Razmišljate li o promjeni posla, želite napokon biti svoj šef? Da, to je zaista motivirajuća i ohrabrujuća misao, no, kako do toga doći?
Važnu ulogu do poslovnog i svakog drugog uspjeha ima postavljanje cilja na ispravan način.
Ako postavimo cilj u obliku „Želim otvoriti svoj privatni biznis“ – što nam takav cilj govori? Ne baš puno. Ne govori nam o tome koji su nam kriteriji za novi posao, u kojem periodu bi to htjeli realizirati, što nam je sve potrebno za to… Ako ostanemo na cilju „Želim otvoriti svoj privatni biznis“, on nas ne usmjerava, a ako ne vidimo promjene koje nas vode prema cilju lako možemo postati demoralizirani i na posljetku i odustati od toga s mišlju „Nije to za mene“ ili „Možda će doći bolje vrijeme“ i sl.
Kako postaviti ciljeve?
Kako bismo to prevenirali, slijede savjeti kako MUDRO postaviti cilj. Cilj treba biti:
- Mjerljiv – pitajte se: „Mogu li procijeniti svoj napredak?“ i „Kako ću znati da sam ostvarila cilj?“ Dobro je postaviti si niz manjih, dostižnih i mjerljivih pod-ciljeva. Kako napredujemo prema našem konačnom cilju, pod-ciljevi se mogu i mijenjati, ovisno o razvoju situacije.
- Uvremenjen – znači postaviti određeni rok (i pri tome biti realan).
Započinjanje svojeg privatnog biznisa je zahtjevno samo po sebi, pogotovo na početku dok još savladavamo sve potrebne vještine i uvodimo se u posao.Dobro je postaviti si razumi rok za ostvarivanje ciljeva. Nerealno kratki rokovi nas mogu demoralizirati ako ne uspijemo postići ostvareno. S druge strane,dobro je i ne previše odugovlačiti s koracima koji su nam ostvarivi kako se sve zajedno ne bi previše „razvodilo“ i palo u zaborav.
Postavite cilj u mjerljivim vremenskih okvirima,primjerice: „Poslovni Facebook profil ću napraviti do kraja ovog tjedna“, „U mjesec dana ću pronaći poslovni prostor.“…
- Dostižan – Da li je cilj unutar našeg dosega? Važno je postavljati si visoke ciljeve no opet pazeći da nam je cilj realan s obzirom na trenutnu situaciju i razinu kompetentnosti. Postavljanje ciljeva koji nam nisu dostižni, može djelovati vrlo obeshrabrujuće. Važno je postići cilj koji je izazovan ali ne i ekstreman.
Loš primjer: Kroz mjesec dana želim imati 30 klijenata (a trenutno nemate niti jednog).
- Relevantan – da li vas cilj motivira, koliko vam je važan? Da li cilj u skladu s vašim vrijednostima i dugoročnim ciljevima?
Dobro je da ste intrinzično motivirani za neki posao, odnosno da je to zaista nešto što volite raditi.
Kada smo jako motivirani prema ostvarenju nekog cilja, lakše ćemo uložiti i puno truda i sve što nam je potrebno da bi donjega došli. Spremni smo puno uložiti, kada imamo cilj pred očima. Vjerujem da ste to do sada već puno puta iskusili. Kaže se: „Kada ima volje, ima i načina!“
- Određen – cilj treba biti specifičan, precizno određen. Znate li što sve točno cilj uključuje (tko, što, kada, gdje i zašto)? Postavite si pitanja: „Što točno želim postići?“, „Tko je sve uključen u njegovo ostvarenje?“, „Koji mi resursi trebaju?“, „Koja su potencijalna ograničenja?“ Što je cilj više specifičan, to ćemo lakše moći poći postaviti pod-ciljeve kako bi do njega došli.
„I putovanje od tisuću kilometara započinje prvim korakom.“
Lao Tse
Iako vam se može činiti da je korak poput „traženje slike za Facebook stranicu budućeg obrta“ ili „pisanje malog uvodnog teksta za buduću web stranicu“ jako mali… no kada se svi ti, naizgled mali koraci spoje, kroz vrijeme možemo vidjeti značajni napredak i polako ali sigurno ostvarujemo željeni cilj.
Želim nam svima uspješno planiranje do (poslovnog) uspjeha!