Ne voliš pričati o sebi? Najradije bi da se možeš baviti svojim poslom, a da kupci dolaze po preporuci ili kad požele baš ono što ti nudiš? Dobra vijest je da ni tvoji potencijalni kupci ne vole da pričaš o sebi. Oni zapravo više vole čuti da pričaš o njima, i o svemu što im možeš ponuditi. Svi mi najbolje znamo što nam treba, što nas zanima i volimo pričati o onome što nas muči i što želimo.
Ako si slična velikom broju poduzetnica, marketing ti je višak, i ne voliš prodavati.
Možda je baš to razlog zašto ti bude teško to što si sama svoja šefica?
Možda je baš to razlog zašto ne možeš povisiti cijene iako o tome razmišljaš bar tri mjeseca. Već postaje jasno da takvim ritmom tvoj posao neće biti održiv, a pogotovo da ti neće biti užitak.
Kako da pobijediš otpor prema marketingu i prodaji svojih usluga?
Sigurno će ti biti lakše ako imaš jednu osobu pred sobom, pa volontiram da zamisliš mene kao dobronamjernog ali zahtjevnog kupca, koja želim iskoristiti nešto od toga što imaš u ponudi.
- Kako će meni pomoći u životu/poslu to što radiš/možeš/nudiš? (Jednostavnim riječima, u dvije rečenice opiši šta da očekujem)
- Konkretno, zašto bi to što radiš/možeš/nudiš bilo bolje od onoga što već imam ili koristim? (HINT: možda nisam svjesna problema kojeg ti možeš riješiti, pa pomeni nešto što ću prepoznati – ovdje pomažu priče i iskustva tvojih korisnika)
- Ako se i odlučim da radim s tobom ili prihvati tvoju ponudu, koliko moram čekati da dođem do željenog rezultata?
- Moram li ja nešto raditi? Šta se od mene očekuje? Mogu li ja to? Znam li ja to?
- Zašto da ti vjerujem da možeš ili znaš to što obećavaš? (ovdje pomažu priče korisnika, diplome, certfikati, tvoja konkretna iskustva)
- Koliko će me koštati to što nudiš?
- Šta ako ne budem zadovoljna? (što bolje opišeš unaprijed korake, procese, međurezultate i očekivani put, to bolje!) Ako možeš dati garanciju, to će ti biti skriveno oružje!
Možeš li kupce pripremiti za tvoju ponudu?
Naravno da kupce trebaš pripremati da tvoju ponudu očekuju s nestrpljenjem! Odgovori na ova pitanja su ti smjernice za sadržaj koji objavljuješ na društvenim mrežama. Što je konkretniji problem i jednostavnije rješenje, to će komunikacija biti lakša i predvidljivija. Kad već imaš odnos povjerenja sa klijentima, možeš im ponuditi skuplja rješenja, duži proces i kompleksnije usluge.
Evo primjer: Ako na društvenim mrežama objaviš odgovore na ova pitanja, možeš očekivati da ti se javim sa idejom ili upitom za ponudu. Ako u svojoj komunikaciji otkloniš neizvjesnost, pokažeš uzorke onoga što znaš i što si već uradila, utoliko bolje! Na kraju, neka te ne brine što ne želiš pričati o sebi. Tvoji idealni klijenti zapravo žele da pričaš o njima: kako ih razumiješ, i kako im možeš pomoći. Prodaja koje se plašiš je upravo to – komunikacija o razmjeni vrijednosti. Zato volimo kupovati, uživamo u shoppingu i zato i meni (i svojim kupcima) možeš prodati samo ono što želimo kupiti.
Nek bude sretno i uspješno!
P.S. Javi se kad budeš spremna za moj mentorski savjet!