Sedam koraka za uspješno upravljanje promjenama na poduzetničkom putu

by Dragica Marjanović
151 views

Promjene su neizbježan dio života i poslovanja, ali ih mnoge poduzetnice izbjegavaju zbog nelagode koju sa sobom nose. Ipak, upravo u tim promjenama kriju se prilike za osobni i profesionalni rast, kao i za rast vašeg biznisa. Da biste unaprijedile svoj biznis i dosegle sljedeći nivo, ključno je razumjeti i prigrliti promjene, a ne izbjegavati ih. 

Na vlastitom primjeru ću pokazati kako promjena može postati katalizator uspjeha i pomoći vam da svoj biznis podignete na viši nivo. Nakon 25 godina uspješne menadžerske karijere odlučila sam napustiti korporaciju i posvetiti se izgradnji svog online coaching biznisa. Ova promjena, iako izazovna, bila je ključna za moj profesionalni rast i osobno zadovoljstvo te mi je pomogla da ojačam vjeru u sebe.

Ovdje dijelim sedam koraka koji su mi pomogli da izgradim svoj coaching biznis i lansiram ga na viši nivo u samo dvije i pol godine. Ovi koraci nisu univerzalna pravila, već smjernice koje vam mogu olakšati proces. Prilagodite ih svom biznisu i trenutnim okolnostima kako biste učinkovitije upravljali promjenama i potaknuli rast svog biznisa.

1. Identificirajte što želite promijeniti i zašto


Jasno definiranje ciljeva prvi je korak na putu prema uspjehu. Kada sam odlučila napustiti korporativnu karijeru i posvetiti se coachingu, postavila sam si konkretan i mjerljiv cilj:  “Želim izgraditi uspješan online coaching biznis unutar dvije godine.” Ova odluka nije bila samo profesionalni iskorak, već i ostvarenje moje želje da radim ono što me ispunjava, biram svoje klijentice i uživam u vremenskoj i financijskoj slobodi. Kombinacija mog menadžerskog iskustva s provjerenim coaching tehnikama najboljih svjetskih škola omogućila mi je da razvijem učinkovit proces koji pomaže mojim klijenticama da ostvare svoje ciljeve i uživaju u procesu. 

2. Budite proaktivne i napravite plan


Nakon postavljanja konkretnog  cilja, sljedeći korak je izrada detaljnog plana aktivnosti. U prvoj godini, fokusirala sam se na izgradnju online prisutnosti. Lansirala sam web stranicu, pokrenula blog i započela slanje newslettera kako bih stvorila bazu pretplatnica. Iako je moj newsletter u početku imao samo desetak pretplatnica, to me nije obeshrabrilo. Otvorila sam profile na Facebooku i Instagramu te organizirala besplatne konzultacije kako bih bolje razumjela potrebe i izazove svojih potencijalnih klijentica. 

U drugoj godini poslovanja, kako bih proširila doseg i približila benefite coachinga većem broju žena, počela sam organizirati besplatne webinare. Ovi webinari omogućili su većem broju žena da se upoznaju s mojim radom, što je značajno povećalo broj članica u mojoj zajednici.

3. Poduzmite prvi korak 


Nakon izrade plana, ključno je odmah krenuti u akciju. Moj prvi konkretan korak bio je lansiranje web stranice i bloga, koji su mi bili osnovni kanali za komunikaciju s potencijalnim klijenticama. Istovremeno, pokrenula sam newsletter i aktivirala profile na društvenim mrežama kako bih izgradila online prisutnost. Iako su početni izazovi uključivali nisku vidljivost i ograničen broj pretplatnica, s vremenom su mi ove platforme omogućile širenje zajednice.

4. Budite dosljedne


Dosljednost u provedbi isplaniranog je ključna za uspjeh. Ovakav pristup osigurava ne samo učinkovitu realizaciju planova, već i njihovu prilagodbu prema stvarnim potrebama klijenata i postignutim rezultatima. Na primjer, u prvoj godini poslovanja primijetila sam rast interesa za grupni rad, što me potaknulo da osmislim grupni program “Život po tvojoj mjeri”. Program je ubrzo stekao popularnost, a nakon što je prva grupa žena završila program i izrazila želju za nastavkom suradnje, odlučila sam pokrenuti membership program i online platformu za kontinuiranu podršku u osobnom i poslovnom razvoju. Ova dosljednost u prilagodbi ponude omogućila mi je rast i stabilnost mog biznisa, čime sam dodatno učvrstila vjeru u svoj uspjeh. 

5. Provjerite napredak


Redovito analizirajte rezultate svojih aktivnosti. Praćenjem uspjeha kampanja, broja prijava na webinare i povratnih informacija od klijentica pomoglo mi je da shvatim što funkcionira, a što ne. Na primjer, ako su neki webinari bili manje uspješni, prilagodila sam ih kako bih bolje odgovarali potrebama ciljne publike. Također sam optimizirala sadržaje na društvenim mrežama i blogu te unaprijedila strategiju za privlačenje novih klijentica. 

6. Fokusirajte se na ono što želite postići


Kroz sve promjene i izazove, nikada nisam gubila iz vida svoju viziju – izgraditi zajednicu vrijednih i sposobnih žena dobrog srca koje se međusobno podržavaju i rastu uz moju mentorsku podršku. Ova vizija bila je moj glavni motivator i vodilja u svemu što radim. Fokus na nju omogućio mi je da usmjerim aktivnosti prema stvaranju prostora u kojem se žene osjećaju podržane, motivirane i sposobne ostvariti svoje ciljeve. Izgradnja takve zajednice nije bila samo poslovni cilj, već i osobna misija koja me ispunjava i daje smisao mom radu. Moj fokus i dalje je usmjeren na budućnost i praćenje potreba mojih klijentica – sljedeće godine planiram održati prvi premium retreat za moje klijentice i uživam u pripremama za taj događaj.

7. Pohvalite se i nastavite


Zahvalnost je ključ održivog uspjeha. Zahvalna sam svakoj ženi koja mi je rekla “da” i pridružila se mom programu, ali i onima koje su mi rekle “ne”, i oslobodile prostor za moje idealne klijentice. Redovito prakticiranje zahvalnosti, osobito za male uspjehe, pomoglo mi je da zadržim pozitivan stav i motivaciju. Svaka faza mog poslovanja – od lansiranja web stranice do kreiranja membership programa – bila je prilika za rast, slavlje i učenje. Integriranjem zahvalnosti u  svakodnevnu rutinu, naučila sam kako više vjerovati i cijeniti sebe te uživati u procesu promjene što je ključno za uspjeh u poslu.

Pridružite se Masterclassu!

Detaljnije o promjenama na poduzetničkom putu pričat ću na Masterclassu “Promjene kao pokretačka snaga za izgradnju uspješnog online i proizvodnog biznisa”, koji ću održati 27.8. u 10 h na Zoomu, zajedno s mojom klijenticom Sanjom Tot, ženom koja stoji iza brendova Nisha i Stena. Ne propustite priliku da saznate kako smo zahvaljujući promjenama izgradile uspješan online i proizvodni biznis. Prijave su putem ovog linka. Vidimo se!

You may also like

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More