Dok sam šćućurena na kauču gledala još jednu epizodu Gilmoreica, pomislila sam kako je Lorelai zapravo odličan uzor poduzetnicama. Iako je vođenje malog pansiona sporedna priča u seriji, možemo izvući hrpu korisnih lekcija iz njenog primjera.
U ovom tekstu izvukla sam 3 stvari koje o poduzetništvu možemo naučiti od Lorelai Gilmore.
1. Važnost uključivanja lokalne zajednice
Prije nego što je Lorelai prvi puta službeno otvorila vrata svojeg malog pansiona Dragonfly Inn, organizirala je probu. Građanima Stars Hollowa omogućila je besplatno noćenje.
Ovaj događaj je značajan iz perspektive poduzetništva iz više razloga. Prvo, kada tek krećemo sa biznisom, pametno je proširiti riječ među poznanicima. Zar postoji bolji način za približiti uslugu nego da ju ponudiš onima koji će navijati za tebe?
U ovom konkretnom slučaju, sugrađani vjerojatno imaju rodbinu ili prijatelje koji će im u budućnosti doći u posjetu, tako da im je Dragonfly Inn prvi na popisu preporuka.
Drugo, prije nego što su službeno otvorena vrata tvojeg biznisa, mudro je napraviti probu. Ideja probe s ljudima koje znaš odličan je izvor povratnih informacija. Iz prve ruke Lorelai je saznala što njene „probne“ goste muči bez da je morala otvarati knjigu žalbe.
Dok joj ne dođu prvi službeni gosti, imala je dovoljno vremena za sve ispraviti. Naravno, povratne informacije treba uzeti sa zrnom soli. Pogotovo one od gradonačelnika Taylora.
2. Obraćanje različitim ciljnim skupinama i čuveno „nemoj staviti sva jaja u jednu košaru“
Ako si gledala seriju, primijetila si da se u Dragonfly Innu stalno nešto događa. U jednoj epizodi održava se vjenčanje, u drugoj skup posvećen javorovom sirupu, u trećoj su tu biciklisti, u četvrtoj se tamo odvija dobrotvorna modna revija, u petoj dječji rođendan.
Lorelai je identificirala različite ciljne skupine. Zapravo, ako se u bilo kojem biznisu usmjerimo samo na jednu ciljnu skupinu, velika je šansa da naš biznis neće rasti.
Iako se sve više ide prema specijalizaciji, dobar biznis trebao bi biti fleksibilan i kreativan.
Tako Lorelai koristi puni potencijal svojeg pansiona. U njemu održava različita događanja, a nerijetko (kao u slučaju s biciklističkom utrkom) surađuje s gradom.
Iz ovog primjera vidimo i da „nije stavila sva jaja u jednu košaru“. Kalendar i prostor pansiona može popuniti na različite kreativne načine bez straha da će joj ponestati potencijalnih gostiju.
3. Privlačenje dodatnim sadržajem
Da, spavati u udobnom krevetu i lijepoj sobi je super. Ipak, to je rijetko jedini razlog zašto će netko posjetiti određenu lokaciju. Lorelai je u sklopu svojeg pansiona imala staju s konjima i mogućnost jahanja, knjižnicu u kojoj su s pažnjom odabirali knjige, društvene igre te restoran s odličnom ponudom hrane.
Osim toga, u krugu pansiona zaljubljenici u prirodu mogli su planinariti ili voziti bicikl. Isto tako, sam grad je imao izobilje manifestacija (bez obzira koliko se neke činile blesavima).
Što nas dovodi do posljednje točke, a to je da bi svaki biznis trebao nuditi više osim gole usluge ili proizvoda.
Pišeš li ovakve korisne blog postove za svoje potencijalne klijente? Nudiš li kakav dodatan sadržaj ili pogodnost? Ili možda besplatne prve konzultacije? Daješ li popust na dugoročnu suradnju?
Nadam se da će te primjer Lorelai potaknuti da implementiraš neke od ovih stvari i u svoj biznis. A ako još nisi, obavezno upali Netflix i pogledaj Glimoreice. Obećajem, nećeš požaliti.