Jeste li se ikada zapitali kolika su vaša očekivanja? Jesu li pravilno postavljena?
Koliko ste si puta zadali ciljeve:
- o dobiti
- o broju klijenata
- broju pratitelja na društvenim mrežama
- o broju napisanih blogova u godini dana?
Jeste li ih sve ostvarili u zadanom roku?
Osobno si ne zadajem ciljeve, jer ako ih ne ostvarim, imam osjećaj da sam nedovoljno dobra, i da nisam uspjela, a drugi su to očekivali od mene.
Možda je nešto i u našem mentalitetu. Moraš biti dobar, bolji, najbolji – jer što će ljudi reći.
Zato donosim odluke!
Odluke koje su dobre za mene, koje me ne opterećuju, koje i ako su loše, moje su, i preuzimam odgovornost za njih.
Svjesno stavljam na stranu svoje poslovanje, kako ne bi patilo poslovanje mojih klijenata. Ne, nemojte pomisliti da patim ja. Jednostavno nešto što je zapisano u tjednom planeru, kao: napravi objave za cijeli mjesec, vuče se kroz 2-3 tjedna. I bude riješeno na kraju, ali onda kad napišem 3.tjedan i stavim si 6 uskličnika uz to 😊
Kada sam krenula s poslovanjem pisala sam 3 bloga mjesečno – danas pišem jedan mjesečno, ali to je trenutno konstanta koju želim zadržati. Da, već sam si zapisala da moram napisati za ovaj mjesec, i onda sam se našla pišući ovaj blog, a moj je na čekanju.
Ne forsirajte ono što ne ide!
Najteži su počeci u poslovanju. Nemojmo se lagati, ako nemate dovoljnu svotu novaca na računu koja može biti backup za plaćanje svih davanja prvih 6 mjeseci, pa čak i godine dana, neće biti lako.
I onda se nađete u začaranom krugu da prihvatite sve poslovne suradnje, kako bi krenuli raditi.
Iako, ruku na srce, već na samom početku shvatite da od te suradnje ništa dobro neće doći, jer radite s grčem. S istim grčem koji ste rekli da nećete imati kada budete radili sami za sebe.
Uvijek tvrdim – ako si kvalitetan tvoje će vrijeme doći. Ljudi prepoznaju kvalitetu. Prepoznaju dobro građen odnos!
Samo treba imati strpljenja čekati – a to je ono najteže, zar ne?
Zato nije dobro:
- prihvatiti suradnju na prvu
- ne uzeti probni rok da vidite jeste li match s klijentom
- raditi si pressing da nešto morate – ne morate ništa!
- slijediti slijepo što drugi rade i govore – ne morate pročitati sve knjige, poslušati podcaste, niti upisati akademije koje će vas naučiti poslovati.
- raditi ono u čemu ne uživate – ne, ne morate biti na svim društvenim mrežama, ako vam to stvara nelagodu.
Postoje neki koraci koje ljudi ne spominju, a važni su za vaše poslovanje.
Zato:
- tražite povratne informacije svojih klijenata
- obucite jednom godišnje cipele svojih klijenata: razmišljajte kao oni – mogli bi se iznenaditi rezultatom koji ćete dobiti
- ne kopirajte druge – dozna se prije nego što mislite!
Ne, nije poduzetništvo za sve! I u tome nema ništa loše. Znam ljude koji su izvrsni konobari, prodavači, rade za druge i uživaju u svom poslu. I u tome nema ništa loše. Oni su donijeli odluku da daju najbolje od sebe na poslu kojeg rade. I hvala im na tome!
Zapamtite: ono što je najbolje u mojim očima, ne mora biti u vašima. Jesam li ja vaš idealni klijent ili poslovni suradnik? Ne mora značiti! Nemamo svi iste afinitete – i u tome je čar!
Važno je znati što želite i u tom smjeru živjeti život!