovnom svijetu?
Žene donose raznolikost, kreativnost, osjećajnost i empatiju u svijet poduzetništva. Smatram da su žene više predane ostvarivanju svojih ciljeva, a međusobna podrška je sigurno put prema uspjehu.
I za kraj, gdje te mogu pronaći žene zainteresirane za tvoje usluge?
Mojoj zajednici na newsletteru možete se pridružiti na ovome linku, preuzimanjem besplatnoga vodiča “U 3 koraka da plana objava za mjesec dana”. Najčešće sam aktivna na LinkedInu, pišem o copywritingu, društvenim mrežama i izazovima u mom poduzetničkome putu. Aktivirala sam se i na Instagramu, a možete mi se javiti i mailom.