Ja sam Hana Smiljanić, magistra sam Komunikologije i novopečena sam Bossica te osnivačica Koncepta koji nudi usluge digitalnog marketinga i vođenja društvenih mreža. Svoj profesionalni put započela sam još tijekom studentskih dana radom u PR agenciji, vođenjem društvenih mreža za klijente i asistiranjem na edukacijama, a kroz godine sam stekla bogato iskustvo u radu s poduzetnicima i različitim industrijama. Osim društvenih mreža, dvije velike ljubavi su mi ples, kojim se aktivno bavim više od 12 godina, kao i pjevanje koje me pratilo od malih nogu jer sam oduvijek bila okružena glazbom. Kreativa je ono što me prati cijeli život u svim aspektima pa je nekako prirodno da se uvukla i u profesionalni život.
Kako ste odlučili da je pravo vrijeme za pokretanje vlastitog obrta i što vas je motiviralo da krenete u poduzetništvo?
Ako ću biti iskrena, ova odluka je sazrijevala meni godinama! Iako je ideja o vlastitom poslu postojala još za vrijeme studija, svjesno sam pričekala s tim potezom dok nisam stekla dovoljno iskustva. Nakon različitih odrađenih poslova za klijente, odrađenih edukacija, a i provedene dvije godine u agenciji, shvatila sam da želim slobodu u odlučivanju i mogućnost rada na projektima koji me uistinu ispunjavaju. Želja da spojim ljubav prema društvenim mrežama i potrebu da pomažem drugima u rastu njihovih poslovanja bila je ključni motiv za pokretanje Koncepta.
Kako ste uspjeli premostiti strah od neizvjesnosti pri prelasku iz sigurne plaće u svijet poduzetništva?
Mislim da ta neka nesigurnost nikada potpuno ne nestane jer si svjestan da isključivo o tebi i tvom radu ovise sva primanja, ali shvatila sam vrlo brzo i da ako se stvarno trudiš i radiš, ne trebaš previše brinuti hoćeš li biti ,,kruha gladan” te to uvijek služi kao dodatan push da se ne opustiš previše. Dugoročno me sigurnost fiksne plaće držala u tom ,,kavezu” neodlučnosti, no nakon nekog sam vremena shvatila da mi to nije dovoljno dobar razlog da odustanem od svoje ideje samostalnosti. Također, ako ti opseg posla kontinuirano raste i osjećaš da doprinosiš puno više nego što tvoja plaća to može pratiti – onda je odluka još jasnija. Nisam jednom čula od kolega iz industrija da puno više ostvaruju kao samostalni djelatnici, uz čak i manje angažmana, nego kada su radili za nekog drugog 9-5. Međutim, primanja nisu bila ono što me vodilo. Prevagnulo je ipak to što poduzetništvo ispunjava neke druge, a za mene vrlo važne potrebe kao što su: fleksibilnost radnog vremena, mjesta rada, samostalnost te sloboda i neograničenost u kreativnom smislu kod samog provođenja posla.
Kako ste došli na ideju za ime “Koncept” i što ono za vas simbolizira?
,,Kreativni koncept” u mojoj industriji simbolizira točku s koje sve kreće – ideju, plan i strategiju. Bez dobrog koncepta nema uspješnog sadržaja ni poslovanja na društvenim mrežama, a to je ono što uvijek ponavljam svojim klijentima. Za mene je to ime također povezano s mojim pristupom poslu: kreativno, strukturirano i usmjereno na rezultate pa je odluka vrlo brzo pala.
Tijekom pandemije, mnogi su mali poduzetnici krenuli s online radom. Što je tada bio vaš najveći izazov u edukaciji i savjetovanju klijenata?
Najveći izazov bio je uvjeriti poduzetnike koliko su društvene mreže važne i kako ih mogu koristiti za rast svog poslovanja jer su mnogi mislili da im poslovanja nisu uopće prikladna za digitalne kanale. Mnogi su bili skeptični ili neupućeni, a pandemija ih je onda ,,natjerala” na prilagodbu. Taj moment mi je bio uvijek najdraži: kada se poduzetnici sami uvjere koliko im društvene mreže mogu donijeti dobroga i kako se svaki oblik sadržaja može prilagoditi određenom kanalu i ciljnoj publici. Osim toga, jedan od većih izazova bio je prilagoditi komunikaciju različitim razinama znanja – nekima sam morala objašnjavati osnove korištenja digitalnih kanala, neki nisu znali staviti Instagram story, dok su drugi tražili napredne strategije i konkretne rezultate. U tom periodu naučila sam jako puno o samoj komunikaciji i radu s ljudima različitih profila, što mi je u kasnijem radu s klijentima jako pomoglo.
Koji su ključni koraci za vođenje uspješnih društvenih mreža za poslovanje?
Tri stvari su osnova od koje polazim u svojem radu s klijentima, a to su: definirati ciljnu publiku i postaviti jasne ciljeve, zatim kreirati detaljnu strategiju i pomno pratiti analitiku pa prema njoj prilagođavati sadržaj. I naravno, ne zaboravimo da je potrebno angažirati publiku – društvene mreže nisu monolog, već dijalog.
Što mislite da je najčešća pogreška koju poduzetnici čine na društvenim mrežama?
Jedna od najčešćih pogrešaka je nedostatak kontinuiteta u objavljivanju sadržaja. Važno je biti posvećen i prisutan, aktivan na digitalnim kanalima kako bismo mogli uopće išta ostvariti. Osim toga, istaknula bih i manjak autentičnosti. Zvuči banalno, ali mnogi upravo kiksaju na tom koraku. Korisnici žele vidjeti stvarnu priču iza brenda, a ne generični sadržaj.
Rekli ste da ste odrasli okruženi glazbom. Kako su ti utjecaji oblikovali vaš kreativni rad u marketingu?
Mislim da me to i formiralo i spasilo od tog kaveza u kojem sam se osjećala ograničeno te potaknulo da se usudim ući u nešto svoje. Glazba me naučila kako prenijeti emocije i povezati se s ljudima te prenijeti poruku. Ona mi je zajedno s plesom oblikovala osjećaj za ritam, estetiku i kreativnost, što danas nerijetko koristim u osmišljanju sadržaja. Kreativnost je ključna u marketingu, a glazba me odmalena učila kako ju izraziti.
Što biste savjetovali mladim ljudima koji žele ući u poduzetništvo, ali osjećaju nesigurnost?
Prvo što sam naučila i pomoglo mi je jako u nesigurnosti je sljedeće: nemojte čekati savršeni trenutak jer on ne postoji. Nikada neće biti sve na mjestu i uvijek će nešto biti manjkavo, ali to ne znači da ne trebate krenuti. Naravno, pripremite se unaprijed, ali krenite. Učit ćete i razvijati se putem, to u poduzetništvu svakako ne možete u potpunosti izbjeći. Ja sam se prije svog pothvata pripremila i financijski i mentalno, napravila plan te si dala vremena za prilagodbu. Vjerovala sam u svoje znanje i iskustvo, a podrška obitelji i prijatelja bila je ogromna. Okružite se ljudima koji vas podržavaju i vjerujte u sebe. Najveći korak za mene bio je osvijestiti da je rizik dio svakog rasta i da je bolje pokušati sada kada imam priliku, makar i da ne uspijem, nego se pitati kasnije ,,što bi bilo”. Što je najgore što se može dogoditi?
Kakvi su vam planovi za daljnji razvoj “Koncepta”? Imate li ideje za nove projekte?
Planiram proširiti spektar svojih usluga na edukacije i uključiti više individualnih savjetovanja s kojima sam i krenula u pandemiji prije nekoliko godina kako sam i spomenula. Interes za ovim uslugama je vrlo velik, a financijski su i pristupačne široj publici pa je to nešto s čim planiram startati od nove godine. Ovim putem i pozivam sve koji se bore s vođenjem poslovnih profila na društvenim mrežama ili samo žele proširiti svoja znanja o njima da se prijave putem linka u opisu mog Instagram profila. Edukacije će se održavati online, 2 x mjesečno, a teme će se mijenjati iz mjeseca u mjesec po pristupačnoj cijeni od 40 eura. 🙂
I za kraj, gdje vas mogu pronaći zainteresirani za vaše usluge?
Web stranica je tek u izradi, tako da me za sada svi zainteresirani mogu pronaći na Instagramu pod imenom @konceptby_hs gdje redovito dijelim i edukativni sadržaj o vođenju poslovnih profila u digitalnom svijetu. Obratiti mi se mogu i na Facebook stranici Koncept ili mi se jednostavno direktno javiti upitom na e-mail: koncepths@gmail.com.