Upravljanje financijama: Doer vs. CEO

by Ivana Legin
564 views

Upravljanje financijama igra ključnu ulogu u uspjehu svakog poslovanja. Brojevi pružaju važan feedback koji svaka poduzetnica treba pažljivo analizirati. No, mnogi započinju poduzetnički put s fokusom na zadacima, zanemarujući važnost financijskog upravljanja. Da bi zaista napredovala, ključno je prepoznati važnost financijskog feedbacka, analizirati financije i implementirati sustav upravljanja.

Tri stepenice poduzetništva

U poduzetništvu postoje tri ključne faze: Doer, CEO i Lider. Počinjemo kao Doer, preplavljeni zadacima, ali da bismo zaista napredovali, moramo prijeći na razinu CEO-a. Biti CEO ne znači samo imati zaposlene i pun račun, već imati jasnu viziju.

CEO nisi kada imaš stotine tisuća kuna na svom računu i kada zapošljavaš ljude, CEO si kada imaš viziju!

Kao Doer fokusirani smo na produkciju proizvoda, sami generiramo sve prihode i sve je na nama. Prirodni slijed je stepenica CEO-a. Međutim, nekako ostanemo predugo na ovoj stepenici Doer-a i tako uđemo u začarani krug teškog rada. Radim mnogo, osjećam se iscrpljeno i imam osjećaj da mi je nešto uskraćeno, idem se nagraditi nečime jer sam to zaslužila, vidi koliko radim. Trošim novce, novac mi doslovno curi kroz prste. Ponavljamo ovo ispočetka, težak rad jer treba vratiti novce koje smo potrošili…

Kada smo na stepenici CEO-a, tada smo fokusirani na kvalitetu svojih proizvoda i usluga, na procese, zapošljavamo radnike i više nismo sami odgovorni za svoje prihode. Na stepenici lidera smo u potpunosti posvećeni upravljanju i vođenju. Fokusirani smo na viziju, imamo menadžere koji upravljaju našim biznisom.

Upravljanje financijama iz perspektive Doer-a

Doer je uglavnom fokusiran na operativne zadatke. Tako mu preostaje malo vremena za strateško upravljanje ne samo novcem nego i biznisom općenito. I nalazi se u začaranom krugu teškog rada iz kojeg ne vidi izlaz. A izlaz je da stane i odvoji bar sat vremena dnevno i posveti se strateškom upravljanju svojim biznisom.

Upravljanje financijama doer-a se svodi na plaćanje računa, dostavlja knjigovođi račune i prebacuje lopticu na nju ili ako sam vodi svoje knjige onda se bavi time i to je vrhunac bavljenja brojevima. Ne upravlja svojim novčanim tijekom, već sve to ide nekako stihijski. Posljedica svega toga je:

  • velike fluktuacije u cash flowu
  • problemi sa zalihama materijala i robe što pak vodi u smanjenu prodaju
  • problemi s naplatom
  • prekomjerno trošenje novca 
  • ne isplaćuje si plaću, već isplati sa bankovnog računa sitne povremene iznose. Posljedica ovoga je i stihijsko upravljanje osobnim financijama

Upravljanje financijama iz perspektive CEO-a

CEO aktivno upravlja financijama kroz planiranje prihoda i troškova, upravljanje cash flowom, te svjesno trošenje novca kao investicije. Planiranje prodaje, nabave i profita postaju ključni elementi, a isplata plaća postaje redovita praksa.

Početak godine je idealan period da napraviš jedan mali korak prema upravljanju svojim financijama – isplaniraj svoje prihode i troškove i napravi budžet za svoj biznis.

Prijelaz na stepnicu CEO-a: odluči se za uspjeh

CEO zna da je biznis njegova produžena ruka. Biznis je tu da mu omogući da kreira život o kakvom oduvijek sanja. Ali isto tako je svjestan da se to neće dogoditi magijom, već da je potrebno biti ustrajan, dosljedan, posvećen i discipliniran. A to ponekada znači i baviti se sa poslovima koji mu nisu najdraži. A upravljanje financijama za dio poduzetnika spada u taj segment. Tvoj knjigovođa ne može ovo odraditi umjesto tebe. Nitko zapravo, jer ti si ona koja donosi odluke. 

U 2024. godini donesi jednu odluku i drži je se: prijeđi na stepenicu CEO-a. Jer tek tada si zaista preuzela odgovornost za svoj biznis, ali i za svoj život. 

Kao poslovni i financijski savjetnik, moj cilj je pomoći 102 poduzetnice ostvariti svoje poslovne ciljeve. Naš holistički pristup uključuje rad na mindsetu i korištenje financijskih alata. Pogledajte našu paletu usluga i zajedno stvorimo pobjedničku strategiju za vaš poslovni uspjeh u 2024. godini.

You may also like

1 comment

Troškovi u biznisu: kako svjesno upravljati njima | Be your own boss March 25, 2024 - 8:42 am

[…] Kada gradimo kuću moramo kupiti cigle, crijep, beton, željezo, drvo i ostale materijale. Znači moramo investirati u materijal da bi imali za posljedicu kuću. Isto je i sa biznisom. Moramo investirati svoj novac u suradnike, materijal, edukacije, ured i slično. Kako bi zapravo mogli raditi na svom biznisu.  […]

Comments are closed.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More