Koliko puta si čula nekoga da kaže: “Ma, ja nemam personalni brend.”? Zapravo, istina je da svatko od nas ima personalni brend, poput imena i prezimena ili poput sjene, koja nas uvijek prati, čak i kad je nismo svjesni. Kažu da je personalni brend ono što se govori o nama kad nismo prisutne. Dakle, čak i kad misliš da nisi ništa izgradila, tvoj brend je tu, samo što ga možda ne kontroliraš onako kako bi trebala. I to bi mogla biti greška.
Tvoj personalni brend nije nešto što biraš imati ili ne imati – on postoji čim stupiš u profesionalno okruženje, pogotovo ako se odlučiš za svijet poduzetništva. Ključno pitanje je kako ga koristiti na način koji ti donosi više prepoznatljivosti, klijenata i – najvažnije – prihoda. Jednom sam čula sjajnu izreku – da uvijek radiš za sebe, bez obzira gdje, kako i s kim radiš. I – to je to! Koliko god poslova sam mijenjala, koliko god imala različitih šefova, kolega i klijenata, jedino što je bilo sigurno i stabilno je bio – moj osobni brend.
Svaka žena koja ulazi u poduzetništvo suočava se s unutarnjim dilemama: Kako da budem autentična, a istovremeno dovoljno “ozbiljna” za klijente? Kako da naplatim svoje kreativne usluge? Kako da me prepoznaju kao lidericu u svojoj niši ili autoritet u struci? Tvoj brend mora pričati tu priču – i to kroz jasnu strategiju.
Kako vidljivost pomaže dobiti bolje preporuke i recenzije?
Znaš i sama – preporuke i recenzije su ključ uspjeha u poduzetništvu i inače kod pružanja usluga. Jak personalni brend stvara lojalnost i uticaj među klijentima i kolegama.
Nedavno istraživanje koje je pokazalo jeda će 60% lojalnih kupaca preporučiti uslugu prijateljima i obitelji, a osobni kontakt sa brendom igra ključnu ulogu u izgradnji takve lojalnosti i uticaja.
Prema LinkedIn-u, profesionalci sa jakim personalnim brendovima primaju 31% više poruka od regrutera i drugih profesionalaca i 40% je veća vjerovatnoća da će ih kontaktirati za nove prilike.
Kako sebi povećati šanse sa pametnim personalnim brendom?
Okvir VIDLJIVA daje ti strukturu da to postigneš kroz sedam ključnih elemenata: Vrijednosni stav, Iskrenost, Dopuštenje sebi, Ljudskost, Istinitost, Viziju rješenja i Aktivnost/Inovativnost.
Ovo su pitanja koja sebi možeš postaviti da definiraš i pozicioniraš svoj pametan personalni brend.
V (Vrijednosni stav)
- Koje osnovne vrijednosti želiš da tvoj personalni brend predstavlja?
- Kako te vrijednosti rezoniraju s tvojom ciljnom publikom?
- Postoje li specifične vrijednosti koje bi mogle poboljšati tvoju tržišnu poziciju?
- Kako možeš bolje uskladiti svoju ponudu s tim vrijednostima kako bi opravdala premium cijene?
I (Iskrenost)
- Na koje način si potpuno autentična u svom trenutnom brendiranju?
- Postoje li aspekti tvoje komunikacije brenda koji se osjećaju prisiljeno ili neiskreno?
- Kako tvoja autentičnost gradi povjerenje s publikom?
- Kako možeš prikazati svoje profesionalni put, uključujući neuspjehe, kako bi stvorila snažniju povezanost s publikom?
D (Dopuštenje sebi)
- Koji strahovi ili samonametnuta ograničenja te sprječavaju da potpuno izraziš svoj brend?
- Kako si možeš dati dopuštenje da preuzmeš veće rizike u svojoj strategiji brendiranja?
- Postoje li prilike koje izbjegavaš zbog straha od osude ili neuspjeha?
- Kako možeš razviti hrabrost da svoj brend predstaviš odvažnije na tržištu?
LJ (Ljudskost)
- Kako tvoj brend zadovoljava ljudske potrebe i emocije tvojih klijenata i publike?
- Ističeš li ljudsku stranu svog brenda u komunikaciji?
- Kako možeš koristiti empatiju za bolje razumijevanje i služenje svojoj publici?
- Na koje načine možeš pokazati ranjivost kako biš stvorila dublju povezanost s publikom?
I (Istinitost)
- Koliko dobro činjenice i stvarnost tvog brenda odgovaraju onome što je vidljivo javnosti?
- Postoje li nedosljednosti između obećanja tvog brenda i stvarnog iskustva?
- Kako možeš osigurati da tvrdnje tvog brenda budu potkrijepljene provjerljivim dokazima?
- Koje mjere možeš poduzeti kako biš održala istinitost i integritet svog brenda?
V (Vizija rješenja)
- Koja jedinstvena rješenja tvoj personalni brend nudi za probleme s kojima se suočava tvoji klijenti i publika?
- Koliko je jasna tvoja vizija utjecaja koji želiš postići?
- Na koje načine možeš poboljšati rješenja svog brenda kako biš bolje zadovoljila tržišne potrebe?
- Kako možeš učinkovitije komunicirati svoju viziju kako bi inspirirala i angažirala publiku?
A (Aktivnost/inovativnost)
- Koje inovativne pristupe primijenjuješ kako bi diferencirala svoj brend?
- Koliko si dosljedni u svojim komunikacijskim aktivnostima?
- Postoje li nove platforme ili metode koje bi mogla istražiti za širenje dosega tvog brenda i tvoje vidljivosti?
- Koje akcije možeš poduzeti kako biš osigurališ da tvoj personalni brend ostane dinamičan i prilagodljiv promjenama na tržištu?
Na kraju, VIDLJIVA nije samo još jedna teorija o brendiranju. To je praktičan alat koji ti pomaže analizirati svoj brend, izvući najbolje iz svojih snaga i postati profitabilna u onome što voliš raditi.
U besplatnom priručniku VIDLJIVA naći ćeš detaljan vodič kako da svoj brend izgradiš na čvrstim temeljima i usmjeriš ga prema uspjehu. Ne zaboravi da personalni brend nije isto što i samopromocija. Kad koristiš okvir VIDLJIVA, zapravo ne govoriš o sebi, nego daješ inspiraciju, ideje i informacije koje će već sutra drugi govoriti o tebi kad nisi tu. Zar to želiš prepustiti slučaju?
P.S. U desetom krugu BYOB mentorskog programa radim sa malom grupom bossica upravo na kreiranju i razvoju njihovog pametnog personalnog brenda. OVDJE možeš pročitati više i prijaviti se!
1 comment
[…] je ono pravo za mene? Na Mentorskom programu VIDLJIVA na početku karijere fokusiramo se na pitanje kako graditi personalni brend i pozicionirati se pred budućim i potencijalnim poslodavcima i […]
Comments are closed.