Mnogim zaposlenim ženama, koje ujedno imaju i druge životne uloge (studentice, poduzetnice, mame, itd.) pitanje organizacije vremena ostaje neriješeno ili loše riješeno. I tako su vječno u problemu neodrađenih obaveza i manjka vremena.
Glavni razlog je taj što nam nitko nije rekao da je time management vještina koja se uči.
Postoje osmišljene tehnike i alati koji vam mogu pomoći dobro organizirati vrijeme.
1. Planirajte.
Planirajte i vrijeme za planiranje. Upišite i sitnice za koje smatrate da su nebitne, iako mislite da se podrazumjevaju.
Trik koji “pali “je da na večer ili rano u jutro isplanirate naredni dan.
Pritom se možete voditi tablicom:
HITNO | NIJE HITNO | |
VAŽNO | Pri vrhu liste | Pri vrhu liste |
NIJE VAŽNO | Uklopiti u raspored | Po mogućnosti izbjeći |
Npr., upaliti perilicu rublja je bitno ali ne i hitno, to uvrstite u dio dana kada vas obaveze manje pritišću.
Kada odredite prioritete za naredni dan, plan nadograđujete prema životnom ritmu i prilagođavate potrebama.
Prije planiranja odredite koje aktivnosti su bitne, a skrivene su u “nemam vremena”.
Npr., vježbanje, čitanje, meditacija, prvo ih uplanirajte u dnevni ritam, a kada ih “ubacite“ u dan, čak I na 10 minuta, lakše ćete kasnije naći dodatno vrijeme za aktivnost koju ste već uvrstili u rutinu.
Odličan primjer je planirianje odlaska u teretanu, otprilike 3 puta tjedno po cca 45 minuta. Bez uračunatog vremena utrošenog na putovanje do teretane i priprema za vježbanje, u već pretrpanom rasporedu, ovo jednostavno zvuči kao unaprijed odgođeno. I tako prođu I godine dok se ne desi. Međutim, ako uplanirate vježbanje doma po 20 min dnevno, lakše ćete odraditi zadano, tj. pronaći ćete to vrijeme i u konačnici ostvariti benefite iz aktivnosti koji su vam važne.
2. Probudite se sat, dva ranije u jutro.
Ovo zvuči gore od reklame za Persil, ranije ustajanje znači više vremena, posebno ako znamo kako ga iskoristiti. U tih sat, dva ranije, jednostavno dopustite sebi da u miru zakoračite u dan, bez buke I stresa. Preporučam knjigu Budni u 5.
Primjer: ujutro sam ustajala oko 5, 5:20 i prije polaska na posao odvježbala 20 minuta, popila kavu pripremajući se za ostatak dana, napravila doručak i spremila se za posao. Time sam “stvorila” vrijeme za navike koje su meni bitne. Njegovala ritual zbog kojeg sam opušteno, bez grča u želucu, kretala u dan, a popodne sam stigla obaviti sitnice i posvetiti se ukućanima.
3. Kada radite, radite 100 posto, kada odmarate, odmarajte 100 posto.
Najbolji savjet koji sam ikad dobila je da kada radite, radite 100 posto, a kada odmarate, odmarajte 100 posto. Ovo je moguće ako uvrstite planiranje unaprijed i tako izbjegnete košmar u glavi i brigu jeste li ili niste nešto odradili. Ovdje pomaže korištenje Google kalendara i podsjetnika.
4. Pišite.
Pišite ciljeve, planove, pišite ideje, razradite ih na papiru. Tako isključujete mogućnost da ostanu nerealizirane.
Osim ako vi odlučite da ih ne želite realizirati.
5. Zaboravite multitasking i vježbajte fokus.
Posvećenost jednom zadatku garantira kvalitetnije obavljanje istog, a u konačnici i kraće traje.
Pomaže ako svoje poslove podjelite u blokove po 25 minuta, znači 25 minuta radite na zadatku, a 5 minuta odmarate (tzv. Tehnika rajčica).
Za bolji fokus potrebno je isključiti nofitikacije na mobitelu.
Limitirajte vrijeme provedeno na društvenim mrežama. U postavkama Facebooka I Instagrama postoji opcija kojom ograničujete vrijeme koje želite provesti online. Namjestite je i na više vremena nego što ste procjenili da dnevno provodite na mreži, iznenaditi će vas kad već prvi dan zazvoni podsjetnik o prekoračenju.
6. Planirajte obroke unaprijed.
Na temelju planiranog jelovnika, vaš će špeceraj trajati kraće i nećete svaki dan morati donositi odluke o tome sto ćete jesti/kuhati, čime ponovno “dobivate” još vremena za aktivnosti koje vas vesele. Ili ne vesele, ali su se nametnule u dnevni ritam.
Za usvajanje nove navike potreban je 21 dan.
Za kraj, navedene tehnike i alati dokazali su djelotvornost ali samo ako ih primjenite. Da biste ih primjenili, potrebno je odgovoriti na pitanje zašto:
– Zašto bih se ustala u 5 ujutro?
– Zašto pišem to-do listu?
Jer kad znate zašto nešto radite, tj. vidite dobit za sebe, lakše ćete usvajati navike, a tada ćete bez problema dobro organizirati vrijeme!
Jeste li dobile neku ideju kako dobro organizirati vrijeme?
Pročitajte i tekst naše Anamarije o tome kako se organizirati radeći dva posla!
1 comment
PLEASE HELP ME WITH MY FREE TIME ORGANIZATION.