Uz toliko dostupnih informacija i stručnjaka, možda iznenađuje da poduzetnici ne prihvaćaju tj. ignoriraju njihove savjete i zbog toga biznisi propadaju ili se niti ne uspiju razviti.
“Kako da svoju uslugu, koja je fenomenalna i treba im, korisna je, probijem u tvrtke? Pa njima to baš treba!”
Možda, ali oni je ne žele.
Ovo marketinški spada u “odbijanje znanja i stručnog stava tj. činjenice da drugi ne žele tvoj proizvod” ili da možda treba osmisliti neki posve novi pristup, educirati ljude o tome i stvoriti potražnju. A to – ne ide preko noći.
Razlozi izbjegavanja planiranja
Evo nekoliko razloga koje sam ja, kao voditelj projekata, voditeljica sama svog biznisa te kao konzultant i poslovni coach puno tvrtki i ljudi primijetila tijekom godina, zbog kojih poduzetnici izbjegavaju poslovno planirati i što bi moglo pomoći, a vi dodajte svakako svoje:
NESTRPLJIVOST
“Ja se volim baciti na posao, nemam vremena razmišljati i planirati – pa koliko to treba vremena?!” se čini kao dobar razlog.
“Pa kako je ona uspjela u kratkom roku? Zašto ja ne bih mogla?” – možda, ali uspjeh je kao kompleksan kolač, koji se sastoji od puno sastojaka i prati određeni process pripreme kao i dodatak talenta kuharice. Ako bilo što fali od sastojaka, njihove kvalitete, redoslijeda, umješnosti i strpljenja kuharice do peći, pleha, temperature i vremena pečenja – rezultat će izostati. A većina ljudi previse simplificira što je sve potrebno za uspjeh i radi neznalačke usporedbe.
Vishen Lakhiani, iz Mindvalley-a 10 godina je tražio poslovni model!
NEMATE PRETHODNO ŽIVOTNO ISKUSTVO
Iskustvo strukturiranog, dovoljnog planiranja određenih ključnih “sastojaka” poslovanja koji te na fleksibilan način vodi k ostvarivanju cilja.
Ako ne znaš kako planirati, nećeš niti planirati. Svako planiranje nije za poduzetnike, jer ako je previse toga – onda paralizira ljude. Treba pronaći “dovoljno dobar” sistem planiranja. Imati poslovni model je važnije od planiranja radi planiranja, a to mi ljudi često prekočimo.
I ako nemaš iskustvo kroz koje te je netko proveo da naučiš – flexibilno pristupati planu, vjerovat ćete u većini slučajeva, kao I ja kada sam krenula planirati – da je posve besmisleno jer sve što sam zaplanirala se krenulo mijenjati odmah!
STRAH OD RIGIDNOSTI – “plan me previše sputava”.
Pa kao i plan dijete, on je mapa puta. Ako je se ne pridržavaš, nećeš smršaviti jer mršavljenje se neće dogoditi samo od sebe.
S druge strane, sama postavljaš plan. Ako ga želiš promijeniti – u čemu je problem?
Često je problem kod ljudi koji ne vole predanost, jer misle da negdje drugdje gube, odlučiti se za samo jedno i postaviti prioritete. Što možeš? Ovo je klasična boljka kreativaca, multipotentialitea (ljudi koje zanimaju gomile stvari), ali postoji način planiranja prilagođen za njih pa možeš raditi s coachem, koji je poput mene multipotentialite sam ili zna o čemu se radi.
PRETJERANA OPTIMISTIČNOST I SAMOUVJERENOST
Harvard Business istraživanje pokazalo je da su poduzetnici upravo takvi i da zbog toga donose lakše riskantne odluke te precjenjuju svoju vjerojatnost uspjeha.
Optimizam često vodi do nerealnih uvjerenja u pozitivne rezultate, pogotovo ako je povezan s nedostatkom znanja o biznisu i marketingu.
Na primjer. Moja klijentica određen struke radila je s jednim mentorom program na kojem je u 6 mjeseci iznjedrila fenomenalnu uslugu, za idealnu publiku, posložila cijeli paket proizvoda i lansirala vrlo uspješno. Problem se pokazao s vremenom jer ta ciljna skupina – nema dovoljno novca, a i velika je niša tj. malo ih je. Moja klijentica je otišla na poslovno savjetovanje, gdje su joj rekli – ma pusti to, od toga nema para, odi nudi to firmama.
Doslovno je to napravila i – ništa se nije desilo.
Ne možemo misliti samo matematički – oni imaju para, njima to treba, easy peasy.
Stvari tako ne funkcioniraju. Jer ako oni ne vide vrijednost u tome što ti nudiš, ako njihovi poslovni ciljevi su potpuno drugačiji od onoga što ti misliš da bi njihovim ljudima bilo ljudski dobro, nećeš prodati.
PROCRASTINATION
Ili odugovlačenje s onim što mi “smatramo” ozbiljnim, teškim ili jako bitnim našem srcu i duši.
I još je veći problem kada smatramo da to ne radimo, jer to nam je onda potpuna slijepa točka.
Odugovlačenje JASNOĆE (u vidu planiranja ili postavljanja ciljeva) je nekako ugodno.
Jako si busy, skačeš od prilike do prilike i imaš osjećaj da nešto radiš, ali bazično – izbjegavaš se suočiti s onim ledenjakom ispod.
To radimo svi i na puno načina.
Istraživanja pokazuju da samo 13% ljudi postavlja ciljeve. Od toga samo 3% njih zapiše cilj i plan kako doći do njega. 10 godina kasnije, ljudi koji postavljaju ciljeve 2x više zarađuju, a ovi od 3% koji zapišu i do 10 puta više od ovih 97.
I ne, ne moraš postavljati ciljeve, postoje i drugi načini kako se možeš planski aktivirati da dovedeš stvari u svoj život ????
Počni planirati. Samo je pitanje– kako ga napraviti da ti bude ugodno i zabavno, a da te ne paralizira?
Koliko je previše, koliko je baš dovoljno? Nisi korporacija, ne treba ti naučno fantastičan plan – pogotovo ako puno stvari ne možeš sama kontrolirati jer se nisu iskristalizirale.
Zato sam odlučila prvi puta napraviti jednodnevnu radionicu 20.01.2024. G “DAN ZA TVOJU STRATEGIJU” gdje ću s pomoći stručnim vodstvom s grupom od 10 žena poduzetnica, koje žele skočiti na viši nivo svog poslovanja, posvetiti se planiranju rasta njihovog biznisa za 2024.godinu .
O autorici:
Andrea Krkač ima preko 20 godina iskustva u vođenju pojedinaca I timova u smišljanju I provedbi marketing strategija koje “rade”. A tu najviše voli pomagati ljudima da se preslože na njima autentičan način I krenu postizati ono što nikada nisu sanjali da mogu u biznisu.
Andrea zadnje dvije godine vodi Curiousitivity.online gdje radi s poduzetnicama, managericama individualna razvojna savjetovanja, grupu podrške I mini akcelerator “KAKO RADITI S LAKOĆOM? SUCCESS TEAM ZA PODUZENTICE”.
1 comment
[…] Andrea Krkač je pisala “Zašto poduzetnice izbjegavaju poslovno planiranje i postavljanje ciljeva” pa dodatna objašnjenja na ovu temu možeš pročitati OVDJE […]
Comments are closed.