Edita Tomašić: U poduzetništvu jedan dan možeš raditi jednu stvar, a već drugi dan realiziraš neku drugu ideju

by Vaše Priče
37 views

Ja sam Edita Tomašić. Već 9 godina suvlasnica sam digitalne marketinške agencije Inspiric. Još od upisa Ekonomski fakultet u Zagrebu, nekako sam odmah znala da je Marketing ono u čemu se vidim. Nakon završenog fakulteta zaposlila sam se u jednoj zagrebačkoj digitalnoj marketinškoj agenciji. Tu sam se prvi put susrela s pojmom digitalni marketing te zapravo stekla prva iskustva u tom području. Otvaranje vlastite agencije nekako je cijelo vrijeme bilo negdje u pozadini svega, oduvijek me privlačila ideja slobode u poslovnom smislu, taj neki osjećaj za stvaranjem i mogućnost da radim što god poželim. U poduzetništvu jedan dan možeš raditi jednu stvar, a već drugi dan realiziraš neku drugu ideju.

Što vas je potaknulo na osnivanje digitalne marketinške agencije Inspiric?

Zapravo je sve krenulo nekako spontano. Moja dugogodišnja prijateljica dobila je posao u agenciji u kojoj sam tada radila te smo malo po malo počele pričati o budućnosti i što bismo htjele raditi te smo tako sve intenzivnije počele pričati o opciji vlastite agencije. Ulazak u partnerstvo bilo je logično rješenje jer je svaka imala iskustvo u određenom području marketinga. Često volim reći da zapravo jedna bez druge ne bismo ni krenule u poduzetništvo. Savršeno smo se nadopunjavale, a tako je i sada. Tada je to bilo dosta hrabro, ali mi smo bile mlade, bez velikih obveza i zaduženja i bilo je nekako prirodno da se odlučimo na taj korak.

Možete li podijeliti s nama neka iskustva ili izazove s kojima ste se susreli prilikom osnivanja agencije?

Samo osnivanje agencije je prošlo vrlo glatko, ali početak poslovanja je već bio malo izazovniji. Ono što sam odmah na početku naučila jest da u poduzetništvu možete planirati koliko god hoćete, ali često se ti planovi izjalove. Tako smo u početku računali na određene poslove koji se na posljetku nisu ostvarili te smo sa samo par klijenata krenule u vlastiti posao. Najveći je izazov bio pronaći nove klijente i dignuti biznis na održivu razinu.

Kako uspijevate balansirati obiteljski život s karijerom, s obzirom na to da ste majka dvojice dječaka?

Zna biti vrlo izazovno, pogotovo zato što naše radno vrijeme nije klasično. Ponekad bi voljela da mogu više raditi, ali sam također svjesna da dok su ovako manji moram pronaći zlatnu sredinu i biti tu jednako i za biznis i za njih. No, volim naglasiti da moj biznis nije klasičan biznis jedne majke dvoje male djece jer imam partnericu i to je možda najveća prednost partnerstva u ženskom poduzetništvu. Imamo podršku jedna u drugoj. Dok jedna u određenoj fazi ne uspijeva potegnuti biznis, tu je druga koja “uskače” i rješava situaciju. Smatram se velikom sretnicom jer sam imala priliku pokrenuti biznis s osobom s kojom imam uzajamno povjerenje i poštivanje.

Čime se vaša agencija bavi i koji su glavni aspekti vašeg poslovanja u digitalnom marketingu?

Agencija se bavi digitalnim marketingom, razvijamo digitalne marketinške strategije, radimo kreativan sadržaj za društvene mreže, s fokusom na produkciju video i foto sadržaja za društvene mreže te oglašivačke kampanje.

Iznimno nam je zadovoljstvo kada nam se klijent javi na samom početku izlaska na tržite jer tada imamo potpunu slobodu osmisliti cijeli brending na društvenim mrežama.

Pokrenuli ste i jednu zanimljivu aplikaciju. Možete li nam reći više o tome i kako ste došli na ideju za razvoj mobilne aplikacije za financijsku pismenost djece?

Monegra je interaktivna aplikacija prilagođena djeci (aplikacija se koristi uz nadzor roditelja) koja sadrži kratke video materijale, kvizove i projekte s pomoću kojih djeca na zabavan način uče o financijskim pojmovima, financijskom ponašanju i financijskim stavovima. Naša misija je podučiti djecu i mlade o financijskoj pismenosti i potaknuti ih na financijsku samostalnost/neovisnost.

Ideja je došla spontano. U razgovoru s vlastitom djecom shvatile smo da im je teško objasniti pojam novca i da “novac ne raste na drvetu”. Pretražujući internet nismo nailazile na nikakve materijale koji bi djeci na zanimljiv i na način primjeren njihovoj dobi objasnile taj za njih apstraktni pojam.

Ideja je bila da napravimo nešto za svoju, ali i za svu djecu što će im pomoći da već u ranijoj dobi upoznaju osnovne financijske pojmove. S obzirom na poraznu statistiku da je samo 33 % odraslih financijski pismeno, smatram da je ovako nešto itekako nužno od najranije dobi.

Aplikacija će biti dostupna na AppStore-u i Google Play-u krajem ove godine.

Koji su najveći izazovi s kojima se susrećete u razvoju mobilne aplikacije i kako ih prevladavate?

Startupovi zahtijevaju stalno učenje i brzu prilagodbu novim trendovima. Kako bi osigurali održivost i rast poslovanja moramo stalno biti u toku s novostima i trendovima na tržištu. Ali, najveći izazov u ovoj fazi razvoja aplikacije jest pogoditi pravi format sadržaja koji će zadržati djetetovu pozornost, jer ipak glavni cilj ove aplikacije jest privući djetetovu pozornost na zanimljiv i interaktivan način, a da pri tome stekne nova znanja,

Bavite se i konzaltingom za male i srednje poduzetnike. Što vas motivira u tom radu?

Kroz cijelu svoju karijeru održavala sam razna predavanja na temu digitalnog marketinga te se uvijek rado odazivala na panel rasprave. Zatim sam dobila priliku sudjelovati u Pilot-projektu BOND – Razvoj mreže poduzetničkih potpornih institucija od Hamag Bicro gdje sam bila mentor za poduzetnike početnike te poduzetnike u fazi rasta i razvoja poslovanja. Možda će zvučati kao klišej, ali u tom periodu shvatila sam da me zaista ispunjuje pomagati drugima, a iznimno me veseli kada nasuprot sebe vidim poduzetnike koji su primijenili moje savjete i postigli ciljeve zbog kojih su mi se i javili.

Sjećam se svojih početaka i voljela bih da sam tada imala osobu koja bi bila uz mene kroz cijeli proces postavljanja biznisa. Također, često mi se javljaju poduzetnici koji su samozaposleni da im pomognem oko postavljanja marketinga na društvenim mrežama.

Možete li podijeliti s nama više o vašem iskustvu kao mentor u Pilot-projektu BOND?

Projekt je odlično osmišljen jer se fokusirao upravo na one poduzetnike kojima je mentorstvo prijeko potrebno, a to su ljudi koji se prvi put susreću s poduzetništvom i oni koji su u fazi rasta i razvoja poslovanja. Odaziv poduzetnika je bio ogroman, tempo je bio vrlo dinamičan jer sam svima koji su poželjeli mene za mentoricu htjela dati priliku za rad sa mnom.

1Koje savjete imate za poduzetnike početnike ili one u fazi rasta i razvoja poslovanja?

Ono što mi je iskustvo u radu s mladim poduzetnicima pokazalo jest da sam svima na kraju isto govorila, a to je da će uvijek biti uspona i padova, i da se na to trebaju naviknuti. Također, budite jasni u određivanju ciljeva i što želite postići.

Kakvi su vaši planovi za budućnost i kako vidite razvoj vaše karijere i poslovanja?

Agencija je moj prvi biznis i nešto što planiram i dalje razvijati. Međutim, plan mi je u budućnosti više se posvetiti poduzetnicima i savjetovanju. To je nešto što me zaista ispunjuje i gdje trenutno mogu dati najveći doprinos, kako svojim znanjem tako i iskustvom.

I za kraj, gdje vas mogu pronaći članice zainteresirane za vaše usluge?

Sve o mojoj agenciji mogu pogledati na webu: www.inspiric.hr ili nas zapratiti na društvenim mrežama. I svakako me mogu osobno kontaktirati za bilo kakav savjet!

You may also like

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More