Email marketing nije ništa drugo nego čin slanja komercijalne poruke grupi ljudi koji su se dobrovoljno prijavili na vašu listu koristeći elektronsku poštu. Općenito, može se reći da je svaka elektronska pošta, poslana potencijalnom ili trenutnom kupcu, marketing putem e-pošte. To uključuje upotrebu e-pošte za slanje oglasa, traženje posla, prodaje proizvoda / usluge ili prikupljanje donacija.
Svaki početak, pa tako i početak s email marketingom zna biti težak. Kod email marketinga je najvažnija disciplina. Kada se odlučite za marketing putem e–pošte, potrebno je biti konstantan s planom koji ste zamislili da redovno održavate vaše pretplatnike informiranim i da gradite povjerenje kod njih.
Također, početnici se lako mogu izgubiti u moru alata, tehnika i terminologije.
Ukoliko u za potrebe promocije vašeg biznisa još uvijek ne koristite email marketing, nakon ovog teksta ćete početi ozbiljno razmišljati u tom pravcu.
VRSTE EMAIL MARKETINGA ZA STVARANJE ZAJEDNICE
Moderni marketing e-poštom više nije puko slanje masovnih poruka, koje gađaju široke mase. Umjesto toga, fokusira se na pristanak, segmentaciju i personalizaciju.
E-pošta može biti promotivna ili informativna i ispunjavati određenu svrhu na putu do kupca.
- EMAIL MARKETING KAMPANJE – PROMOTIVNI MAILOVI
Marketing kampanje putem e-pošte koriste se za promociju, bilo da se radi o promociji posebne ponude, izdanju novog proizvoda, e-knjizi ili webinaru. Kampanja bi se mogla sastojati od niza emailova, 3-10 e-poruka poslanih kroz nekoliko dana ili tjedana. Promotivne e-poruke imaju jasan poziv na akciju-ili skraćeno CTA. CTA predstavlja konkretnu radnju koju želite da čitatelj poduzme, bilo da posjećuje vašu web stranicu ili kupuje.
- NEWSLETTERI – INFORMATIVNI SADRŽAJ
Kako sam naziv kaže, podijelite vijesti vezane za vaše poslovanje (postignuća, nove prekretnice, specifičnosti novih proizvoda) ili istaknite primjer kako se neki proizvod najbolje koristi.. Kada se šalju prema utvrđenom rasporedu (tjedno, dvotjedno, mjesečno), ovakvi newsletteri pomažu u održavanju dosljedne veze s vašim pretplatnicima. Ali, jeste li znali da newsletteri ne moraju biti samo o „vijestima“? Newsletter je prilika da podijelite uvide, razmišljanja, savjete – sve što donosi najveću vrijednost vašoj publici.
E-pošta je savršen način da obavjestite kupce o najavama kampanja, novim proizvodima, promjenama usluge itd. Kao marketinški kanal, e-pošta sadrži sve neophodne formalnosti za isporuku važnih poruka.
EMAIL MARKETING – POMOĆ DO SKALIRANJA BIZNISA
E-pošta je, od potvrde narudžbe do newslettera, bitan aspekt rasta i upravljanja vašim poslovanjem.
Marketing putem e-pošte pomoći će u ispunjavanju 3 ključna cilja:
- KONVERZIJE (prodaja vaših proizvoda i usluga)
Pokrećete prodaju ili promociju? Pretplatnicima možete poslati marketinšku kampanju putem e-pošte kako biste povećali prodaju.
Druge tehnike marketinga putem e-pošte za koje je poznato da povećavaju stope konverzije uključuju:
- Slanje popusta ili posebne ponude putem e-pošte (emailovi za rođendan/godišnjicu, emailovi dobrodošlice…)
- Emailovi o napuštanju koršarice za online kupovinu (aktiviraju se svaki put kada posjetitelj napusti košaricu u vašoj online prodavaonici)
- GRAĐENJE SVIJESTI O BRENDU
Prikazivanje u nečijem sandučetu e-pošte pomoći će da vaš brend ostane u centru pažnje. Personalizovana marketinška e -pošta ima veći uticaj od objave na društvenim medijima u kojoj ne možete biti sigurni da li je neko zaista vidio vašu poruku.
Jedna od glavnih prednosti marketinga putem e -pošte je njegova skalabilnost. To znači da se e -poruke mogu slati velikom broju primalaca uz relativno niske troškove (u poređenju sa drugim marketinškim kanalima).
- GRAĐENJE VJERNOSTI KOD KUPACA
E-pošta pokreće lojalnost kupaca u svakoj fazi kupčevog putovanja: njegovanje lead-ova, konverzija, uključivanje i zadržavanje istih na vašu pretplatnu listu. To je moćan alat za izgradnju zajednice, a sadržaj biltena možete stvoriti toliko dobar da će pretplatnici jedva čekati novi da stigne u njihov sandučić.
Na kraju ovog osnovnog uvoda o email marketingu nam ostaje da rezimiramo: marketing putem e-pošte je najprofitabilniji kanal direktnog marketinga. E-pošta bi trebala biti ključni stup vaše strategije digitalnog marketinga. Korisnike koji su se prijavili na vašu e-poštu treba promatrati kao glavno i osnovno sredstvo za vaš email marketing.
Svima nam je uveliko poznato da račun na društvenim mrežama može preko noći nestati, i svi ti pratitelji se izgube u trenu, a bazu korisnika koju smo gradili s velikom upornošću dugo vremena je samo naša. Zato je marketing putem e- pošte ključni alat za rast vašeg biznisa.