Priča o meni/nama je uvodna priča, koja vaše potencijalne kupce bolje upoznaje s vama prije nego se odluče da kupe od vas. Ona se nalazi na vašim društvenim mrežama, web stranicama… Priča o meni je vaša osobna priča kao vlasnika biznisa, a priča o nama je priča o vašem brendu. I to su priče koje vaši čitatelji samovoljno klikću i čitaju. Iako je sve to tako, vaš cilj je da izbjegnete dugačke, dosadne, komične tekstove. Želite jasan, kratak i zanimljiv tekst koji će vašim čitateljima zadržati pažnju do kraja. I prikazati vas u najboljem svjetlu.
Da bih vam precizno pojasnila kako da to postignete, nastavite čitati tekst do kraja.
1. VAŠA PRIČA O MENI/NAMA JE VAŠA I NE TREBA JE MIJENJATI
Priča o meni/nama je vašim kupcima ili klijentima potrebna da bi se povezali sa vama. A ta priča nije isključivo vaša životna biografija, već način na koji ste postali stručni u tome što radite sada za vaše klijente. Priča o rezultatima koje danas oni mogu kupiti od vas. Te tako ta priča zapravo i nije samo o vama. Već o tome šta oni dobijaju od vas.
Priznat ćete da su vaši ljudi ipak samo ljudi. Bez obzira kakve titule, pozicije, diplome stajale ispred njihovog imena. I u svemu traže određene razloge za povezivanje. A s ljudima se povezuju na višem nivou. Emotivnom. Vaš brend ili vas će odabrati ako se sa vašim vrijednostima poklapaju. I ako u toj priči vide dijelić sebe.
Neki od vas mogu napisati kilometarsku priču o sebi i neće imati problem kako da to stave na papir. Vaš zadatak je da to sve fino trimujte, kao kada frizer, makazama za razređivanje, sređuje vašu kosu. Tako i vi taj vaš tekst skratite, prilagodite oku čitatelja. Izdvojite vaše reference. Najbitnije detalje koji će kupiti vašu idealnu publiku.
Dok će neke od vas mučiti kako napišete priču o sebi a da to ne bude samopohvala. Jer vi želite da djela pričaju umjesto vas.
I to je potpuno ok. Ali da vas sada upitam nešto. Što mislite bi li ljudi kroz vaša djela mogli vidjeti tko ste vi zaista? I s kakvim ste izazovima stvarali vaš biznis i vaš brend? Priznat ćete da to ne mogu znati. Nisu vidoviti i nemaju nadnaravne moći. Da znaju ne bi postojala opcija na web stranici da napišite tu vašu priču. To vam je isto kao da sudite knjigu po koricama. Vi želite da vaši ljudi budu vidoviti i sude o vama prije nego im išta pokažete ili kažete. I upravo ta vaša priča može biti razlog da neko odabere baš vas. Vaša borba i izazovi na putu da dođete do toga gdje ste sada stigli.
I zašto biste tu priču mijenjali, prilagođavali nečijim kriterijima. Jer eto nećete im se svidjeti takvi kakvi jeste. A ako ispričate priču na drugačiji način onda to niste vi. Nije ono po čemu biste željeli da vas pamte ili vaš brend.
Napišite tu priču od početka do kraja
Stavite svoje srce na papir i otvorite se. Sjetite se te sobe u kojoj je sve počelo. Tog vašeg prvog probnog proizvoda o kojem su svi pričali sa oduševljenjem. Prisjetite se prvog klijenta kome ste to nešto uradili i pronašli mu rješenje. Pišite o tome sa najvećim žarom. Dajte svoju strast u tu priču. Magičnim riječima pokažite vašu efikasnost i da ste vi vašem čitaocu najbolje i najpraktičnije rješenje. Jer ako vi tako ne mislite o sebi, zašto bi neko drugi mislio tako.
Pokažite im da ste vi zaista pravo rješenje, ostvarenje ili zadovoljenje određene njihove potrebe, želje ili problema. Vi ste to zbog tog i tog iskustva. Razumijete ga jer ste iz te i te životne situacije došli do toga gdje sada jeste. Gorili ste. Vozilo vas je. Radilo. Pokretalo. Motivisalo. Žrtvovali ste vaš novac i vrijeme. Dali ste sebe. Falilo vam je podrške u okruženju ali ste ipak imali tu jednu osobu da vjeruje u vas. Imali ste sebe. Pokažite u toj priči da ste korak iznad vašeg idealnog klijenta i da ste pristupačni za saradnju. Udahnite tom vašem tekstu dušu vašom životnom pričom. Jer to ste vi. Vi volite to što radite i zato se dajete ne 100% već 1000%.
Kako mislite da ostvarite nekome san ako o svom snu pišete i pričate mlako i bezosjećajno?
Moju priču o meni možete pročitati ovdje.
2. DUŽINA NE ODREĐUJE DA LI ĆE PRIČA O MENI/NAMA BITI PREDUGAČKA I DOSADNA
Sigurna sam da ste do sada započeli čitati neku knjigu, tekst ili eto neku priču o meni/nama i niste mogli prestati. Jednostavno vas je nešto vuklo. Tjeralo da je pročitate do kraja. Ništa to nije slučajno kao što ni u životu nije. Emocije i energija sa kojima je nešto stvarano nas potiču da se tome posvetimo do kraja. Kao i sama suština te priče.
Ajde sada da se malo okrenemo pitanju da li će se vašim čitateljima dopasti vaša priča o meni/nama. Možda se ni vama osobno ne dopada vaša priča i htjeli bi je mijenjati, ali ne ide. Ako je izmjenite onda to niste vi. I da je ta vaša priča drugačija vi danas ne biste bili to što jeste.
S druge strane, vaša priča se ni neće dopasti ljudima koji nemaju apsolutno ništa zajedničko sa vama. A znam da ni vi sa takvim ljudima ne biste surađivali. Šta god to bilo u pitanju. Tako da smo sada i tu zbrku oko dopadanja razriješili.
Vaša priča o meni/nama će biti dugačka onoliko koliko vi možete tu priču povezati s vašim proizvodom ili uslugom. Ljudi su svakako tu da donesu odluku jeste li vi osoba s kojom žele raditi. Od koje žele nešto kupiti. Zato nastojte ići prema priči koja povezuje to što vi jeste s time što nudite. I priča neće biti niti dosadna, niti predugačka. Zapravo bit će baš takva kakvu vaši ljudi žele čuti. I kroz nju ćete se povezati s ljudima sličnih ili istih vrijednosti. A to i je najveća suština u životu ali i u poslu. Hajde da malo obrnemo igricu. Pitanje da li ćete se vi dopasti njima, obrnite. Pitajte se da li će se oni vama dopasti kao suradnici ili kupci. Jer vi zapravo gradite vaš posao po vašoj mjeri. A to uključuje i izbor vaših pravih ljudi.
3. KAKO ČITATELJIMA DATI ZANIMLJIVU PRIČU O MENI/NAMA
Šta za vas predstavlja pojam zanimljiva priča o meni/nama? Za mene je zanimljiva priča kada čitam o transformacijama, pređenim izazovima, motivacijska priča i priče iz kojih mogu naučiti nešto korisno. A to što je meni korisno ne znači da će biti korisno i vama, zar ne?
Zanimljive priče pišu zanimljivi autori. Oni se ne plaše da budu što jesu i pričaju svoju istinu ma kakva ona bila. Onima koji se bore sa sličnim izazovima će biti zabavna i insprišuća. Ljudima koji vide sebe, u tome što čitaju, na kraju će reći wow. Zapamtite to je priča o vama. Vaša priča koja nadahnjuje slične ljude da vam se približe. Da surađuju sa vama.
Kakvim ljudima vi zapravo pričate o sebi? Tko želite da vas čuje? Angažira?
Ljudi koji ne vole ljude. Koji ismijavaju tuđe životne priče. Oni koji pljuju tuđe uspjehe, izazove? Ili
Ljudi koji vole ljude. One koji podržavaju i najjača su navijačka publika. Koji aplaudiraju i govore bravo tuđim uspjesima?
Kao glavni začin te vaše motivirajuće priče postavite vašu fotografiju koja će prikazati taj vaš početak i sadašnji uspjeh.
Možda bi bilo dobro da se i vi podsjetite tog čarobnog trenutka kada je sve počelo.
4. BIRAJTE PRAVE RIJEČI I SKLAPAJTE SMISLENE REČENICE
Napišite tu vašu priču o meni/nama u wordu ili na papiru. Pročitajte je naglas. Više puta. Čitajte je sebi. I obratite pažnju na svaku izgovorenu riječ. Možda bi se uklopila neka zvučnija i efektnija riječ u određenoj rečenici.
Kao npr.
– Želim vam pomoći.
– Od neprocjenjive važnosti mi je da vama pomognem.
Slobodno editirajte, korigirajte, ispravljajte tekst. I ja to isto radim. To rade svi autori prije nego nešto objave. Jer prvi tekst je kao ideja koju treba dobro pogledati, pa tek onda razraditi i oblikovati. Ukrasite je riječima koju bi vaši idealni kupci, klijenti pretraživali u potrazi za rješenjem. Ako je to sloboda, fleksibilnost, mogućnost, samostalnost, delegiranje, podrška, razumjevanje,sigurnost, slušanje to im i istaknite. Time ćete im zadržati pažnju do kraja.
I evo, vrijeme je da kažem, hvala vam što sam vašu pažnju zadržala do kraja. Nadam se da će vam ovaj tekst pomoći da oblikujete tu vašu jedinstvenu priču o meni/nama. Zadovoljstvo će mi biti pročitati je.
Zato me se sjetite i pošaljite mi link do nje.
A ako vam zatreba pomoć ili osoba koja će da napiše tu vašu fenomenalnu priču, ja ću biti tu za vas.
Priče koje sam pisala za moje klijentice možete pročitati na mojoj stranici u kategoriji >> Moja ostvarena priča.