#SmallMarketingTalks
Zašto mi objavljivanje na društvenim mrežama ne donosi rezultate?!
Društvene mreže mjesto su gdje većina nas boravi. Komuniciramo putem njih. Inspiriramo (se). Ili, jednostavno, provodimo dio dana konzumirajući njihov sadržaj. Većina nas ih “dobro poznaje”. I osjećamo se ugodno koristiti ih.
Međutim, u nekom periodu života dođe taj neki trenutak kada odlučimo započeti društvene mreže koristiti kao kanal poslovne komunikacije. Kanal putem kojeg želimo svom biznisu dovoditi klijente. To je trenutak u kojem se dosta toga mijenja u našem pristupu društvenim mrežama. Trenutak kada trebamo napraviti razliku – koristimo ili društvene mreže kao konzument ili kao content creator, odnosno u poslovne svrhe.
U utorak, 6.6.2023. godine, za članice naše BYOB grupe organizirala sam prvo marketinško druženje, naziva #SmallMarketingTalks, uživo u Zagrebu. Bossice koje su se odazvale ovom druženju htjele su čuti stručno mišljenje o tome “Zašto mi objavljivanje na društvenim mrežama ne donosi rezultate?!”, a ja ću s vama podijeliti uvide do kojih smo skupa došle.
Naše poslovno putovanje na društvenim mrežama započinje s promjenom razmišljanja o tome tko “sjedi” s druge strane ekrana. Dok je do sada to bila naša prijateljica, određeni content creator ili neki biznis, od danas su to naši potencijali klijenti s kojima se želimo povezati. Želimo da dobiju dojam da smo mi njihov prvi izbor u rješavanju problema koji imaju. Problema kojeg naša usluga ili proizvod rješavaju. U tom trenutku mi više ne stvaramo sadržaj, o tome kako smo proveli dan, na primjer, koji je zanimljiv našim prijateljima, nego stvaramo s namjerom da, našem idealnom klijentu, najbolje moguće predstavimo naš proizvod ili uslugu.
Prvo #SmallMarketingTalks druženje održalo se u Gušt Beauty Boutique-u. Okupilo se nas sedam Bossica koje smo, uz kavu, čaj, limunadu i macaronse, pregledavale naše društvene mreže te diskutirale o potencijalnim razlozima koji stoje na putu boljeg dosega našeg poslovnog profila. U dvosatnom druženju došle smo do nekoliko zaključaka.
Prvi dio zaključaka odnosio na to što društvene mreže nisu, odnosno što jesu ako ih koristimo u poslovne svrhe.
Što društvene mreže nisu kada ih koristimo u poslovne svrhe:
- Nasumično objavljivanje objava u nadi da će netko možda skužiti što smo mi htjele reći.
- Mjesto na kojem pričamo samo o sebi.
- I definitivno nisu mjesto na kojem komuniciramo s nepoštovanjem prema osobama koje čitaju naše objave.
Što društvene mreže jesu kada ih koristimo u poslove svrhe:
- Izrada sustava predstavljanja našeg biznisa kako bismo, našem idealnom klijentu, mogle lakše približiti našu ponudu.
- Mjesto na kojem komuniciramo sa svojim idealnim klijentom na način da on razumije kako bi mogao najlakše doći do naše usluge ili proizvoda.
- Mjesto na kojem komuniciramo s poštovanjem prema ostalim korisnicima društvenih mreža kako bi ostavile utisak profesionalke.
Drugi dio druženja brainstormale smo razloge zašto možda naši poslovni profili na društvenim mrežama ne dosežu željene rezultate. Složile smo se da su najčešći mogući razlozi:
- Naša ciljana skupina se ne nalazi u dovoljnom broju na društvenoj mreži na kojoj smo prisutne, tj. trebamo napraviti određenu promjenu u našem prodajnom lijevku.
- Kada pripremamo objave zaboravljamo što tom objavom želimo postići. Koji je cilj objave. Namjera. Ovo je nešto što moramo imati na pameti kada stvaramo sadržaj za društvene mreže. Nije isto pripremati objavu s namjerom da ju ljudi podijele, sačuvaju ili obave kupnju.
- Nisu nam usuglašeni vizuali i tekstovi. Jedni s drugima. Ali i s namjerom objave. Kako bi “naši ljudi” kliknuli na objavu i obavili namjeru koju smo postavili, svi elementi objave trebaju jasno komunicirati koji je sljedeći korak koji želimo da poduzmu.
- Naše objave ne komuniciraju jezikom našeg idealnog klijenta.
- Ne koristimo sve mogućnosti koje nam nudi društvena mreža za koju smo se odlučile. Svi komunikacijski kanali imaju svoje mogućnosti kako povećati doseg sadržaja. Kada odlučujemo putem koje društvene mreže ćemo dolaziti do svojih idealnih klijenata, bilo bi dobro da se informiramo o njenim mogućnostima. Kako bismo najbolje mogle iskoristiti sve ono što nudi.
Ako i tebe zanimaju marketinške teme o unaprjeđenju tvog biznisa, možeš biti dio #SmallMarketingTalks druženja. Druženja se odvijaju jednom do dva puta mjesečno u Zagrebu i besplatna su za sve članice BYOB grupe. Svako sljedeće pravovremeno će biti najavljeno u Facebook-grupi.
Ja sam Slavica Basarovska. Stojim iza brenda Visual Design Story, na Instagram-u i na Facebook-u, te mi je cilj pomoći ti da, koristeći različite marketinške alate, lakše dođeš do svog idealnog klijenta.
U svom radu koristim kreativni pristup izrađen baš po tvojoj mjeri i u skladu s tvojim ciljevima. Moj glavni fokus je definiranje i optimiziranje konkretnih koraka tvog prodajnog lijevka ukoliko su u njega uključeni Instagram i Facebook, kako prvi korak, kao i web-stranica kako sljedeći korak. Za više informacije piši mi na mail: visualdesignstory@gmail.com