U razgovoru s mnogim ljudima o njihovom poslovanju i društvenim mrežama zaključila sam da stvar koja koči njihovo poslovanje su oni sami. Da budem točnija – njihovi stavovi i uvjerenja.
Za pad prometa ili skore propasti krivo je vrijeme. U smislu kiša, snijeg ili vrućina. Otišli su ljudi na more. Počela je škola. Nisu još mirovine sjele. Niski datum. Visoki datum. Na Instagramu je uvijek kriva babaroga od algoritma. Svi su krivi samo ne oni i njihove odluke.
Kada pričamo o Instagramu ono što te koči je tvoje vlastito vjerovanje.
- Vjeruješ da moraš imati LIJEP GRID i ne možeš otpustiti pa makar profil (i posao) patio. Istovremeno nemaš vremena ga uljepšavati tako da čekaš i ne objavljuješ.
- Vjeruješ da moraš imati lijep grid i objavljuješ redovito. Većinom je samo to – lijepo i reakcije nisu baš nešto.
- Vjeruješ da MORAŠ objavljivati i onda objavljuješ bez plana i strategije i ne vidiš rezultate.
- Vjeruješ da TREBAŠ profesionalne fotografije ili opremu i onda čekaš dok ti ne stigne. Opet ne objavljuješ.
- Vjeruješ da je OBJAVLJIVANJE ono što donosi pratitelje (što je djelomično istina) i za to vrijeme se fokusiraš samo na to zapostavljajući Storyje gdje bi zapravo trebala njegovati postojeće pratitelje (koji zapravo trebaju postati tvoji kupci).
- Vjeruješ da moraš imati 10.000 PRATITELJA kako bi prodala svoj proizvod/uslugu. (A to uopće nije istina.)
- Vjeruješ da možeš SAMA voditi mreže. Nitko ne može kao ti. (Propuštaš priliku za inovacijama i pomoći.)
Vjeruješ u sve ovo ili u neke od nabrojanih stvari i to je razlog zašto se ne pomičeš s mrtve točke na Instagramu. Zapela si u svom mindsetu i vrtiš se u krug.
Ne osuđujem i sve to znam jer – ja sam ti. Ja sam bila na tvom mjestu i do dan danas upadam u začarani krug pa se izbavim van samo da bih se opet našla u njemu.
E, sada, smatram da trebamo iščupati problem u korijenu. A korijen je u vjerovanju.
Kada čvrsto vjeruješ u nešto ne dozvoljavaš prostora drugom mišljenju i promjenama, a stvari u svijetu se stalno mijenjaju. Što bi neki rekli: žene mijenjaju muževe, a ti ne možeš otpustiti svoj lijepi virtualni grid.
Jedno je imati viziju i misiju, a drugo je putem prilagođavati sisteme i postupke kako bi ostvarila tu viziju.
Iako sam tek počela čitati knjigu za book club dok ovo pišem, preporučila bih ti da pročitaš Atomske Navike. Dovoljno da pročitaš prva 2 poglavlja već će ti biti jasnije o čemu pričam.
Imam jedan neobičan primjer iz prakse. Vlasnica tvrtke će čvrsto držati svoja uvjerenja, platiti nekoga da uvede promjene i na kraju izvrijeđati tu osobu i struku i odbaciti te promjene sve dok njihova tvrtka i dalje stoji na mjestu. Ne idu naprijed. Sve je u umu i sve je u uvjerenjima i navikama.
Imam i primjer iz privatnog života. Muž i ja smo bili nekoliko godina pušači. Ostala sam trudna i vrlo brzo odbacila cigarete. Jela sam čips na redovitoj bazi, a u trudnoći pogotovo. Odbacila sam i to kasnije. Već 2 godine nisam pojela čips niti zapalila cigaretu. Zapravo mi i nije bilo teško. Promijenila sam uvjerenje o tim stvarima – uvjerila sam se da mi zdravlje pati.
Ako možeš toliko čvrsto vjerovati da Instagram grid mora bit lijep zašto ne možeš toliko čvrsto vjerovati da ne mora?
Prilagodi svoje poslovanje i korištenje društvenih mreža vremenima i promjenama. To počinje od tvojih vjerovanja i navika. Kreni danas. S najmanjom sitnicom. I ponovi to. Dok ne postane navika. Ako nema rezultata onda odbaci i prilagodi dok ne bude rezultata.
Jer, vraćamo se na početnu misao, zašto ćeš se držati lijepog grida ili profesionalnih fotografija i raditi sve kako si do sada radila ako ne vidiš rezultate?