Svi smo mi naučeni gledati na život iz te neke svoje, sigurne perspektive, gdje je A uvijek jednako B, gdje su stvari predvidive i očekivane, gdje razumijemo što se i zašto dogodilo.
Ali je li to doista tako ili je sve samo privid?
Ukoliko ste krenuli u poduzetništvo vjerujem da vam je brzo postalo kristalno jasno da sigurnosti ustvari nema, da je sve privid, sigurna kućica koju ste kreirali svojim mislima i uvjerenjima.
A poduzetništvo tu kućicu drma.
Kao u priči o Tri prašćića, kad dođe vuk i otpuše kućicu od slame. Onda si složite neka nova uvjerenja, sigurni da sad znate bolje, da vam je sad sve jasno, ali opet dođe zločesti vuk (a.k.a. izazovi poduzetništva) i otpuše i ta nova uvjerenja kao kućicu od dasaka.
Sad vam je već jasno gdje priča vodi i pitate se: što su to moje cigle u poduzetništvu, cigle kojima ću izgraditi stabilan posao? Ali pitanje koje si ustvari trebate postaviti je: što je to što će držati moje cigle na mjestu, da vuk ne može ništa mojoj kućici? Što je vezivno sredstvo?
Jer cigle su različite za svaku od nas, ovisno o poslu kojim se bavimo, proizvodima ili uslugama koje kreiramo i ciljnoj grupi kojoj to nudimo. Ono što ih drži stabilno na mjestu je uvijek isto: poduzetnički mindset.
Tema je preširoka da stane u jedan tekst i zato ću danas navesti samo jedan sastojak dobrog vezivnog sredstva: promjenu perspektive. Kad na isti problem gledate sa različitih strana, možete pronaći i više rješenja za njega i zatim odabrati ono koje vam u tom trenutku najviše odgovara.
Evo nekoliko primjera kako vam postavljanje pravih pitanja može pomoći da promijenite perspektivu i tako nađete nove odgovore za bolje poslovanje:
Ovo je nemoguće! možete pretvoriti u A kako je moguće?
Ne znam kako riješiti ovaj problem! možete pretvoriti u A što znam vezano uz ovaj problem?
Nitko ne kupuje! možete pretvoriti u Što sve mogu uraditi da nađem svoje kupce?
Misle da sam preskupa! možete pretvoriti u Na koji način mojim klijentima mogu pokazati vrijednost koju dobivaju angažirajući/kupujući od mene?
Nema dovoljno kupaca za moj proizvod/uslugu na našem tržištu! možete pretvoriti u Na koji način mogu proširiti svoje tržište? Što mi treba da na postojećem tržištu povećam potražnju za moj proizvod/uslugu?
Ništa mi ne ide od ruke! Možda poduzetništvo i nije za mene! možete pretvoriti u Što je to što me privuklo poduzetništvu i kako tome mogu dati veći značaj već danas?
Kako vam ide promjena perspektive?
Photo by Anika Huizinga on Unsplash
1 comment
[…] sebi- da imamo pravo biti frustrirane, kao i razlogu naše frustracije. Ponekad samo drugačiji pristup osobi ili događaju, radi veliku […]
Comments are closed.