Dejana Milković podijelila je s nama svoju inspirativnu priču. Uz svoj stalni posao odlučila je otvoriti i obrt te nuditi usluge virtualnog asistenta. Pročitajte kako je tekao njen put od viličaristice do virtualne asistentice!
Možeš li nam se ukratko predstaviti.
Pozdrav svima, ja sam Dejana Milković,sretno rastavljena majka dvojci sinova, zaposlenica i poduzetnica.
Zaposlena sam u Ikea Zagreb, kao viličaristica u logistici i s obzirom da imam specifično radno vrijeme, gdje polovicu dana imam slobodno, odlučila sam pronaći način kako da to vrijeme kvalitetno ispunim i tako sam krenula i u vode virtualne asistencije.
Kao virtualna asistentica, preko svog obrta Virtuos pomažem preopterećenim poduzetnicima da delegiraju dio svakodnevnih zadataka kako bi imali više vremena posvetiti se razvoju svog poslovanja. U svakom poslovanju postoji dio radnih zadataka koji nisu ključni dio poslovanja i ne donose profit već su zadaci koji se moraju odraditi no na njih se gubi dragocjeno vrijeme. Tu ja uskačem i prezaposlenim poduzetnicima pomažem da delegiraju ono što ih opterećuje kako bi se oni mogli više vremena posvetiti svom core dijelu poslovanja.
Što te privuklo da postaneš virtualni asistent? Kad si prvi put čula za taj pojam?
Godinama sam tražila kako bih mogla stvarati nešto svoje i kako se sve u životu događa u vrijeme kada smo spremni vidjeti znakove, tako sam ja prošle godine u listopadu naletjela na Martinu Žgombu i njen program za virtualne asistente. Bila sam među prvim polaznicama programa i to je bila odlična odluka jer je ta odluka pokrenula lavinu u promjeni mog života i načinu razmišljanja.
A i divan je osjećaj kada napokon pronađeš ono nešto što si godinama tražila za sebe. Čvrsto sam odlučila da krećem u svoju poslovnu priču nakon završetka programa i to sam ostvarila ove godine u veljači. I polako, svojim ritmom, gradim svoju poslovnu priču..
Smatraš li da su poslodavci u Hrvatskoj dobro upoznati s tim što sve VA može za njih napraviti?
Ne, nikako nisu dobro upoznati. No. zato smo mi, virtualni asistenti ambasadori tog zanimanja i tu smo da upoznamo poduzetnike sa pojmom VA i dodatno im objasnimo što i kako im virtualni asistenti mogu pomoći u njihovom poslovanju.
Klijenti su uvijek iznenađeni sa jednostavnošću suradnje te benefitima koje donosi suradnja a to je najčešće da im oslobodimo vrijeme koje su gubili na radne zadatke koji im ne donose profit.
Zbilja, tko se još bori sa izdavanjem računa sam, ako to stvarno ne mora?!
Evo da ih educiramo, koje sve usluge nudiš?
Kao virtualni asistent pružam razne usluge, ovisno o potrebama klijenata no izdvojila bih slijedeće:
- administrativne usluge, pisanje ponuda, izrada računa, odgovaranje na mailove, zakazivanje sastanaka, postavljanje i redovno slanje newslettera te što god klijentu pomaže da još više uštedi vrijeme i posveti se svom core poslu.
- izrada landing stranica za razne programe te proizvode, ovisno s čime se bavi klijent
- organizacija webinara gdje preuzimam cijelu tehničku organizaciju online eventa, od izrade landing stranice sa opisom eventa i prijavama, komunikacije preko emaila sa prijavljenim polaznicima do podrške prilikom održavanja online eventa.
Još poduzetnici nisu sigurni kako da surađuju sa virtualnim asistentima niti kako to izgleda pa ih pozivam neka se jave ako imaju nedoumice.
Neka probaju jedan mjesec surađivati sa virtualnim asistentom. To je dovoljno vremena da uvide da li im odgovara takva suradnja, te da li žele nastaviti ili ne. Mogu biti samo na dobitku jer ulaganje u suradnju sa virtualnim asistentom im donosi benefit vremena koje im sigurno nedostaje, a tu je, samo ga možda organiziraju na ne baš optimalan način koji bi pridonio njihovom napredku. Bitno je naći svoj ritam i organzaciju vremena u poslovanju ali i u privatnom životu.
Jesi li imala podršku okoline kad si odlučila postati poduzetnica?
Kada si siguran u svoju odluku i kada pronađeš smjer u kojem želiš ići, mislim da te okolina ne može pokolebati niti umanjiti tvoju strast. Dio moje okoline bio je poprilično skeptičan i nisu me shvatili, drugi dio me nije razumio ali me podržavao… I to je sve u redu.., Ja sam sama sebi bila najveća podrška..
Podršku sam pronašla i u predivnim ženama koje sam upoznala online, što u ovoj predobroj grupi što preko online programa koje sam pohađala.
A kako si došla do prvih klijenata?
S obzirom da sam se pronašla u novom zanimanju gdje apsolutno nitko nije čuo za to, bilo je malo izazovnije doći do klijenata a samim time meni osobno i zanimljivije.
Krenula sam sa svojom okolinom poduzetnica gdje sam ih upoznala sa pojmom virtualnih asistenata te sam im ponudila besplatnu suradnju u zamjenu za preporuku… Zatim su polako stizali upiti preko društvenih mreža.
Odlučila sam odraditi nekoliko suradnji besplatno i tako je to polako krenulo…
Većinom suradnje stižu preko društvenih mreža ili po preporuci.
Koji su najveći izazovi s kojima si se dosad susrela?
Definitvno najveći izazov je bila nesigurnost u sebe i strah od isticanja, onako iskreno da kažem. No, svemir je znao sa čime se borim i poslao mi program Maje Puškarić namjenjen baš ženama koje se bore sa tim izazovima i eto me, intervjuira me Marina Biljak za svoju zajednicu BYOB žena. Zar to nije divno i hrabro?
S obzirom da zapravo radiš dva posla, vjerujem da je teško naći vrijeme za odmor. Kako se nosiš s time? Jesi li kad bila na rubu burnouta?
Prvi puta kada sam pročitala ovo pitanje, moj komentar je bio “uff previše puta me posjetio i slomio” – nisam ga predosjetila nego sam zanemarivala znakove!
No, moram priznati da sam zadnjih godinu dana bila u nekom stanju konstantnog ruba. Tek sad , zadnja 2 mjeseca mogu primjetiti da sam mnogo bolje.
Zašto?
Zato što sam reorganizirala život, stvorila više slobodnog vremena i sebe stavila kao prioritet.
Od početka svoje poslovne priče slušam sebe i krećem se svojim ritmom, pa makar to značilo da nestanem na 2 mjeseca preko ljeta i posvetim se sebi jer mi je to bilo prijeko potrebno. To si sigurno i ti primjetila. Da nisam napravila odmak ovo ljeto, vjerujem da bih sada bila poprilično nezadovoljna i nesposobna nositi se sa svakodnevnicom.
Kada sam ja ok svi ostali aspekti života i poslovanja funkcioniraju odlično.
A odlična stvar je što poslove za klijente mogu odrađivati sa plaže, iz kafića iz bilo koje države, tako da sam definitvno iskoristila tu prednost ove godine. A onako iskreno, virtualna asistencija me uopće ne umara, baš uživam u tom poslu.
Kako uspjevaš sve uskladiti? Full-time posao i svoje klijente?
Moja glavna metoda za usklađivanje full time posla i posao virtualnog asistenta je bilo da analiziram što mi troši najviše energije te da taj dio promjenim.
Bio je to upravo moj full time posao u Ikea Zagreb. Nakon što sam tamo dogovorila radno vrijeme koje mi bolje odgovara i dogovorila da radim samo 12 dana u mjesecu, sve se posložilo, a i stanje stalnog rubnog burn outa je nestalo. Imam mnogo više vremena i energije za sve, i za virtualnu asistenciju i za privatni život. Unaprijed znam raspored u Ikei tako da prema njemu planiram sve ostale dane. Organiziram tjedan po tjedan, ovisno o radnim zadacima koje imam za klijente i privatnim obvezama.
A ne manje bitna stavka jest i da sam djecu reorganizirala. Delegirala im dio kućanskih zadataka, rasporedila kada koji što odrađuje i vjerujte, život je mnogo lakši i ljepši.
Sve se može kada se poslože prioriteti u životu.
Dođe li ti ikad želja da odustaneš?
Ne, odustajanje nije opcija.
Jasno to mogu reći i napisati. Nisam ovoliki put prošla pa da odustanem od svojih snova i želja.
Izazovi na putu nisu tu da nas zaustave nego da ih preskočimo i naučimo lekciju od njih.
Kako da uopće pomislim da odsutanem kada se darivanje u BYOB grupi pretvori i u divnu suradnju gdje me Ivana gane, spomene u BYOB članku i ukaže mi kako sam postala dio njenog rasta i prelaženja vlastitih strahova.
To me neizmjerno veseli i to je jedan od mojih ZAŠTO?
Biti dio nečijeg osobnog ili poslovnog uspjeha je neizmjerna čast i to je jedan od razloga zašto mi odustajanje ne pada na pamet.
Što bi voljela poručiti ženama koje tek kreću u poduzetništvo?
Budite hrabre i ne ustručavajte se pitati za pomoć. Jedan neuspjeh, izgubljena bitka ne znači da je rat izgubljen, samo treba promjeniti perspektivu.
Ako ste sigurne u svoju poslovnu ideju, budite najveća podrška sama sebi i ne odustajte od svojih snova, krećite se svojim ritmom.
I za kraj, gdje te mogu pronaći budući klijenti?
Aktivna sam više manje na svim društvenim mrežama, pa kada se odlučite napraviti taj prvi korak u delegiranju zadataka koji vas preopterećuju možete me naći u BYOB grupi, na mojoj stranici Dejana_virtualni_asistent, INSTAGRAM, FACEBOOK. Veselim se našim razgovorima.