Davno sam pročitala frazu : „Čovjek nije logično biće koje ima osjećaje. On je osjećajno biće koje koristi logiku“.
Iz prve može zvučati zbunjujuće, ali realno svatko se od nas pronalazi u toj rečenici.
Ono na što su naši osjećaji osobito skloni je ljepota.
Lijepo može biti sve nas okružuje. Uživamo u lijepim životnim prostorima naših kuća, ali i u prirodi. Ovdje dolazi do izražaja i fizički plan. Dobro nam je poznato koliko je izgled uvijek bio važan čimbenik u životu svakog od nas. Danas se ulaže mnogo, svakako više nego prije za zdravlje i mladenački izgled. No , kako spojiti izgled, osjećaje i prirodu?
Prije sto godina je švicarski slikar Johannes Itten predavao studentima u poznatoj Bauhaus školi o bojama i redovito ih vodio u šume kako bi pokušali „uloviti„ boje raznih krajolika u različita doba godine. Tada je shvatio izuzetnu povezanost čovjeka i prirode. Shvatio je da fizički izgled svakog od nas tijekom cijelog životnog razdoblja ostaje nepromijenjen po pitanju određenih karakteristika. Među tim karakteristikama su i boje. Postavio je temelje znanja povezanosti osoba i godišnjih doba.
Dakle, svako godišnje doba ima određene boje koje mu pripadaju, a uz to svatko od nas pripada jednom od njih.
1. Ljeta su hladna i svijetla. U paleti se nalaze osim raznih nijansi plave i ljubičaste, pogotovo mauve nijanse, puder roza, svijetlo siva, razne tirkizne i boja lubenice.
2. Jeseni su tople i tamnije. Sve ono što nas asocira na njih je točno – boja meda, kestena, čokolada, crvene poput vatre, narančasta boja tikve, maslinasta, brončana i boja senfa.
3. Zime su hladne i tamne. One se mogu pohvaliti crnom, bijelom, navy, magentom, fuksijom, Ferrari crvenom.
4. Proljeća su topla i svijetla. Kada se sjetite rascvjetanih zelenih travnjaka, koraljne boje, tople tirkizne, narcis žute, narančasto –crvene, onda prepoznate njihovu paletu.
Ovo se znanje i danas koristi za isticanje prirodne ljepote, no nije jednostavno prepoznati kojem godišnjem dobu osoba pripada. Kako bih to otkrila, baziram se na Analizu boja. Kroz materijale različitih boja ispod lica i raznih ruževa za usne primjećujem reakciju između podtona i boja. Prema tome uvrštavam svaku klijenticu u jednu od navedenih kategorija. Tada klijentica uz vlastitu paletu može posložiti boje odjeće, šminke, a i kose ako želi.
Ovaj se sistem bazira na prirodnosti. Najčešće kažemo da nam odgovara neka boja koja kada ju ugledamo na sebi preuzima glavnu ulogu. Dakle mi dolazimo do izražaja nakon boje. No kod Teorije boja koju ja provodim, glavni fokus je na osobi. Oči i lice su glavni akteri, a boje su tu da „ uokviruju „ tu sliku – NAS. Taj sklad je presudan.
U prošlom stoljeću su osobito bili na cijeni kostimografi koji su znali isticati izgled pojedinih glumaca i na taj način dodati jednu novu važnu sferu.
U svakodnevnom životu boje mogu biti korisne u raznim segmentima, poslovnim sastancima, vjenčanjima, raznim formalnim događajima, ali i za našu osobnu potrebu.
Boje utječu na naše samopouzdanje a kada su skladne na osobi čine ju posebnom, ističu vrline i skrivaju u isto vrijeme mane. Zvuči zanimljivo? Što mislite – koje ste vi godišnje doba?