Helena Mikloška: Poduzetništvo me naučilo samodisciplini i pokazalo koliko je važno biti fleksibilan i prilagodljiv

by Vaše Priče
8 views

Moje ime je Helena, imam 23 godine, i oduvijek sam bila osoba koja osjeća duboko – a emocije su baš ono što čini evente posebnima. Zato mislim da je upravo ta sposobnost povezivanja s emocijama drugih ono što me privuklo event managementu. Kao osnivačica agencije Beyond Events by HM, bavim se planiranjem poslovnih i ekskluzivnih događanja, ali također pružam i usluge online marketinga i event marketinga. Iako sam rođena u Međimurju, veći dio života provela sam u Zagrebu, a sada živim u Grazu, gdje stvaram svoj put. Studirala sam međunarodni menadžment, ali strast za eventima me odvela na specijalizaciju u području sportskog i event managementa.

Kako si donijela odluku da nakon odbijenica i neuspjelih razgovora za posao pokreneš vlastiti obrt? 

Oduvijek sam znala da želim nešto svoje, bilo je samo pitanje vremena. Nakon što sam završila fakultet, dočekala me stvarnost koja nije baš bila jednostavna. Pet mjeseci sam neprestano tražila posao, ali jedini odgovor koji sam dobivala bio je tišina nakon razgovora, bez ikakvog feedbacka ili odgovora. I upravo tada je nešto u meni kliknulo – shvatila sam da nije vrijeme da čekam da me netko drugi prepozna, nego da preuzmem kontrolu. U tom trenutku, iz tog osjećaja frustracije i strasti, nastao je Beyond Events by HM. To je bila moja prilika da se izgradim i pokažem sebi i svijetu da sam sposobna stvoriti nešto svoje.

Što te najviše privuklo event managementu i na koji način tvoj perfekcionizam doprinosi organizaciji događaja?  

Sjećam se da sam oduvijek uživala u organizaciji svega, bilo da su to obiteljske proslave ili manji događaji s prijateljima. Osjećala sam da je moj zadatak posložiti sve, a ta strast me onda odvela i do volontiranja u event managementu. Ali zapravo pravi trenutak kad sam shvatila da je ovo moj poziv bila je jedna obiteljska zabava iznenađenja. Tada sam vidjela koliko jedan naizgled „mali” događaj može duboko dirnuti ljude, i to je bila prekretnica.

Kad govorimo o mom perfekcionizmu, to je poput mača s dvije oštrice. Ponekad mi bude prepreka jer se stalno uvjeravam da nisam dovoljno dobra, čak i kad su svi drugi zadovoljni. S druge strane, perfekcionizam mi daje snagu da se posvetim svakom detalju, da budem sigurna da će sve biti onako kako treba. Znam da ništa ne može biti slučajno – sve mora biti savršeno, i ja ću napravit sve da to tako i bude.

Koji su najveći izazovi s kojima se susrećeš u event management industriji i kako ih rješavaš? 

Jedan od najvećih izazova u event managementu je svakako nepredvidivost. Koliko god planirala do najsitnijih detalja, uvijek se nešto može dogoditi – kašnjenje dobavljača, tehničke greške, ili slično. Zato uvijek obavezno imam backup plan i trudim se biti spremna na sve. Ključ je u fleksibilnosti i održavanju otvorene komunikacije s timom i klijentima, tako da ako nešto ne ide kako treba, brzo reagiramo i nalazimo rješenja. I naravno, ostati smiren – stres neće pomoć nikome!

Kako izgleda proces organizacije jednog događaja iza kulisa – što sve uključuje i koliko vremena zahtijeva? 

Organizacija događaja je puno više nego samo “showtime” na dan događaja. Ovisno o veličini i složenosti, cijeli proces može trajati tjednima, pa čak i mjesecima. Evo kako to izgleda:

  1. Planiranje – Prvo sjednem i razjasnim ciljeve, budžet i samu ideju. Ovo je osnovni okvir za sve što slijedi, zato moram biti sigurna da je sve jasno od samog početka.
  2. Logistika – Tu dolazi koordinacija s dobavljačima, organizacija potrebnih dozvola (ako je potrebno) i narudžbe svega što je potrebno za event.
  3. Promocija – Ako je događaj otvoren za javnost – marketing i PR su ključni. Ponekad to uključuje društvene mreže, email kampanje, ili čak direktnu suradnju s medijima.
  4. Showtime – Detaljna priprema, koordinacija i praćenje tijeka događaja.
  5. Evaluacija – Na kraju, volim dobiti povratne informacije i napraviti jedan „lessons learned“ za iduće evente.

Koji je najzahtjevniji ili najizazovniji event koji si dosad organizirala i što si iz njega naučila?  

Organizacija događaja s više vanjskih suradnika nikad nije lagan posao, a trenutno radim upravo na takvom projektu. Svaka strana ima svoje interese i zahtjeve, pa je ključno održavati dobru komunikaciju i osigurati da svi budu na istoj valnoj duljini. 

Kroz ovaj proces učim kako bolje uskladiti timove i suradnike jer je važno dijeliti informacije na vrijeme i od početka jasno postaviti očekivanja. Naučila sam kako bolje delegirati zadatke, postaviti realne ciljeve i pratiti napredak, dok istovremeno pazim da ne izgubim fokus na krajnji cilj, bez obzira na sve što se može dogoditi usput.

Kako balansiraš kreativnost i logistiku u event managementu – kako osiguravaš da događaji budu i inovativni i besprijekorno izvedeni? 

Balansirati kreativnost i logistiku je ključni dio event managementa. Za mene, kreativnost uvijek počinje sa željama i idejama mojih klijenata, ali odmah ulazim u praktičnu analizu – kakav budžet imamo, koliko vremena, i koji su resursi na raspolaganju. Smatram da je važno biti iskren prema klijentima i ne obećavati nešto što nije izvedivo. Kada naiđem na izazov, uvijek ponudim alternativu koja je jednako kreativna, ali prilagođena mogućnostima. Na kraju, moj cilj je uvijek da klijent bude zadovoljan, a događaj uspješno izveden.

Kako vidiš budućnost event managementa – mijenjaju li se trendovi i što klijenti danas najviše traže?  

Gledajući budućnost event managementa, mislim da će se trendovi i dalje razvijati, ali osobni dojam i dalje ostaje najvažniji. Klijenti sada očekuju više od samog događaja – žele doživjeti nešto posebno, osjećaj povezanosti s trenutkom. Personalizacija svakako ostaje dominantan trend, no ono što se najviše traži je stvaranje nečega što će ostaviti dugotrajan utisak.

Koji savjet bi dala mladim poduzetnicima koji se žele upustiti u organizaciju događaja, ali se boje neizvjesnosti?

Rekla bih da je najteže početi. Znam to iz vlastitog iskustva – bez obzira koliko bio motiviran, uvijek se pojavi onaj glas u glavi koji ti kaže: „Nije dovoljno.“ Strah od neizvjesnosti je nešto s čim se svi suočavamo, ali to je zapravo ono što nas tjera da rastemo, učimo i prilagođavamo se. Moj savjet mladim poduzetnicima? Nemojte se bojati napraviti greške, one su sastavni dio puta. Budite fleksibilni, vjerujte u sebe, i budite strastveni u onome što radite. Povežite se s pravim ljudima, učite od njih i nikada ne gubite fokus na svoj cilj. 

Kako je tvoj poduzetnički put utjecao na tvoj osobni razvoj i način razmišljanja?  

Moj put poduzetništva definitivno je bio ključan za moj osobni razvoj. Naučila sam što znači preuzeti odgovornost, ali i kako se nositi s nesigurnostima koje dolaze s tim. Osim što me poduzetništvo naučilo samodisciplini, također mi je pokazalo koliko je važno biti fleksibilan i prilagodljiv. Naučila sam da pogreške nisu nešto čega se treba bojati, nego prilika za učenje. Iako mi i dalje izazovi ponekad izazivaju strah, sada shvaćam da su to samo koraci prema osobnoj i poslovnoj zrelosti. Najveća promjena koju sam doživjela je u pogledu na svoje neuspjehe – sada ih doživljavam kao prilike za napredak, a ne kao prepreke.

Postoji li neki event iz snova koji bi voljela organizirati u budućnosti?

Moj san bio bi organizirati neki veliki i ekskluzivan događaj, nešto poput Met Gale ili Fashion Weeka – gdje se spajaju umjetnost, moda i emocije. Htjela bih stvoriti događaj koji je više od samog showa – želim da ljudi osjete nešto stvarno, da budu povezani s onim što se događa. Takvi događaji zahtijevaju puno koordinacije, kreativnosti i timskog rada, i to je baš ono što me veseli. Ne samo da bi htjela izazvati sebe da nešto tako izvedem, nego bi to bila prilika da ostavim svoj trag u event industriji.

I za kraj, gdje te mogu pronaći osobe zainteresirane za tvoje usluge? 

Na web stranici: www.beyondeventsbyhm.com

Na instagramu: @beyondeventsbyhm

Na Linkedinu: Helena Mikloška, BA

You may also like

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More