Imaš osjećaj da zadnjih mjeseci stalno slušaš o Email Marketingu, Newsletter, Lead Magnetima, Sekvencama, Landing stranicama? Svi govore kako je danas važnije nego ikada graditi email listu. Da, u pravu su.
Sva publika koju imaš na Instagramu, Facebooku, LinkedInu nije tvoja, i u trenu možeš ostati bez tisuća pratitelja, sadržaja, godina truda i ulaganja u gradnju zajednice. A da ne govorimo o dosegu od jedva 10% – to je postotak tvojih pratitelja koji vidi tvoju objavu na kojoj si radila možda i satima. I na to dodajmo još da Instagram testira subscription modele, i što nas još čeka nitko ne može sa sigurnošću tvrditi.
Email lista pretplatnika je TVOJA, to su ljudi koji su ti dali povjerenje, zagrijani su za tvoj sadržaj i potencijalno ponudu i s njima imaš priliku graditi dublji odnos i lakše prodavati.
U ovome članku te neću moći naučiti sve o Lead Generationu i Email Marketingu, ali mi je želja približiti ti temu.
Boriš se da privučeš kvalitetne leadove i pretvoriš ih u plaćene klijente, a prodaja stoji? Više je načina kako možeš privući leadove, a jedan od najboljih je vrijedan Lead Magnet.
Lead Magnet je besplatan komad sadržaja, a poznat je i pod nazivom Freebie ili Opt-in resurs koji nudimo u zamjenu za kontakt podatke (email) kako bi strance pretvorili u leadove i na kraju u kupce. Jednostavno.
A koji formati Lead Magneta postoje? To može biti webinar, ebook, case study, video kviz, predložak… U mom ebooku koji se nalazi na webu ima ih preko 20 s dodatnim pojašnjenjima.
Kako bi to slikovno prikazali?
Da malo pojasnimo (Pojmovi + značenje):
- Sales funnel je model koji prikazuje putovanje kupca od prvog kontakta s tvojim brandom do konačne kupovine.
Primjer: Sales funnel može započeti privlačenjem posjetitelja na Landing Page putem Instagram oglasa, vodi ih preko registracije za besplatan ebook, i završava ih pretvaranjem u plaćene klijente.
- AWARENESS: Stranci na internetu te otkrivaju putem objave na društvenim platformama, bloga, weba, podcasta, webinara, PR članka, plaćenih oglasa. Izazov: Nije svjestan svog problema.
- DISCOVERY: Visitor nas je “otkrio” i dolazi na Landing stranicu te preuzima Lead Magnet, Freebie i postaje Lead – počinje biti svjestan svog problema.
- RELATIONSHIP: Pokreće se Email Marketing Automatizacija i Lead dobiva nas Lead Magnet. Podižemo mu svijest o rješenju za njegov problem.
- CONSIDERATION: Potencijalnom klijentu (Leadu) pričamo priču kroz sekvencu emailova i lagano ga uvodimo u našu ponudu (Soft Sell). Upoznat je s našom uslugom koja mu može riješiti problem.
- PURCHASE: Ovdje mu nudimo kroz Hard Sell našu glavnu ponudu i tu se događa konverzija odnosno kupnja.
- Lead Generation je proces privlačenja potencijalnih kupaca i njihovo pretvaranje iz stranca u lead (zainteresiranu osobu za tvoje usluge ili proizvode). LG prethodi samom Email Marketingu.
- Email Marketing je dio Lead Generation procesa koji počinje npr. promocijom Lead Magneta koji ima vrijednost za potencijalne klijente/kupce. Email Marketing započinje email dobrodošlice koji sadrži besplatan resurs zbog kojeg su nam dali email adresu i nastavlja se sekvencom od 5-20 emailova kroz koje pričamo priču zainteresiranim leadovima i vodimo ga smisleno do naše glavne ponude i usput radimo Soft Selling na način da ga na kraju nekih emailova pitamo npr. P.S. Kako ti se sviđa današnja lekcija, piši mi ako trebaš pomoć! I bum, na kraju dolazi predstavljanje tvoje ponude (Hard Selling). Zaključak, ovdje je glavna svrha konverzija odnosno prodaja.
- Newsletter: Redoviti email koji se šalje pretplatnicima npr. jednom tjedno kako bi ih informirali o novostima, i tu je glavni cilj
- Lead Magnet: Besplatan sadržaj koji se nudi besplatno u zamjenu za kontakt informacije potencijalnih klijenata.
Primjer: ebook “10 Tajni Email Marketinga”
- Landing stranica vs Prodajna (Sales) stranica: Glavni cilj Landing stranice je potaknuti specifičnu akciju korisnika, kao što je prijava za newsletter, registracija za webinar, preuzimanje ebooka. Prodajna stranica je dizajnirana s ciljem izravne prodaje proizvoda ili usluge. Detaljno objašnjava ponudu, ističe prednosti proizvoda/usluge i nudi sve informacije potrebne kako bi se potaknula kupovina i poželjno je uključiti recenzije te FAQ. Za obje stranice vrijedi pravilo – minimalno distrakcija, bez eksternih linkova, jasan CTA, sekcije s različitom bojom pozadine kako bi korisnici imali bolji fokus na bitno.
- Osnovni elementi Landing stranice:
- Jasan naslov
- Podnaslov
- Opis i konkretni benefiti
- Vizual npr. prva strana ebooka
- Recenzije ako postoje
- Forma – email i ime
- CTA button
- Thank you stranica (Stranica zahvale) se prikazuje nakon što korisnik izvrši određenu akciju na Landing ili Prodajnoj stranici. Tu se krije prava prilika za upsell i cross-sell.Tvoj već sada lead koji je ispunio formu će sletjeti na ovu stranicu i zašto ne iskoristiti tu priliku za dodatnu promociju?
Evo što možeš uključiti na ovu stranicu, ali ne više od 3 elementa sveukupno:
- Poruka zahvale
- Detalji narudžbe ili prijave
- Linkovi na društvene mreže
- Video lekciju – autoplay
- Waitlist (listu čekanja) za neku tvoju buduću radionicu
- Button na Zakaži poziv (odmah mu daj opciju da bookira poziv)
- Registracija na webinar
- Posebna ponuda za neki program s popustom
- Value Ladder: Koncept koji opisuje niz proizvoda ili usluga koje nudiš, a koji su postavljeni po različitim cijenama i razinama vrijednosti. Ideja je da vodiš svoje kupce kroz stepenice “vrijednosti”, nudeći im postupno složenije i skuplje proizvode ili usluge kako se povećava njihovo povjerenje i angažman. O ovome ću pisati u nekom drugom članku.
Savjeti:
- Ako želiš targetirano slati kampanje i newsletter npr. ovisno o tome za koju tematiku jer pretplatnik zainteresiran koristi grupe i segmentaciju!
- Ako želiš testirati dvije vrste sadržaja ili dva subjecta i saznati koji će imati veći open rate koristi A/B testing.
- Prije nego podijeliš link na landing stranicu s Lead Magnetom obavezno testiraj formu i automatizacije
- Prije slanja newsletter ili kampanje pošalji si testni email kako bi provjerila je li sve u redu sa dizajnom, sadržajem, subjectom
- Nemoj koristiti samo tekst – uključi fotografije, video, kviz
- Ako planiraš slati seriju emailova – najavi to! Napiši o čemu ćeš pričati, koje su tematske cjeline, koliko emailova mogu očekivati, što će dobiti i da se mogu odjaviti na kraju emaila
Kako krenuti?
- Odredi (ako već nisi) ciljnuskupinu po FORMULI:
- Kome želim pomoći?
- Pozadina idealnog klijenta (obrazovanje, iskustvo)
- Demografija
- Interesi idealnog klijenta
- Bolne točke, izazovi
- Ciljevi
- Osobnost
- Strahovi
- Želje
- tip: ChatGPT može biti moćan alat ako ga pametno koristiš, opiši svoju uslugu i zadaj mu upit prema ovoj formuli. Dobiti ćeš puno svježih perspektiva koje moraš dublje analizirati.
- Napravi popis bivših i sadašnjih klijenata s kojima je suradnja ugodna i pričaj s njima, pitaj ih o njihovim problemima, zatim čitaj recenzije na web stranicama konkurencije i što su njihovi klijenti pisali (problem vs. kako su ga riješili), čitaj recenzije knjiga vezanih uz tvoju nišu na Amazonu, komentare na forumima, Facebook grupama, napravi anketu → ovi koraci ti pomažu kod određivanja tema Lead Magneta koje korisnike uistinu zanimaju.
- Zapisuj sve naučeno i gledaj koji su to najčešći problemi, izazovi, ciljevi, želje i frustracije koje se ponavljaju → ovi zaključci ti mogu pomoći kod promocije Lead Magneta jer pokazuješ da razumiješ klijenta i njegove frustracije.
- Osmisli format Lead Magneta
- Kreiraj Lead Magnet – bilo da je to ebook, video, predložak – neka korisniku daje VRIJEDNOST – čak i veću nego tvoja plaćena usluga ili proizvod.
Promocija – 15 načina za više downloada:
- Objava na društvenim mrežama
- Instagram story, reels, fotka, plus kvalitetan hook
- Facebook grupe
- LinkedIn grupe
- YouTube video lekcija koja promovira Lead Magnet
- Dodaj Lead Magnet na svoj web pod “Dodatni resursi”
- Ako imaš poznanika koji radi na nekom portalu zamoli ga za neku vrste promocije
- Zamoli prijatelje da podijele na svojim mrežama
- Kada objavljuješ u idućih tjedan dva čak i duže neke objave, blogove, podcaste, videe svakako spomeni Lead Magnet i uključi link
- Napravi pop-up screen na svom webu
- Dodaj zasebnu sekciju na Home stranici svojeg weba gdje ćeš promovirati novi LM
- Pošalji ga na postojeću email listu ako smatraš da je relevantan
- Boostaj post na Instagramu ili napravi plaćeno oglašavanje kroz Metu ili Google Ads
- Pošalji svojim bivšim i sadašnjim klijentima
- Pošalji potencijalnim klijentima, odnosno ljudima s kojima si bio u kontaktu: “Hej, imam nešto novo možda bi te zanimalo”
- Pošalji osobama koji često lajkaju i komentiraju tvoje objave
- Napravi fora nagradni natječaj
- Na Instagramu automatiziraj slanje linka na Landing stranicu pomoću Manychata
A koji alati ti trebaju?
Email Platforma (HubSpot, ActiveCampaign, MailerLite..), editing tool ovisno koji format si odabrala (ako je ebook tu je Canva), Meta Ads za oglašavanje, ispravi.me za provjeru pravopisa, Miro board ako ćeš raditi flowcharts, a tu se mogu naći još razni alati ovisno o tvojim potrebama. Ovdje imaš detaljniji popis.
KRENI GRADITI EMAIL ZAJEDNICU.
Svoju publiku. Zagrijanu. S punom pažnjom. S osjećajem za vrijednost koju pružaš.
Sve ovo te mogu naučiti da radiš za sebe ili druge kroz Digital Leads Masterclass, a ako nemaš vremena za učenje i želiš mi delegirati neke od zadataka tu je Digital Leads Collect.
O autorici:
Digital Biznis Mentor i Email Marketing Consultant sa više od 12 godina iskustva rada u IT i Marketing industriji na projektima weba i mobilnih aplikacija na 3 kontinenta. Posebno sam strastvena pomaganju solo i malim poduzetnicima pri razvoju digitalnih online biznisa od temelja kroz detaljan mentorski program, od definiranja ponude i niše preko setupa društvenih mreža, alata, marketing strategija, weba do prodaje. Kreirala sam masterclass posvećen email marketingu, izradi Lead Magneta, Landing stranica, automatizaciji te monetizaciji digitalnih proizvoda. Stalno eksperimentiram s novim, svježim načinima na koje bi mogla unaprijediti male biznise i poduzetnicima pretvoriti posao u igru!
Gabrijela Orsag Pisačić