Anđela Šušnjara – U posao sam krenula bez poslovnog plana, bilo kakve analize, s par stotina kuna ulaganja i bez ikakvih očekivanja

by Vaše Priče
1.4K views

Za početak, možeš li nam se ukratko predstaviti?

Moje ime je Anđela i vlasnica sam brenda Mickey handmade. U poduzetničkim vodama završila sam spletom okolnosti, ali mi se svidjelo i još uvijek sam tu. Moj posao je spoj ekonomije i mode. S obzirom da me u životu puno toga zanima odlučila sam studirati ekonomiju jer ekonomija je širok pojam. Na Ekonomskom fakultetu u Splitu diplomirala sam 2014. godine, situacija na tržištu u to vrijeme je bila sve samo ne dobra. Ni ja kao ni većina mojih kolega u to vrijeme nisam mogla pronaći posao. Kreativac sam i kao dijete sam uvijek nešto izrađivala, između ostalog i nakit, palo mi je na pamet da bi se možda mogla baviti s tim dok ne pronađem posao u struci. S obzirom na cijelu situaciju, u posao sam krenula bez poslovnog plana, bilo kakve analize,  s par stotina kuna ulaganja i bez ikakvih očekivanja. Prvih par radova objavila sam na svom privatnom profilu, cure su bile oduševljene i tako su krenuli prvi upiti i narudžbe, sve ostalo je povijest. U međuvremenu sam odradila staž, stekla iskustvo rada na Europskim projektima. Godinu dana sam paralelno radila dva posla, što je bilo poprilično teško i jednostavno je nemoguće pružiti svoj maximum na oba posla, tako sam pred kraj stažiranja trebala donijeti odluku kojim poslom ću se nastaviti baviti, moja ljubav prema modi i dizajnu je prevagnula. Za vrijeme pandemije sam odlučila ispuniti još jednu želju, obrazovala sam se na Filozofskom fakultetu u Osijeku i stekla sve uvjete da mogu biti profesor ekonomske grupe predmeta.

Kako si se osjećala kad si dobila priznanje Zadovoljna.hr akademije za digitalni marketing? Kako ti je to iskustvo utjecalo na tvoj poslovni pristup?

Priznanje Akademije Zadovoljna.hr je bila potvrda da je moj rad prepoznat od strane struke i da dobro radim svoj posao, što uvijek izazove lavinu lijepih osjećaja. I lagala bih kad bih rekla da mi srce nije zatitralo kad su mi rekli da sam odabrana između nekoliko stotina žena. Stalno se educiram, tako da mi je i to iskustvo dobro došlo, naučila sam dosta stvari koje do tad nisam imala priliku nigdje drugdje naučiti. 

Mickey handmade je brend fokusiran na izradu nakita i modnih dodataka. Što te inspirira da stvaraš ove jedinstvene komade i kako se razvijao tvoj kreativni proces kroz godine?

Što se tiče nakita i modnih dodataka dosta pratim strano tržište, revije i street style. U današnje vrijeme društvene mreže su olakšale pristup modi. Volim otići i na sajmove. Sajmovi pružaju skroz nešto drugačije od online svijeta i njihovu pravu vrijednost smo osjetili za vrijeme pandemije dok ih nije bilo, tako da sam sretna što su se ponovno vratili, pogotovo sajmovi u Italiji, prijestolnici mode. Moda je prolazna, stil je vječan, Ili ga imaš ili nemaš. Kad imaš stil, onda samo malo popratiš trendove i svoje proizvode prilagodiš trenutnoj situaciji. Uvijek volim jednostavnost i minimalizam tako da je moj nakit odraz mog stila.

Što misliš da je najveći izazov u vodjenju vlastitog posla u modnoj industriji, i kako si ih prevladala tijekom osam godina poslovanja?

Izazova je mnogo, svaki dan je neki novi. Od papirologije, nabave, prodaje, izrade, materijala, odnosa s poslovnim partnerima i kupcima. Svaki dan nešto zašteka, ali s obzirom da sam u privatnom poslu već osam godina imam jako puno iskustva. Više na to ne gledam kao na nešto prestrašno jer sve se može riješiti, to je samo posao. S rastom mog brenda, rasla sam i ja, iskustvo i godine rada čine čudo.

Koji su tvoji planovi za daljnji razvoj brenda Mickey Handmade? Vidiš li se proširivanjem ponude ili suradnjom s drugim brendovima?

Planova uvijek imam, ali isto tako ne idem u ništa prebrzo, korak po korak, za svaki novi proizvod provedem analizu i istraživanje tržišta. Smatram da je kvaliteta bitnija od kvantitete. ali za budućnost se ne bojim. Jako puno suradnji je ostvareno u posljednjih osam godina, uvijek je bolje kad se udružimo i kad smo podrška jedni drugima. Sve je to u vidu nekih projekata i po meni je to to. S obzirom kako sam sve gradila sama, po nekima možda malo sebično, ali ne vidim se u tom da cijeli svoj projekt udružim s nekim i da npr spojimo dva brenda u jedan. U poslu partnerstvo nije moj izbor bez obzira što partnerstvo nudi i brojne prednosti.

Kako se nosiš s konkurencijom u modnoj industriji i kako održavaš svoj jedinstveni identitet?

U današnje vrijeme često se miješa konkurencija i kopiranje. Konkurencija je dobra, kad je zdrava. Zdrava konkurencija te može samo gurati naprijed. Smatram da svatko od nas treba imati nešto po čemu je prepoznatljiv. Kad tvoji proizvodi imaju autentičnost onda kupci to prepoznaju. Moj stil je prepoznatljiv, odraz je mene, a to je jednostavnost.

Možeš li podijeliti svoje savjete za druge koji razmišljaju o pokretanju vlastitog posla, posebno u području dizajna i mode?

Svima koji su na početku svog poslovnog puta mogu reći iskreno kao i uvijek, nije nimalo lako, ali se isplati. Doći će dan kad će im biti drago da nisu odustali, a bilo je milijun prilika za to. Ulaganje u sebe uvijek se isplati, znanje i iskustvo nitko nam ne može uzeti. Predanost i posvećenost poslu, dobra organiziranost, biti dobar čovjek u svakom smislu i uspjeh neće izostati.

I za kraj, gdje te mogu pronaći žene zainteresirane za tvoje proizvode? 

Na Facebook i Instagram profilu te na www.mickeydesign.hr

You may also like

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More